Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

  • PC 85
Od prvního oznámení jsem se na hru opravdu těšil, i když některé záběry nevypadaly nejlépe. Často ale špatně vypadající hra nakonec překvapí a naopak skvělé ukázky nejsou zárukou dobré hry. Stranger of Paradise je zhruba na půl cesty. Začnu neobvykle technickou stránkou, která už v ukázkách nevypadala nejlépe. To se bohužel moc nezměnilo. Grafika ani na nejvyšší nastavení neprokoukne, přirovnal bych ji k horší PS4 nebo lepší PS3 hře. Také záleží na konkrétní scéně, někdy hra umí překvapit. Často zmiňované propady snímků jsem naštěstí neměl, ale přehnaná náročnost vzhledem k zastaralosti grafiky se projevila hlukem. Už dlouho se nestalo, že by počítač honil větráky tak vysoké otáčky a hlavně téměř po celou dobu. Nedávno vydaný patch 1.04 to trochu zlepšil, ale to už jsem téměř končil. Naopak pochválit musím hudbu, které je pro Final Fantasy typicky povedená.

Příběh je kapitola sama pro sebe. Spojení s prvním Final Fantasy je skvělý nápad a stejně jako u Final Fantasy VII bych se nezlobil za více podobných projektů. Jeho styl odpovídá osmdesátým a devadesátým létům a je potřeba to tak brát. Z dnešního pohledu jde o samé klišé a podivnost, ale pokud máte (jako já) rádi první Ultimy nebo Might and Magic tak vás může i potěšit. Co nepotěší nikoho jsou rozhovory. Jejich dostupnost pouze přes menu je nehezká a ani samotné repliky za to klikání moc nestojí. Další věci jsou už pozitivní. Pro žánr je klíčový soubojový systém a vývoj postavy. Oboje se hodně povedlo a baví i po 56 hodinách. Postava má k dispozici 28 povolání - jobů, vycházejících z hlavní série. Ty se postupně odemykají v závislosti na postupu těmi předchozími. Každé lze vylepšit na level 30, ale po dohrání hry se zpřístupní Chaos obtížnost ve které lze maximum zvýšit až na 99. Každé povolání má své schopnosti a další přidává vybavení. V nastavení postavy je možné jednotlivé schopnosti přiřazovat kombům. To ve spojení s dvěma druhy krytí a úhyby dává zábavný a flexibilní soubojový systém. V základu jsem odemkl všechny povolání a pak se soustředil jen na pár nejpoužívanějších. Dostat na maximum všechny by už bylo na moc dlouho. Prostředí a nepřátelé vycházejí z Final Fantasy obecně, ne pouze z prvního dílu a je zajímavé procházet známé lokace z jiného pohledu.

Samotná struktura misí je obvykle celkem přímočará, ale najde se pár zamotanějších lokací a dohledávání skrytějších předmětů dá zabrat často. Na Chaos obtížnost je pak nutné jednotlivé mise odemykat za speciální krystaly a to v různé náročnosti. Ta je už od začátku hry nastavena jako doporučený item level, jehož maximum je nakonec 300. Vzhledem k neexistenci postihu za smrt je možné začít i o něco náročnější misi a postupně si získat dostatečnou výbavu. Některé nepřátele je také lepší likvidovat daným povoláním, takže se vyplatí povolání točit dle situace. Hra obsahuje i slušné množství vedlejších misí a některé je nutné odemknout nalezením ukrytého předmětu. Nejotravnější část hraní je správa předmětů. Těch za každou misi najdete vyšší desítky a nepotřebné je třeba rozebírat kvůli zisku surovin. To je dost úmorná činnost a navíc zbytečně častá. Vylepšování je celkem fajn, ale vyplatí se až když získáte stabilnější výbavu nebo při problémech.

Stranger of Paradise mě nakonec nezklamal a hraní jsem si užíval. Původně jsem plánoval projít všechny mise a najít kompletní "zápisky", ale nakonec jsem zvládl i všechny achievementy. Dokončení na 100% by ještě chtělo odemknutí všech misí na level 300 a všech povolání na 99, ale to už neplánuji. Možná časem pokud hra dostane nějaký nový obsah, tak k tomu plynule dojde. Pokud máte rádi tento žánr a nejlépe i Final Fantasy, tak hru rozhodně doporučuji. Má sice nějaké otravné stránky, ale hratelnost jako taková je výborná.
+22