Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Maty • 29 let • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

Original War

  • PC 100
Já bych prostě jen rád dodal, že toto je pecka neobádaná. Sto procent a s nikým o tom nebudu diskutovat.

Pro: mise, příběh, atmo, postavy, struktura budování/výroby/technologií, mise jež reflektují opačnou stranu, za níž skutečně budete hrát nebo jste hráli (siberit-alaskitový důl V.A Ovsjenko a poslední mise)

-10 +5 −15

Powerslide

  • PC 95
Novice, Advanced, Expert, Insane jsou vzestupně seřazené obtížnosti a jejich nastíněním zahájím svůj text. Začátečník je takové seznámení se hrou, skončit ve finiši na prvním místě ve třech trasách je hračka. Advanced představuje první výzvu, nový hráč bude pravděpodobně potřebovat několik opakování, aby nabral něco zkušeností. Ovládání je netradiční a je třeba si na něj zvyknout, chování aut připomíná plochodrážní motorky. Teď přijde Expert (v mých devíti, kdy se mi hra dostala do rukou, jsem tady narazil na betonovou zeď, dál ani krok a ve slovníku jsem si našel, že slovo expert v češtině znamená -zručný). S delšími pauzami jsem se ke hře vracel a ve vrcholné formě jsem těch devět závodů, které je potřeba v expertním šampionátu vyhrát, trénoval bezmála měsíc. Pak se povedlo a já s dojetím koukal na trofej jak vyjíždí z mechanismu úkrytu (trofeje byly ztvárněny krátkou animací). Tento úspěch se mi později povedlo ještě jednou nebo dvakrát zopakovat, ale zde mé schopnosti až doposud končí. Úroveň Insane.... je šílená. Auta se rapidně zrychlí (vaše i soupeřů, těm zřejmě o něco více), AI "nedělá chyby" a zvítězit je takřka nemožné. Viděl jsem na YT video, kde to kdosi dokázal a dodnes uvažuji, jak dlouho vytvářel tak zdařilou videomontáž. Ne, to prostě nelze. :D

K výběru je několik typů aut, od sportovních bugin, přes třidu muscle, po různá experimentálně-futuristická vozidla. Do každého typu si můžete vybrat stylizovaného řidiče, o každém je k přečtení krátký bio odstaveček. Všímavější potěší bratrská dvojice Mad a Max (hra je značně inspirována filmy s Šíleným Maxem). Co se týká singleplayeru - jiný mód než Championship jsem prakticky nehrál, Single race ve mě nevzbuzoval ten adrenalin, kterého jsem mi v šampionátu dostávalo v koňských dávkách (jednotlivé závody NEBYLO možno restartovat).

Hra nabízí dva módy pro mulťas. Klasické závodění, které není třeba více rozebírat, ale je to fajn změna, proti AI protivníkům a režim Fox and Hounds - Hon na lišku. Jeden z hráčů je liška a ostatní jej nahánějí. Liška má za úkol udržet si svůj status po dobu čtyř minut. Přijde o něj tak, že do jejího auta narazí jiné auta nějakého Psa. Dosažený čas se lišce pozastaví a role se vymění.

Nevzpomenu si, jestli jsem na podobně pekelnou zábavu narazil v jiné závodní hře. Maximum hráčů, které jsem v multi zažil jest tři, já, bratr a otec, ale i v tomto počtu to byla zábava královská. Nahánění, těsné míjení se o centimetry, do toho jednoduché zbraně v podobě fireballů a jakýchsi hopkajících přízračných min. Krása... je mi líto, jak tento kousek upadl v zapomnění.

Dodnes si pamatuji, že se k nám dostala těsně po vydání: měli jsme štěstí, v JRC tehdy stála 1599,- to jsme na ní jen smutně koukali (před tím jsme hráli demoverzi) a měsíc na to nás čekalo naprosté překvapení, když hru slevnili na tehdy naprosto nestandardních 99,-. Hodně muziky, za fakt málo peněz. Ehrm, soundtrack taky stojí za zmínku. Techno skladby nesednou každému, ale krásně ladí s postapo atmosférou a ve mě jaksi probouzeli závodního ducha. Ještě zmíním, že grafika na svou dobu byla rozhodně našlapaná a detailní a ještě i dnes je to koukatelné, rozhodně neoslepnete, když se pokusíte zjistit, o co jste tehdy vlastně přišli.

EDIT: 4/9/2013, dnes jsem ten šampionát na Insane vyhrál. Jde to. Je to brutálně těžké, ale jde to.

Pro: grafika, obtížnost, soundtrack, ovládání, celková hratelnost

Proti: obtížnost, těžko někoho sehnat do multi

+9

Mutarium

  • PC 75
Já vím, že obouvat se do ostatních komentářů není zrovna nejkorektnější, ale nějak mi to nedá... Co jste to za bačkory? Jaká téměř nehratelná obtížnost? První level je trochu tuhý - pravděpodobně jej neprojdete napoprvé - a později se taky najde několik, které je třeba nejprve trochu natrénovat, ale o tom to je. Jaká nehratelná obtížnost, kde že...

Souhlasím, že grafika byla slabší, ale na hratelnosti, výrazně odlišné od C&C té doby, to ale také neubralo. Zvuky to mělo, pro mě dodnes charakteristické pro Mutarko.

Pro: kompletace vlastních robotů, herní tempo, obtížnost

Proti: grafika

+15