Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

  • PC 75
Po skvělém prvním díle Splinter Cella, který se vydal do neznámých vod špionských akcí, se po ne tolik úspěšném druhém pokračování dočkal skvělého třetího dílu a dost lidí si myslelo, že tímto trilogie skončila. A taky měli z poloviny pravdu. Čtvrtý díl, Double Agent, už jak sám název napovídá, není jen o tajných nočních misích po celém světě, ale také o Samovi jakožto dvojitém agentovi.

Sam Fisher už není tím, kým býval. Aspoň to tak lze vyčíst z první fáze hry. První mise Vám sice dá vzpomenout na zlaté časy u Třetí sekce, avšak toto je konec jedné kapitoly her o Samu Fisherovi. Toto byla ta úplně poslední tajná mise pro třetí sekci. Od této mise už bude vše jiné.

Sam stárne, to prostě nezastaví. Ale také pocítil ohromnou ztrátu. Jeho dceru Sarah srazilo auto, když se vracela z vysokoškolské párty. Bohužel to nepřežila a Sama to psychicky položilo. Sam ze dne na den sekl s prací a odebral se do ústraní. Trvalo to však jen pár měsíců a najednou se něco změnilo.

Sam si nechal oholit hlavu a začal vykrádat banky. Asi není třeba psát, že s jeho výcvikem mu to šlo velmi snadno. Avšak po nějaké době je zatčen a dostává 20 let natvrdo v Kansaské federální věznici, kde dostane do cely mladého Jamieho Washingtona.

Avšak nelekejte se, ze Sama se nestal ze dne na den bankovní lupič a vrah. Ve skutečnosti nezabil ani jednoho člověka. Celé to bylo velké divadlo, vymyšlené Samem a Lambertem. Jelikož byl dlouhé měsíce sám, začal se nudit a požádal Lamberta o nějakou práci. Dal mu velmi těžký úkol, zničit teroristickou organizaci JBA operující na území USA s plány zničit americká velkoměsta. Nejlehčí cesta proto byla nasadit Sama do vězení, do vězení kde s ním v cele sedí Jamie Washington. Jamie, který patří do organizace JBA a Sam mu pomůže utéct z vězení. Sam přijímá novou roli, je z něj dvojitý agent. Double Agent!

Po útěku z vězení se dostáváte do sídla organizace, kde musíte projít tréninkem a seznámit se s členy JBA. Postupně pro ně plníte mise, od zajmutí obrovského supertankeru až po misi v Šanghaji. Celou dobu plníte různorodé úkoly, jak pro JBA, tak pro NSA a je pouze na Vás, které a jak vedlejší úkoly splníte. Každé vaše rozhodnutí ovlivní, jakou důvěru k Vám bude která organizace mít. Proto se příběh odvíjí čistě na Vašich rozhodnutích. Můžete si hrát na hodného chlapce a nebo na záporáka. Jelikož má příběh dva konce, záleží čistě na Vašich rozhodnutích, který uvidíte.

Tím bych více neprozrazoval z příběhu a zaměřím se na technickou stránku hry. Grafický engine je zde stále stejný jako např. v Chaos Theory, tudíž se hra po grafické stránce nezměnila. Avšak, co zde opravdu chybí z předchozích dílů, je hra světla a stínu. Dokonce zde budete plnit první denní misi v historii Splinter Cella. Také Sam už nebude nosit jen stále stejný černý oblek, ale vymění ho za bílý arktický nebo za triko a kraťasy s pouštním vzorem.

Bohužel, jak jsem teď psal, hra světla a stínů není příliš povedená, neboť i v té největší tmě vidíte bez problému i bez nočního vidění a někdy je až s podivem, že Vás nepřátelé nevidí.
Když už jsem zmínil noční vidění, bylo by záhodno říct, že Samovy brýle jsou stejné jako v Chaos Theory a ani výbavička neprošla nějakými zásadními změnami. Přibylo pár předmětů, jako například akustické granáty či více druhů nástěnných min, avšak systém páčení zámků či hackování zůstal prakticky nezměněn. Jedinou novinkou je otevírání trezorů a pár miniher, které jsou však jednoduché.

Co mě však na hře velmi štve je veliká zabugovanost, což se projevuje častým padáním hry, zaseknutím animací či problémy při načítání. Já osobně měl s bugy velký problém a díky tomu největšímu, kdy se zasekla konečná animace, jsem nemohl hru dohrát a užít si závěrečnou bonusovou misi. Kdybych měl říci, co mi ještě vadilo, mohl bych zmínit zastaralou grafiku, občasné problémy se zvukem, omezená podpora pro širokoúhlé monitory (rozlišení 1280x1024 pro klasické monitory a 1280x720 pro širokoúhlé považuji za velmi špatné) a nakonec taky nudné pasáže na velitelství JBA.

Ale abych jen nekritizoval, velmi se mi líbil příběh a mise, které autoři zvládli a možnost je všechny splnit stealth způsobem, o který tu už tolik nejde.

Závěrem však musím říct, že hra je pro mě v mnoha ohledech horší než její předchůdce Chaos Theory, kterému jsem udělil vysokých 95% a hlavně kvůli bugům musím hodnotit stejně jako druhý díl a to 75%.

Pro: + Pěkný příběh, dobré mise

Proti: - veliké bugy! - zastaralá grafika, špatná podpora pro širokoúhlé monitory

+7