Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Powerslide

07.12.1998
79
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Powerslide je netradiční závodní hrou ve sci-fi prostředí a zároveň prvním vydaným titulem společnosti Ratbag Pty. Závody jsou zasazené do blízké budoucnosti. Vlivem globálního oteplování se stal ozónový obal Země minulostí a zahynulo téměř 98 % populace. Přeživší se rozdělují na dvě skupiny. První se stihli ukrýt do rozsáhlých podzemních komplexů a ti druzí zůstali na pospas vyprahlé planetě. Jako hráč se vžijete do role chudáka z druhé skupiny, který nemá nic moc na práci, a tak se rozhodne pro závodění v ruinách lidské civilizace.

Powerslide se může pochlubit velmi kvalitním a rychlým enginem, jenž umožňuje zobrazit velké spektrum detailních textur, ale také efektivní dynamicky se měnící počasí. Váš vůz reaguje na různé povrchy různým způsobem. Jinak se auto bude řídit na písku, jinak na kamenech a jinak na bahně. Váš postup ve hře závisí na systému vyhraješ - získáš. Těšit se můžete na velkou spoustu různých tratí v post-apokalyptickém prostředí a také na různá sci-fi terénní auta. Hra obsahuje síťový multiplayer.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Novice, Advanced, Expert, Insane jsou vzestupně seřazené obtížnosti a jejich nastíněním zahájím svůj text. Začátečník je takové seznámení se hrou, skončit ve finiši na prvním místě ve třech trasách je hračka. Advanced představuje první výzvu, nový hráč bude pravděpodobně potřebovat několik opakování, aby nabral něco zkušeností. Ovládání je netradiční a je třeba si na něj zvyknout, chování aut připomíná plochodrážní motorky. Teď přijde Expert (v mých devíti, kdy se mi hra dostala do rukou, jsem tady narazil na betonovou zeď, dál ani krok a ve slovníku jsem si našel, že slovo expert v češtině znamená -zručný). S delšími pauzami jsem se ke hře vracel a ve vrcholné formě jsem těch devět závodů, které je potřeba v expertním šampionátu vyhrát, trénoval bezmála měsíc. Pak se povedlo a já s dojetím koukal na trofej jak vyjíždí z mechanismu úkrytu (trofeje byly ztvárněny krátkou animací). Tento úspěch se mi později povedlo ještě jednou nebo dvakrát zopakovat, ale zde mé schopnosti až doposud končí. Úroveň Insane.... je šílená. Auta se rapidně zrychlí (vaše i soupeřů, těm zřejmě o něco více), AI "nedělá chyby" a zvítězit je takřka nemožné. Viděl jsem na YT video, kde to kdosi dokázal a dodnes uvažuji, jak dlouho vytvářel tak zdařilou videomontáž. Ne, to prostě nelze. :D

K výběru je několik typů aut, od sportovních bugin, přes třidu muscle, po různá experimentálně-futuristická vozidla. Do každého typu si můžete vybrat stylizovaného řidiče, o každém je k přečtení krátký bio odstaveček. Všímavější potěší bratrská dvojice Mad a Max (hra je značně inspirována filmy s Šíleným Maxem). Co se týká singleplayeru - jiný mód než Championship jsem prakticky nehrál, Single race ve mě nevzbuzoval ten adrenalin, kterého jsem mi v šampionátu dostávalo v koňských dávkách (jednotlivé závody NEBYLO možno restartovat).

Hra nabízí dva módy pro mulťas. Klasické závodění, které není třeba více rozebírat, ale je to fajn změna, proti AI protivníkům a režim Fox and Hounds - Hon na lišku. Jeden z hráčů je liška a ostatní jej nahánějí. Liška má za úkol udržet si svůj status po dobu čtyř minut. Přijde o něj tak, že do jejího auta narazí jiné auta nějakého Psa. Dosažený čas se lišce pozastaví a role se vymění.

Nevzpomenu si, jestli jsem na podobně pekelnou zábavu narazil v jiné závodní hře. Maximum hráčů, které jsem v multi zažil jest tři, já, bratr a otec, ale i v tomto počtu to byla zábava královská. Nahánění, těsné míjení se o centimetry, do toho jednoduché zbraně v podobě fireballů a jakýchsi hopkajících přízračných min. Krása... je mi líto, jak tento kousek upadl v zapomnění.

Dodnes si pamatuji, že se k nám dostala těsně po vydání: měli jsme štěstí, v JRC tehdy stála 1599,- to jsme na ní jen smutně koukali (před tím jsme hráli demoverzi) a měsíc na to nás čekalo naprosté překvapení, když hru slevnili na tehdy naprosto nestandardních 99,-. Hodně muziky, za fakt málo peněz. Ehrm, soundtrack taky stojí za zmínku. Techno skladby nesednou každému, ale krásně ladí s postapo atmosférou a ve mě jaksi probouzeli závodního ducha. Ještě zmíním, že grafika na svou dobu byla rozhodně našlapaná a detailní a ještě i dnes je to koukatelné, rozhodně neoslepnete, když se pokusíte zjistit, o co jste tehdy vlastně přišli.

EDIT: 4/9/2013, dnes jsem ten šampionát na Insane vyhrál. Jde to. Je to brutálně těžké, ale jde to.

Pro: grafika, obtížnost, soundtrack, ovládání, celková hratelnost

Proti: obtížnost, těžko někoho sehnat do multi

+11