Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr K. • 40 let • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

FreeSpace 2

  • PC 100
Když jsem ke svým 18. narozeninám dostal svůj první vlastní (a na tehdejší poměry dost nadupaný, díky milí rodiče!) PC, tak jsem se třepal na vyzkoušení dema Freespace 2, protože obrázky a recenze z herních časopisů jsem uměl nazpaměť. Nainstaloval jsem demo a bum. Už tenkrát jsem poznal nejlepší nesandboxový vesmírný simulátor všech dob - a pro mě osobně dodnes nepřekonaný.

Příběh se odehrává 32 let po skončení prvního dílu a po likvidaci Lucifera. Jenže Shivané si to nenechali líbit a vrací se s ještě větší razancí než dříve. A protože mají dost převahu, tak kampaň není o heroické likvidaci lodě za lodí, ale spíše snahou o přežití a díky tomu mě příběh hrozně chytl. Je výborně podaný a rozhodně není jen oslím můstkem mezi jednotlivými misemi. Je navíc výborně odvyprávěný a přesně chápete, proč je obsahem mise právě to a to.

Mise samotné jsou taky výborně navržené. Kromě tréninkových, kdy se naučíte vše potřebné je to klasicky o likvidaci všeho, co nepatří k vám, eskortách transportů, zkoumání mlhovin, testování nových zbraní nebo špionáži. A často se stane, že z na pohled jednoduché mise se stane zatraceně složitá, protože "jé, co tady dělá ten shivanský destroyer?" Atmosféru všech misí skvěle doplňuje jednak hudba a pak hlavně ukecanost všech okolo. Velení reaguje na situaci na bojišti a vydává nové rozkazy, piloti čile debatují, nadávají na rozkazy, varují vás před nebezpečím, pochválí vás, když sestřelujete nepřátele jak mouchy... Máte pak pocit, že v té lodi doopravdy sedíte. A nejlepší na tom je, že svojí formaci můžete vydávat rozkazy, co mají dělat a oni to pak skutečně dělají. Potřebujete znehybnit nepřátelskou loď? Yes sir! Objevili se noví nepřátelé, na které nemáte čas? Yes sir, we'll take 'em down. Paráda.

V době vydání grafika vypadala fantasticky. Dnes už je to samozřejmě horší, ale i tak rozhodně neurazí. Vesmír je koukatelný, modely lodí vypadají výborně (šestikilometrový Colossus nebo ještě větší Sathanas opravdu budí respekt) a pokud se zrovna odehrává větší bitva v mlhovině a laserové paprsky létají všude okolo, tak je to na bryndáček :-) A to nemluvím o modifikaci FS2Open, díky které lze grafiku posunout o nějakých 15 let napřed a pak už ani ten bryndák nestačí.

Hudbu už jsem nakousl, ale ostatní ozvučení taky stojí za zmínku. Všechny ty lasery, rakety, výbuchy a prolétávající lodě zní prostě dobře. Veškeré briefingy jsou namluvené (a velice dobře) a konverzace pilotů jsou uvěřitelné. Tady není co vytknout.

Má FS2 vůbec nějakou vadu? Pro mě asi ne, tohle je prostě srdcovka a jedna z mála her, kterou si pravidelně dávám znovu a znovu, i když ji znám prakticky nazpaměť. Jen mě mrzí, že základní hra není ještě delší. Ale to můžou vynahradit další kampaně vytvořené buď v editoru nebo díky již zmiňovanému FS2 Open.

Pro: Atmosféra, mise, hudba, megalomanské bitvy, design lodí, editor misí, nová grafika a kampaně díky FS2 Open

Proti: Hra uteče moc rychle, není Freespace 3

+18