Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Greg

Greg

Matěj Pokorný • 31 let • Vývojář • Liberec

Komentáře

Might & Magic Heroes VI

  • PC 80
Tuhle hru jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít. Jsem velký fanda předchozích dílů, především pak trojky a pátého dílu s datadisky. Autoři už dopředu upozorňovali na velké zjednodušení a návrat ke kořenům. Jak to dopadlo?

Začnu pěkně popořádku, kampaní. Ta je vcelku povedená. Sice mise je lepší hrát na přeskáčku, jinak se vám z příběhu brzy zatočí hlava, ale jinak se mi jejich náplň docela líbila a nakonec ani ten příběh nebyl špatný. Zamrzí jen délka celé kampaně, která se například s pátým dílem nemůže rovnat.

A teď už k samotné hře. Asi největší změna se odehrála ve vylepšování města. A mě osobně dost zklamala. Sice stále stavíte budovy, ale je jich podstatně méně a navíc pak v "přehledu města" ani nejsou nijak vidět. Pro mě tedy vážně docela šok, protože já byl vždycky ten budovatelský typ a když jsem teď nedostal možnost postavit kromě líhní téměř nic jiného a navíc se to ani nijak neprojevilo na vzhledu, tak mě to dost zklamalo. Další zjednodušení se týká počtu druhů surovin. Nyní jsou jen čtyři. Tady bych to jako problém neviděl, naopak možná jako výhodu. Dolů je na mapě celkově méně a tak se může stát, že se kvůli dost nedostatkovým krystalům strhne i pěkná bitva. Tím se dostávám k předposlední velké změně. Pokud chcete nějaký důl nebo líheň vlastnit, musíte mít obsazenou pevnůstku nebo město v okolí. A tady nastávají opravdu nepříjemné chvilky, když vám protivník jednu z těchto pevnůstek obsadí. Obsadí vám zároveň veškeré okolní doly. Těžko říct, jestli je to plus nebo ne. Na jednu stranu to udělá celou hru mnohem dynamičtější, ale zároveň to na můj vkus až příliš rozhoduje o poměru sil.

Poslední velký upgrade se odehrál u vylepšování hrdiny. Nyní už absolutně vůbec nezáleží na štěstí. Za získané levely dostáváte zkušenostní body, které pak lze investovat do jakýchkoliv schopností. Přináší to vetší dilema, ale v podstatě jsem za to rád.

A na závěr grafika... Ta je samozřejmě o dost lepší a já jsem s ní spokojen. Jenom animace monster, když bojují, nejsou pořád moc dobré. Když si vzpomenu na realistické pády lidí ve starém CS Source, tak jsou mi tady chvaty vojáků, kdy skrz na skrz proseknou protivníka a on se ani nepohne, dost k smíchu.

Co říct na závěr. Že se autoři vrátili k Heroes 3? Blbost! Že hru zjednodušili? To ano, ale v některých směrech mi to není moc po chuti. Kdyby udělali moderní verzi trojky s novou kampaní, grafikou a online "cool featurami", byl bych radši. Takhle asi prozatím zůstanu u pětky a budu doufat v nějaký spásný datadisk. Ono co si budem nalhávat. Samotná Heroes V byla taky na dvě věci...

Pro: Méně surovin, vylepšování hrdiny, grafika, mapy, obsazování území

Proti: Vylepšování města, příběhově chaotická kampaň, nevýrazné jednotky, kniha kouzel

+20 +22 −2

LIMBO

  • PC 90
O hře jsem se dozvěděl celkem náhodou, když se nás při hodině prográmka učitel ptal, co zrovna hrají "grafici". Kámoš řekl že hru Limbo. Samozřejmě jsem jí musel vyzkoušet. Hra mě chytla a opravdu ne jenom kvůli grafice...

Limbo je 2D logická skákačka s hororovým nádechem. Hrajete v ní za bezejmenného kluka, který se ocitá v tajemném světě, který by se dal přirovnat leda tak k jeho nočním můrám. Hlavní hrdina navíc ani pořádně neví kdo je, natožpak kam má jít. Už po prvních pár minutách vám bude jasné, že tento svět se s vámi ale rozhodně mazlit nebude. Potulují se v něm dost nebezpečná monstra a ani místní obyvatelé k vám zrovna moc naklonění nebudou. Navíc na vás bude každou chvíli něco padat, nebo vám jinak komplikovat cestu dál.

Ale v čem má tato 2D skákačka opravdu navrch? Určitě vás hned nadchne grafika hry. Celý svět a vlastně úplně všechno je černobílé. Ale nevypadá to vůbec špatně. Naopak, hra přichází s něčím novým, na co nejsme zvyklí a celému zážitku z hraní to jen a jen přidá. Prostředí celkově je zpracováno nádherně a bude na vás dýchat skvělou atmosférou. Druhou zajímavostí je, že hrajete za kluka, kterému se může stát opravdu cokoliv. Ani useknutá hlava není žádnou vyjímkou.

Jak už jsem psal, v Limbu se musíte dostat snad až na konec ponurého světa. Cestou budete muset vyřešit spoustu logických hádanek nebo naopak uplatnit svůj vytrénovaný postřeh... a někdy oboje. Obtížnost je nastavená tak akorát. Ovládaní je pak velice jednoduché.

Co víc k této hře napsat. Snad jen, že pokud chcete vyzkoušet něco nového, zkuste Limbo. Hru bohužel sfouknete asi za 4 hodiny, tak nezbývá než doufat, že bude pokračování...

Pro: Neokoukaná grafika, perfektně zpracované prostředí, hlavní hrdina, atmosféra

Proti: Herní doba, chybí nastavení hlasitosti

+31

Portal 2

  • PC 100
Líbil se vám první díl portálu? Ano? Tak to si dvojku určitě zamilujete. Portal 2 si totiž vzal to nejlepší z jedničky a přidal k tomu spoustu dalších novinek, díky kterým se u této hry rozhodně nudit nebudete. Ale pěkně popořadě...

Celá hra se odehrává v budoucnosti. Roboti se už dávno rozšířili i do běžných domácností a firmy vyrábějící je inkasují velké balíky peněz. Mezi ty největší patří i společnost Aperture Science. Společnost se zabývá i vývojem nových technologií, které je potřeba i řádně otestovat. Návrh a realizace testů už je plně automatizovaná, takže zde nejsou potřeba žádní lidé. Díky nešikovnosti jednoho robůtka a pomstychtivosti dalšího se z vás stane testovací objekt také. Testovaných technologií je hned několik. Především portálová zbraň, která vám umožní na speciálních povrch umístit portál, který vede do dalšího vámi umístěného portálu. Ve výbavě máte dále speciální boty, které ustojí jakýkoliv pád. Dále se zde testují různé druhy gelů s dost specifickými vlastnostmi, nějaké paprsky se zajímavou vlnovou délkou, atd.

Během testů a hlavně mimo ně vás velkou část hry doprovází robot Wheatley. Ten vás několikrát zaručeně rozesměje. Jeho blbost je totiž neuvěřitelná. Vtipné nebo zajímavé dialogy vás budou doprovázet celou hru a i díky nim je příběh Portalu 2 tak dobrý. Ano, hra má slušný příběh, který vás vtáhne do hry a pustí fakt až na konci. Jednotlivé testy nejsou nijak těžké, ze začátku spíše moc lehké. Jsou hlavně ale pořád zábavné a to se u logických her hned tak nevidí.

Grafika hry není vůbec špatná a rozhodně drží krok s nejnovějšími hrami. Navíc díky ne zas tak rozšířenému Source Enginu jde alespoň o něco nového a neokoukaného. Po technické stránce je hra celkově skvěle odladěná. Problematické portály a různé tekutiny zde fungují opravdu tak jak by fungovat měli a přitom HW nároky nejsou nijak vysoké. Možná jsou malinko vykoupené častými loadingy, kterých je ve hře vzhledem k hrací době opravdu hodně. Ještě mám menší výtku k animacím hlavní hrdinky. Ty jsou totiž dost ubohé.

Portal 2 se tedy skutečně povedl. Zápory hry se hledají špatně a naopak těch skvělých věcí, které tuhle hru katapultovali mezi nejlépe hodnocené je hodně. Škoda malé znovu hratelnosti. Deset hodin hraní uběhlo jako voda a plnit znovu testy, které už znám se mi nechce. Velkou naději vkládám i do multiplayeru, který jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, ale z videí nevypadá vůbec špatně...

Pro: DIALOGY, skvělé animace robotů a okolního prostředí celkově, nové featury pro portály, příběh, antivědecká atmosféra, skvělá grafika s poměrně malými nároky na hardware, hudba, multiplayer, bezchybný systém portálů, bonusová videa, kvalitní český překlad

Proti: animace hlavní hrdinky, striktně předurčené cesty, časté loadingy, délka hry, až moc lehké testy v první polovině hry, hrubé stíny

+34 +36 −2