Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Suicide of Rachel Foster

  • PC 80
The Suicide of Rachel Foster mě zaujala hned na první pohled a nesmírně jsem se na vydání hry těšil. Očekával jsem krátký walking simulátor zasazený do prostředí, které je očividně insipirované filmovou adaptací horroru od Stephena Kinga The Shining. A dostalo se mi přesně to, co jsem očekával.

Jedná se skutečně o walking simulátor v pravém slova smyslu, ve hře je minimální množství interakcí s prostředním a prakticky žádné adventurní mechaniky - což je bohužel trošku škoda. V tomto světle lze hru připodobnit například ke hrám jako What Remains of Edith Finch nebo Firewatch, bohužel se nedá říct, že by se kvalita hry dosahovala těchto dvou vysoce ceněných titulů. Ale pojďme na to popořadě.

V první řadě je nutné poznamenat, že hra je velmi očividně vytvořená jako pocta filmovému Shiningu od Kubricka a v tomto ohledu si nemůžu na nic stěžovat. Mrazivá atmosféra hry je velmi uvěřitelná a zpracování opuštěného hotelu je také prvotřídní. I když ve hře nenarazíte na žádné nepřátele ani jumpscary, zaručeně vám bude při procházení starým hotelem běhat mráz po zádech. Hra je plná větších či menších easter eggů odkazujících jak na film, tak knihu - což fanoušci (pro které je hra zřejmě určená) určitě ocení.

Po vizuální stránce se mi hra celkem líbila, bohužel to samé nelze říct o zvuku. Zvuky hrají v jisté části hry hlavní roli a musíte se podle nich navigovat hotelem - bohužel prostorové zpracování zvuku je dost špatné a prakticky mi nezbylo nic jiného než bloudit naslepo hotelem a doufat, že úkol splním. Tato mise mi bohužel úplně rozbila dobrý pocit z jinak plynulé hratelnosti hry. Vedle zvuků samotných musím pochválit dabing, který ale bohužel opět narážel na ne zrovna nejlépe napsané dialogy a scénář. Samotný příběh je poměrně zajímavý ale je nutné nad ním moc nepřemýšlet. Po delší úvaze nutně musíme dojít k závěru, že jsou v příběhu větší či menší mezery, které by bylo možné velmi snadno vyplnit, ale v prostoru asi 3-4 hodinové hratelnosti na to není čas. To samé se dá říct o hloubce a vývoji postav. Ve hře je několik momentů a zvratů, které jsou skutečně "coming out of nowhere" a určitě by vyzněly lépe, kdyby byly budovány delší dobu s větší přesností. Bohužel zase narážíme na délku hry.

Na konec ale rozhodně nemůžu říct, že bych odcházel od hry zklamaný. Vzhledem k cenovce a velikosti studia si myslím, že se pořád jedná o nadprůměrný počin a s napětím očekávám jejich další titul. Pokud jste zároveň fanoušek filmového Shiningu, nebojím se vám hru vřele doporučit.

Pro: Zasazení, atmosféra, poměr cena/výkon, voice acting

Proti: Zvukový design, slabší dialogy, průmerný příběh

+25