Secret Missions 1 ( dále jen SM1 ) je první datadisk ke hře Wing Commander. Datadisk je to zajímavý a obtížný. Předem musím říct že značná část věcí zůstala stejná. Takže grafika, zvuky, ovládání, stíhačky i posádka vše je při starém. Bohužel to zahrnuje i nedodělky a chyby původní hry. Pojďme se tedy podívat co se změnilo.
Jako první začnu obtížností. Tam kde WC byl těžký je SM1 dvakrát těžší. Tvůrci si asi řekli že původní hra byla až dětsky snadná a tak přitvrdily. Hra se vám několikrát vysměje do obličeje když proti vám bude posílat neskutečné množství nepřátel. Pokud jste snad hořekovali nad množstvím nepřátel ve WC tak tady jich čekejte 2x tolik. Nicméně tato obtížnost je jen do 2/3 hry. V závěru naopak značně poleví a není výjímkou aby jste mise dávali na první pokus.
Další změnou je příběh a jeho podání. V SM1 je celková atmosféra mnohem temnější a celkově je příběh více propracován. Taktéž charaktery vašich kolegů pilotů doznaly značných úprav a nyní jsou více propracovanější po stránce charakteru i historie. Celkově je příběh více poutavý a bude vás tlačit vpřed až do samého konce.
Bohužel umělá inteligence vašich nepřátel i kolegů ( zvláště u nich to mrzí nejvíce ) nebyla nijak vylepšena ( změny v této oblasti přinesl až druhý datadisk Secret Missions 2 ). Díky tomu a větší obtížnosti není výjímkou to že váš wingman některou z misí nepřežije. Takže ačkoliv jste úspěšně splnily všechny úkoly váš kolega je navždy ztracen což dost naštve. V takové chvíly zbývá buď ho nechat mrtvého a dále pokračovat nebo danou misi dělat znovu ( bohužel wingmani umírají hodně často takže takovou misi můžete opakovat klidně desetkrát ). Pro ty co už mají nervy v kýblu pak existuje poslední řešení a sice cheaty ( nebuďte baby a udělejte to bez cheatu, pak můžete jako já machrovat před lidmi, což asi není moc dobrý nápad protože pak se na vás budou dívat jako na šílence, tik který jsem opakovaným hraním misí získal asi taky příliš nezlepšil mou image :) ).
Datadisk tedy nijak radikálně nemění hru ale přináší více toho stejného ( 16 misí + 2 když selžete ). Více ji zatraktivňuje a celkově se zaměřuje na příběh. Ve 2/3 hry navíc otestuje vaše schopnosti na maximum.
Jako první začnu obtížností. Tam kde WC byl těžký je SM1 dvakrát těžší. Tvůrci si asi řekli že původní hra byla až dětsky snadná a tak přitvrdily. Hra se vám několikrát vysměje do obličeje když proti vám bude posílat neskutečné množství nepřátel. Pokud jste snad hořekovali nad množstvím nepřátel ve WC tak tady jich čekejte 2x tolik. Nicméně tato obtížnost je jen do 2/3 hry. V závěru naopak značně poleví a není výjímkou aby jste mise dávali na první pokus.
Další změnou je příběh a jeho podání. V SM1 je celková atmosféra mnohem temnější a celkově je příběh více propracován. Taktéž charaktery vašich kolegů pilotů doznaly značných úprav a nyní jsou více propracovanější po stránce charakteru i historie. Celkově je příběh více poutavý a bude vás tlačit vpřed až do samého konce.
Bohužel umělá inteligence vašich nepřátel i kolegů ( zvláště u nich to mrzí nejvíce ) nebyla nijak vylepšena ( změny v této oblasti přinesl až druhý datadisk Secret Missions 2 ). Díky tomu a větší obtížnosti není výjímkou to že váš wingman některou z misí nepřežije. Takže ačkoliv jste úspěšně splnily všechny úkoly váš kolega je navždy ztracen což dost naštve. V takové chvíly zbývá buď ho nechat mrtvého a dále pokračovat nebo danou misi dělat znovu ( bohužel wingmani umírají hodně často takže takovou misi můžete opakovat klidně desetkrát ). Pro ty co už mají nervy v kýblu pak existuje poslední řešení a sice cheaty ( nebuďte baby a udělejte to bez cheatu, pak můžete jako já machrovat před lidmi, což asi není moc dobrý nápad protože pak se na vás budou dívat jako na šílence, tik který jsem opakovaným hraním misí získal asi taky příliš nezlepšil mou image :) ).
Datadisk tedy nijak radikálně nemění hru ale přináší více toho stejného ( 16 misí + 2 když selžete ). Více ji zatraktivňuje a celkově se zaměřuje na příběh. Ve 2/3 hry navíc otestuje vaše schopnosti na maximum.
Pro: Obtížnost ( i když tady už je to na hraně i pro mě ), příběh, charaktery, opět Maniac který zde ještě více dostává své přezdívce a všechny klady základní hry
Proti: Obtížnost, Obtížnost, OBTÍŽNOST, opět technické nedostatky a nijak vylepšená AI