Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

LEGO Harry Potter: Years 1-4

  • PC 25
Tuhle "věc" partner nadšeně kupoval dceři, která stejně nadšeně miluje Lego a Harryho Pottera. Skvělý deal říkali jsme si, no po dnech frustrace, kdy u toho vždy vydržela jen pár minut jsem si k tomu sedla abych ji pomohla. A lituju doteď.

Systém je jednoduchý, klikáte jako cvičené čivavy na všechny věci okolo, protože nevíte zda by z nějakého stromu, nebo třeba sochy, nebo možná i samotného Brumbála nespadne modrá korunka. (A modrá je samozřejmě víc než zlatá!) A je jedno co zničíte, nebo koho zabijete, pokud to ovšem není Profesorka Prýtová, protože tahle bylinkářka je drsná a zabije Vás zpátky! Okamžitá resurekce a smrt ve formě rozložení lego postaviček je dobrá v tom, že to dítě nevidí následek svého násilí- které je v podstatě pointa většiny hry.

Ale od začátku, jak už název napovídá, jedná se o hru složenou z prvních 4 ročníků, které Harry odchodil v Bradavicích. Hrajeme důležité chvíle v příběhu a co je zajímavé, že nehrajeme vždy za Harryho, většinou si totiž můžeme vybrat mezi Ronem a Harmionou. Některé scénky pak třeba i za Hagrida, nebo Ginny. Tady ty scénky pak vidíme z jiného úhlu pohledu - například když Harry zápasí v druhém díle s prokletým koštětem při Famfrpálu, jdeme jako Harmiona a Ron přes celý stadion podpálit Snapovi plášť a při tom vidíme hromadu zajímavého příběhu, se kterým jsme se ve filmu nesetkali.

A tady začíná další z problémů - hra je koncipovaná pro jednoho AŽ dva hráče a sama hra to občas úplně nechápe. Protože aby jste se dostali na několik míst nebo zvládly dosáhnout na předmět, potřebujete jedna postava stát na konkrétním místě a druhá ho musí zvednout. A k tomuhle by měla stačit UI, která je ale často absolutně Dumb-I. A tak člověk mění postavy, u obou se snaží až zkouší kouzlo, protože "kdo ví co měl vývojář na mysli" a třeba to kouzlo má vyvolávat konkrétní postava. No, nebudu popisovat jakým způsobem jsem musela pro dokončení pár úkolů ovládat kontrolor i klávesnici zaráz, ale dcera o tom má noční můry doteď. U dvou bossů bylo opravdu myšleno to, že úkol prostě musí být dokončen za hlavní postavu, u zbytku jsem na jiné řešení nepřišla.

I přesto, že se můžete kdekoliv jinde pohybovat do všech směrů a rozbíjet do všech směrů, hra se na 3 místech pokoušela být kreativní a okopírovala přemísťování pomocí tunelů z Maria, kde vstup do tunelu (nebo odpadní roury) není viditelný a velmi dlouho jsme 4 stály nad tím jak se pohnout dál.

Hned u prvního bosse narazíte na první začarovanou krabici, která nejde otevřít. Říkala jsem si ok, třeba se na to místo dostaneme později až se naučíme to kouzlo? Ne, nedostanete, což v podstatě znamená, že jste nesplnily úkol ani na 80%, super. Tohle jsem si řekla ještě párkrát, než jsem začala hledat obchod abych zjistila, že se ty spelly teda učit asi nebudeme (a vskutku žádný z kouzel v obchodě se neučíte.)

A tady se dostáváme k problému číslo 394; Peníze. K obchodu se dostanete při opouštění hry a spouštění hry. A například takové "Accio", které vyřeší většinu "sbíracích předmětů" stojí okolo 5 milionů? Když jsem končila hru, byla jsem na 1,5 milionu. A ukončeno bylo na 50% protože jsem nenasbírala dost předmětů, které jsem měla. - které mimochodem nejen, že nevíte, že máte sbírat ale dokonce nevíte, které máte sbírat, pokud ovšem neholdujete střelbou kouzel všude okolo sebe a nenarazíte na to omylem.

O nějaké zkoumání dál jsem se dozvěděla, že v bance jsou minihry za peníze! Akorát, že ne všechny jsou za peníze a rozhodně je nejde přeskočit k těm za peníze. (A ty vypadají tak, že opět bezmyšlenkovitě jedete v autě a bouráte do věcí.) Já se zasekla u sázení stromů, kdy se nedostanete k další hře, pokud jste nezničíte dost vysazených stromů a já jich dost ani nevysadila - Souvisí to nějak s Harrym Potterem? Ani nápad, ale kdyby jste náhodou asi měli chuť na ( / si znechutit) Simíky.

Abych se teda já. jako někdo kdo jede na achievmenty dostala k té vysněné stovce, musela bych hrát hru minimálně 3x a to by stejně nevyřešilo problém s penězi. A upřímně, kdybych tuhle hru dohrála třikrát, šla bych pak s radostí na lobotomii.

Pro: příběh?

Proti: nemožnost ukládání v průběhu úkolu, i v roce 2024 stále padá jak stromy "prorostlé kůrovcem", chybí návod, tohle není pro sedmileté

+5 +7 −2

Hogwarts Legacy

  • PC 65
Začínáme u character creatoru; prostě proč? Proč se s ním neštvaly o trochu víc a nedali tak více volnosti hráči. A když už musíme v tom omezeném prostoru a s jedním nasvícením tu držku nějak sestavit, proč pak už nejde změnit, jsme v kouzelném světě sakra. (also, máme všechny možné odstíny černé, ale žádnou plešatou hlavu, to si beru vyloženě osobně)

V první scéně teda vidíme naši kouzelnici/kouzelníka z hromady úhlů, aby jsme si mohly říct, že je to zrůdička a pak se vrátit k úpravám a tuhle scénku vidět aspoň 3x. (Vy ne? Tak to je asi jen moje OCD.) Tady ta osoba, moje osobně se jmenovala Mel Fek, protože proč ne, sprosté slova to taky nezakazuje, je taková kouzelná Jane Doe. Nemá žádné backstory, příběh ani konverzace s lidmi nám nijak nenapoví ani její původ. Občas se totiž podiví nad některými čarovnými předměty, kdežto jiné věci ji příjdou naprosto samozřejmé. Trochu, jako by se bouchla v dětství do hlavy a pak byla do pátého ročníku v komatu. Namísto toho aby to v člověku vyvolávalo zvědavost bych řekla že to akorát nutí se nesžít s postavou. Jo, prostě je Vám to jedno. Jako správná Jane Doe je samozřejmě skvělá ať dělá cokoliv, což mi přišlo neuvěřitelně vtipné, protože mi hra na začátku vůbec nešla.

A jak už to napovídá, žádné RPG to opravdu není, dobrý pane. Máte na výběr odpověď? Ne. A když zrovna ano, má to nějaký vliv? NE. Máte možnost se bavit s postavami a budovat nějaké přátelství? V téhle hře, sotva.

Takže co můžete dělat, sbírat bylinky, zabíjet zvířátka, sbírat zvířátka a pak je breedovat. Vařit lektvary a pak je nikdy nepoužít. Ale vařit je občas musíte, protože QUEST. Taky si můžete hrát na Simíky a postavit si někde lavičku, NA KTEROU SI STEJNĚ NEMŮŽETE SEDNOUT.

V rámci Hlavní questové linky chodíte do školy a navštěvujete hodiny, akorát, za mě, je jich až směšně málo. Jsme tu cca celý jeden školní rok a tříd navštívíme asi pět? S čím že většina tříd je jen minutová cutscénka, kde naše postava nejde ani vidět? A po ní rozhovor s učiteli? To je přesně ten obsah, proč jsem to chtěla hrát. Celá zápletka je za mě dobrá. Jakože, za tři. Meh. Víte jak se říká, že příběh má dvě strany? Tak tohle mi tady trochu chybělo, bylo to ploché, neobjasněné. Situace vyeskalovala čistě proto, že ji nikdo nezastavil včas.

A pak tu jsou questy, většina z nich obsahuje sochy, pavouky a podzemí. Výlet do Moravského Krasu ruším poněvadž, jestli mi tak hra něco dala, tak silnou klaustrofobii. Máme tu pár generických logických hádanek, které už jste 100% uhádli minimálně v jiných dvou hrách. Většina těchhle sidequestů souvisí s NPC postavami, ale jelikož, jak jsem psala, nemůžete žádný vztah s NPC vytvořit, nemají absolutně žádný value. Nic Vám to prostě nedá, mimo nočních můr. Po celé mapě samozřejmě máme hromadu nepřátel, které můžeme jako správný patnáctiletý student prostě vyzabíjet, nebo je nechat být, nemá to na nic vliv.

Za mě osobně dvě nejlepší questové linky byly s postavami, jedněch konkrétních 5minut s drakem mi úplně vyžehlilo předchozích ztracených 30hodin. Skvělý WOW efekt, emoce, nechápu proč ten člověk nepsal zbytek questů.

Každopádně, myslela jsem si, že si HL zahraju víckrát za jiné koleje (Rawenclaw here!) ale HAHA ani náhodou! Ani za peníze. Vysoké hodnocení dávám kvůli procházkám po hradě (a ne okolí, protože upřímně, čekala jsem kouzelné místo v kouzelném světě a dostala jsem vesnice za Ostravou), létání na koštěti, které mi pořád nejde, ale byla to super složka. Létání na mountech. A celkovému feelingu. Hele, kdyby to byla jen simulace procházení se po hradě, tak dám 100%
+27