Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Luk Kristmeister • 27 let • Necrum (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

Darksiders III

  • PC 85
Přiznám se, že zpočátku jsem k DS trojce byl trochu skeptický. Jakpak by ne, když taky začnete hru a po pár minutách si všimnete, že světélka představují různé itemy, po smrti se vám smažou nasbírané duše, enemáci vás vypráskají na jedno kombo, levelování vás stojí duše, přičemž za každý level dostanete bod, který umístíte do jedné ze statistik....hmmmmmm, kde jsem to už jen viděl? Hele asi takhle, jednička se hraje jako God of War, dvojka jako Prince of Persia mixlej s WoWkem, tudíž jsem si tak nějak představoval, že trojka bude mix jedničky a dvojky. Ale ono ne, trojka se vydává "It's just like Dark Souls" cestou. Vyplatilo se jí to? Já říkám, že rozhodně ano!

Příběh hry navazuje na první díl a probíhá zároveň s druhým. Zde ale hrajeme za jezdce ženského pohlaví a sice Fury, která nám ukazuje, že být žena není žádná nevýhoda a na své bratry svými schopnostmi a hlavně vytříbeným egoismem hravě dosahuje. Ba dokonce Válku svými dialogy zadupává do země. Válku ale necháváme Válkou, Fury vyráží na Zem zlikvidovat a uvěznit 7 smrtelných hříchů, jmenujme například Zlost, Chtíč, Závist a mou oblíbenou Lenost. Chce se totiž stát leaderem Jezdců, což jí Council umožní pokud splní tento úkol. Pokud jste měli nějaké otázky ohledně příběhu, který jednička s dvojkou nakously, nějaké ty odpovědi již dostanete, ale pár otazníků přeci jen přibyde a tak nezbývá nic jiného než se těšit na další díl, který snad celý příběh dokončí.

Gameplayově hra funguje v podstatě jako Dark Souls. Procházíte lokace, likvidujete potvory a utkáváte se jak s povinnými, tak nepovinnými Bossy. Nepřátelé ani valná většina Bossů nemají žádné taktiky, takže víceméně jediné co na ně platí je znát jejich moveset a umět dobře načasovat úskoky, protože za to jsou speciální komba, co dávají Dark damage. Naštěstí ale, tvůrci nevynechali puzzly, tudíž úplně jako Souls to není. Cesta k bossům vyžaduje spoustu odboček, protože někde musíte něco aktivovat, něco donést, něco přeskákat atd. Větší zákys jsem nezaznamenal, ale bloudit se mi podařilo nejednou. Klasická minimapa známá z minulých dílů byla odstraněna a místo ní jde zde pouhá čára, která vám ukazuje cestu k nejbližšímu bossovi. Takže když náhodou nevíte kam, stačí sledovat symbol lebky anebo naopak chodit na druhou stranu pro loot nebo do secretů. Co jsem hodně rád, tak tvůrci odstranili veškeré debilní collectibles (krom teda zachraňování lidí), ale hlavně to lootování není povinné. Hra lze projít od začátku do konce bez nutnosti sbírat itemy. Sice zde zůstalo to jejich klasické: Hele vidíš tamhle ten item, tam jak se nedostaneš? Vrať se zpátky za pět hodin až budeš umět tuhle schopnost. Víceméně už jsem z toho nebyl otrávený, protože mi bylo u zadku, co tam je, nějaký extra důležitý itemy ve hře nejsou.

Fury v průběhu hry získá 4 formy mezi kterými lze libovolně přepínat. Je to konkrétně ohnivá podoba, bouřková podoba, silová podoba a ledová podoba. Zpočátku jsem měl obavy, protože nemám rád tohle přepínání. Ale ono to nebylo zlé, naopak, je to zde vytvořené dobře, takže nemusíte během 3 vteřin vystřídat všechny podoby, abyste se dostali dále. Co ale už zamrzí je ten fakt, že půlka z těch forem nedostane vůbec prostor a já víceméně hru prošel jen s ohnivou a silovou podobou, bouřková je úplně k ničemu, využijete max 5x a ledová se odemkne až ke konci hry, takže využijete jen na zbytek secretů, kam jste nemohli. Každá forma má také své sekundární zbraně a svoje wrath ability, opět jsem víceméně využíval jen ty ohnivé řetězy a sem tam i silovou palici, která je vhodná k potvorám se štíty. Víceméně jsem rád, že trojka si ponechala ten hack 'n' slash soubojový systém (v nastavení si lze přepnout ještě na jiný, ale ten jsem raději nezkoušel), protože komba co Fury předvádí jsou velice uspokojivá a dokonce po stylu dvojky, jdou kombinovat útoky s primárním řetězem a sekundárními zbraněmi. Koně zde nenajdete, což mě osobně nevadí, protože se vždycky debilně ovládal a ty bossfighty v sedle byly k nasrání. Všechny lokace jsou propojené, je jen na vás, zda si pootevíráte všechny zkratky nebo budete využívat Fast-Travel u Vulgrima. Osobně jsem ho využíval jen na cestování k Ulthanovi pro upgrady zbraní, jinak vždycky pěkně pěšky, jelikož cestou jsem otevíral nové zkratky nebo secrety.

Kámo brácho ta grafika je prostě povedená, tenhle styl hře sedne úplně nejvíc mega. Díky tomu hra ukazuje různorodá prostředí v nejvyšších kvalitách a je to radost se kochat. Už je kvůli tomu jsem nevyužíval Fast-Travel, bavilo mě procházet lokace a prozkoumávat je. Hudba bohužel už tak cool není, ambient hudba je super, ale při bossfightech jsem ani nezaznamenal, že by něco hrálo a právě v Souls hrách je bossfight music úplně nejvíc epic.

Na závěr jen pár výtek. Vás enemáci můžou shodit z plošin do propasti, ale vy je ne. Pokaždé narazí na neviditelnou zeď, ale vy prostě prolítnete skrz a už zase mizíte ze scény. Další věc, ukazatel healthbarů, proč zde není? V DS byl, v prvních dvou dílech byl, tak proč zde ne? Použiju jeden kvalitní argument: Já na jedný plošince, démon házejíc oštěpy na druhé. Říkám si, že k němu nebudu skákat, protože oštěp v polovině skoku znamená smrt v propasti. Nastal tedy boj na dálku, ale po desíti hozených "disků" enemák stále žije a otravuje mě. Kdyby tam byl healthbar, tak bych viděl, že mu to tolik neubírá, tudíž bych k němu skočil a rozsekal ho. Jenže bohužel. Další věc, pomocí biče se i zhoupáváte, jenže ono to jaksi kolikrát nefunguje. Poslední věc, jednička a dvojka měly prakticky stejné bindy kláves, proč trojka má všechno jinak? A navíc až ve třetí čtvrtině hry jsem se dozvěděl, že Fury umí sprintovat a to jsem si to musel vygooglit.

Pro fanoušky série povinnost. Jsem zvědav, jak to nakonec všechno dopadne.
+22