Jarní květnový úklid na Steamu (Spring Cleaning) byl akcí, během níž jste pro získání speciálního odznaku museli splnit několik úkolů v podobě spuštění několika titulů z vaší knihovny podle určitých propozic. Jedním z těchto úkolů bylo zahrát si hru, kterou jste si na Steamu aktivovali jako úplně první. V mém případě šlo o titul SiN Episodes: Emergence. Myslel jsem, že jej pouze spustím a zase odinstaluji, ale jak jsem hru zapnul, nedalo mi to a přikován k příjemné 3D akci jsem ji musel za dvě herní víkendové seance kompletně dohrát.
Emergence je pouze prvním dílem zamýšleného epizodního seriálu 3D akcí. Navazovala na poměrně známou FPS SiN, kterou se mi však ani na tuším třetí pokus nikdy nepodařilo dovést do úspěšného konce. SiN Episodes byly vůbec první plánovanou epizodickou hrou od většího vydavatele, až po ní byly oznámeny kultovní Half-Life epizody. Tyto hry obecně však v případě 3D akcí nikdy nedosáhly zásadního rozmachu a ztroskotaly na neschopnosti tvůrců rychle přidávat nový obsah. Telltale Games jsou už jiná kapitola. A tak Ritual Entertainment nakonec z plánovaného seriálu vydali pouze první a zároveň poslední díl a brzy zavřeli krám.
SiN má s Half-Lifem společný nejen zvažovaný epizodický formát, ale také technologii - použitý engine Source. Což s sebou přináší plynulou hru bez dělení na levely a kontinuální kampaň, jen na chvilku přerušenou signálem nahrávání. Tak jako v prvním díle se setkáváme se starou známou - atraktivní sexy záporačkou Elexis Sinclaire, a navíc také s drogovým bossem Viktorem Radekem. V hlavní roli je opět drsný policista s dredy - plukovník John R. Blade, tentokrát doprovázený počítačovým hackerem JC Armackem a spolubojovnicí Jessicou Cannon. Ta působí i aktivně a často jej na jeho misi doprovází jako asistentka, jež Bladovi pomáhá při infiltraci nepřátelských pozic a na závěr se taky zapojí do bitev hlavnímu hrdinovi bok po boku.
Prostředí jsou realisticky vybudovaná, grafika je čistá a úhledná, ocitneme se v docích, na nádraží, v útrobách tankeru s drogovou laboratoří a ve finále infiltrujeme vysokou věž společnosti Sintek. Procházení lokacemi je poměrně lineární, ale design levelů je zábavný a nenudí, a tak zatímco v docích probíháme plošně rozsáhlé exteriéry, v tankeru zase prolézáme úzké chodby a podvodními kanály. Ale stejně nejlepší je Sintek Tower, kde postupně dobýváme jednotlivá podlaží a finální boje se odehrávají na římsách a na střeše. Za design tedy autoři zasluhují pochvalu. Nacházíme i množství secretů, ale bohužel za ně nejsme nikterak odměňováni a ani nelze zjistit, kolik jsme jich vlastně našli a kolik přehlédli.
Vše je podřízeno rychlé akci. Nepřátelé vydrží pár výstřelů, všechno odsýpá, design nepřátelských vojáků je perfektní a zejména létající vojáčci s jetpacky, kteří po sestřelení efektně explodují nebo odletí, jsou zábavní. Tempu akce a destrukci napomáhají plynové bomby všude možně rozeseté, které efektně explodují a pokud se podaří dobrý zásah, tak ohnivá apokalypsa nadělá v řadách nepřátel značnou paseku. Ke konci hry již přituhuje, nepřátel je více, akce je náročnější, ale férová. Dvakrát se objeví boss fight v podobě krásně nechutného mutanta a epizodu završí finální souboj s vrtulníky. Atmosféře napomáhá i solidní dynamicky se měnící soundtrack.
Specialitou Sin Episodes má být adaptivní přizpůsobení obtížnosti během hry. Ale nic neobvyklého oproti standardním akcím jsem nezaznamenal. Možná proto, že jsem jenom zlehka posunul posuvník směrem k větší obtížnosti a dál jsem se v nastavení více nehrabal. V první epizodě máme k dispozici jenom tři zbraně, ale na úvod ságy toto vybavení dostačuje a předpokládám, že v dalších dílech by smrtících hraček přibývalo. Občas jsme konfrontováni s logickým problémem nebo s nutností najít cestu kudy se dát, ale nejde o situace, jež by nám zavařily mozkové závity, a akce není zbytečně zpomalována. Jediným problémem, co jsem zaznamenal, a který je patrně dán použitým enginem, je občasné zaseknutí za rozházené předměty, zejména u stěn nebo v rozích. Ne že bych zůstal někde uvězněn, ale někdy toto zaškobrtnutí narušovalo plynulost hraní.
První a bohužel poslední epizoda Sin Episodes: Emergence byla velice příjemným herním zážitkem. Rozhodně nejde o převratný a herní milníky bořící titul. Nicméně dynamická a zábavná akce, příjemné grafické i technické zpracování bez zjevných bugů a plynule odsýpající zábavná kampaň mě ani jednou nenudila a celou dobu jsem se příjemně bavil. Herní doba sice mohla být delší, ale odpovídá původnímu epizodickému záměru. Hra naznačila velký potenciál a určitě je škoda, že série dále nepokračovala a tvůrci nemohli rozvinout své nadějné nápady. Za mě v každém případě palec nahoru.
Emergence je pouze prvním dílem zamýšleného epizodního seriálu 3D akcí. Navazovala na poměrně známou FPS SiN, kterou se mi však ani na tuším třetí pokus nikdy nepodařilo dovést do úspěšného konce. SiN Episodes byly vůbec první plánovanou epizodickou hrou od většího vydavatele, až po ní byly oznámeny kultovní Half-Life epizody. Tyto hry obecně však v případě 3D akcí nikdy nedosáhly zásadního rozmachu a ztroskotaly na neschopnosti tvůrců rychle přidávat nový obsah. Telltale Games jsou už jiná kapitola. A tak Ritual Entertainment nakonec z plánovaného seriálu vydali pouze první a zároveň poslední díl a brzy zavřeli krám.
SiN má s Half-Lifem společný nejen zvažovaný epizodický formát, ale také technologii - použitý engine Source. Což s sebou přináší plynulou hru bez dělení na levely a kontinuální kampaň, jen na chvilku přerušenou signálem nahrávání. Tak jako v prvním díle se setkáváme se starou známou - atraktivní sexy záporačkou Elexis Sinclaire, a navíc také s drogovým bossem Viktorem Radekem. V hlavní roli je opět drsný policista s dredy - plukovník John R. Blade, tentokrát doprovázený počítačovým hackerem JC Armackem a spolubojovnicí Jessicou Cannon. Ta působí i aktivně a často jej na jeho misi doprovází jako asistentka, jež Bladovi pomáhá při infiltraci nepřátelských pozic a na závěr se taky zapojí do bitev hlavnímu hrdinovi bok po boku.
Prostředí jsou realisticky vybudovaná, grafika je čistá a úhledná, ocitneme se v docích, na nádraží, v útrobách tankeru s drogovou laboratoří a ve finále infiltrujeme vysokou věž společnosti Sintek. Procházení lokacemi je poměrně lineární, ale design levelů je zábavný a nenudí, a tak zatímco v docích probíháme plošně rozsáhlé exteriéry, v tankeru zase prolézáme úzké chodby a podvodními kanály. Ale stejně nejlepší je Sintek Tower, kde postupně dobýváme jednotlivá podlaží a finální boje se odehrávají na římsách a na střeše. Za design tedy autoři zasluhují pochvalu. Nacházíme i množství secretů, ale bohužel za ně nejsme nikterak odměňováni a ani nelze zjistit, kolik jsme jich vlastně našli a kolik přehlédli.
Vše je podřízeno rychlé akci. Nepřátelé vydrží pár výstřelů, všechno odsýpá, design nepřátelských vojáků je perfektní a zejména létající vojáčci s jetpacky, kteří po sestřelení efektně explodují nebo odletí, jsou zábavní. Tempu akce a destrukci napomáhají plynové bomby všude možně rozeseté, které efektně explodují a pokud se podaří dobrý zásah, tak ohnivá apokalypsa nadělá v řadách nepřátel značnou paseku. Ke konci hry již přituhuje, nepřátel je více, akce je náročnější, ale férová. Dvakrát se objeví boss fight v podobě krásně nechutného mutanta a epizodu završí finální souboj s vrtulníky. Atmosféře napomáhá i solidní dynamicky se měnící soundtrack.
Specialitou Sin Episodes má být adaptivní přizpůsobení obtížnosti během hry. Ale nic neobvyklého oproti standardním akcím jsem nezaznamenal. Možná proto, že jsem jenom zlehka posunul posuvník směrem k větší obtížnosti a dál jsem se v nastavení více nehrabal. V první epizodě máme k dispozici jenom tři zbraně, ale na úvod ságy toto vybavení dostačuje a předpokládám, že v dalších dílech by smrtících hraček přibývalo. Občas jsme konfrontováni s logickým problémem nebo s nutností najít cestu kudy se dát, ale nejde o situace, jež by nám zavařily mozkové závity, a akce není zbytečně zpomalována. Jediným problémem, co jsem zaznamenal, a který je patrně dán použitým enginem, je občasné zaseknutí za rozházené předměty, zejména u stěn nebo v rozích. Ne že bych zůstal někde uvězněn, ale někdy toto zaškobrtnutí narušovalo plynulost hraní.
První a bohužel poslední epizoda Sin Episodes: Emergence byla velice příjemným herním zážitkem. Rozhodně nejde o převratný a herní milníky bořící titul. Nicméně dynamická a zábavná akce, příjemné grafické i technické zpracování bez zjevných bugů a plynule odsýpající zábavná kampaň mě ani jednou nenudila a celou dobu jsem se příjemně bavil. Herní doba sice mohla být delší, ale odpovídá původnímu epizodickému záměru. Hra naznačila velký potenciál a určitě je škoda, že série dále nepokračovala a tvůrci nemohli rozvinout své nadějné nápady. Za mě v každém případě palec nahoru.
Pro: Rychlá a poutavá akce. Grafika, soundtrack a titulní song. Žádné bugy
Proti: Zasekávání za předměty. Nepříliš dlouhá herní doba.