Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

  • PC 60
Hned na úvod se přiznám, že vůbec nechápu, proč stojí Metal Gear Solid V: Ground Zeroes sám o sobě jako samostatná hra. Obsahově se jedná v podstatě o jednu misi, která by mohla úplně v klidu tvořit Epizodu 0 pro Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, protože se opravdu nejedná o nic víc, než pěti-dolarové DLC.

Hra měla asi demonstrovat, jak se bude nový MGS:V hrát, a dělá to celkem dobře. I když je rozsahem velmi malá a krátká, nezapře většinu pokročilých a detailních mechanik, které se postupně v MGS:V rozvinuly naplno. Pochybuju ale, že i ti největší fanoušci najdou v tomto počinu zábavu na víc, než na pár jednotek hodin. Hlavní a jediná mise se dá projít v pohodě do hodiny, pokud nijak nespěcháte. Navíc úvodních a závěrečných 15 minut tvoří typicky Kojimovské nekonečné cutscény. Po odehrání vám hra nabídne další výzvy, které se však odehrávají pořád ve stejné lokaci. Nic z toho by nebylo na překážku, kdyby jste měli k dispozici takovou variabilitu zbraní a možností pro postup, jako v MGS:V. To, bohužel ale nemáte a tím pádem hra ztrácí jakýkoliv smysl pro znovuhratelnost.

Příběhově nevím, co bych ke hře dodal. Kojima je sice možná vizionářský génius, a kdo jsem já abych tvrdil opak, ale jeho styl režie a vyprávění mi prostě nesedl a spíš jsem nad děním na obrazovce jen nechápavě kroutil hlavou, což je - zdůrazňuji - čistě můj osobní pohled na věc.

Za pár korun ve slevě, proč ne. Za plnou cenu ale rozhodně a jednoznačně ne. Nemůžu hodnotit jinak, než jako horší MGS:V.

Snad nebudu moc podvádět (vzhledem k délce hry), když si hru započítám do letošní pacifistické výzvy , ale technicky vzato splněno ;)

Pro: Kořeny a mechanismy z MGS:V

Proti: Délka, obsah, cena

+9