Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gears of War

  • PC 85
Dovolím si hodnotit konzolové verze všech tří dílů, a kdyby náhodou se tu někdy přidala i konzolová část, tak to pak rozházím. :) Všechny díly sem dohrál jak singleplayer, tak cooperativně po splitscreenu. Takže...


Gears of War 1
Zpočátku jsem byl velmi nadšený, ale to bylo hlavně proto, že jsem pořídil nově x360 a tohle byla jedna z prvních lepších her, co na něj vyšla. Nadšení opadlo o pár let pozdějš, ale k tomu se dostaneme.

Příběh je víc rozváděný v knížkách, které jsem samozřejmě nečetl, takže bych ho shrnul jako - útočí na nás zlá podzemní rasa, musíme se strašně bránit, helemese, oni maj hlavního generála, toho musíme zabít, jo a něco s tvym otcem a tou žlutou sračkou, ze který děláme celou dobu palivo. Ano, hlavní síla týhle hry nebyla v příběhu.

Byla totiž v gameplayi. Pokud vim, tak víceméně první systém krytí, který v akční hře opravdu fungoval. Obcházení, přeskakování, atp... překážek bylo instinktivní, na gamepadu stačilo jedno tlačítko a pohnout páčkou. Pak ještě věci, na které jsem jinde nebyl zvyklý, jako když během nabíjení zbraně zmáčknete ve správný okamžik tlačítko, tak máte silnější náboje. Popř. zavírání děr, ze kterých by jinak vylezlo mnohem víc nepřátel. Všechno to tam přirozeně fungovalo. Je pravda, že většina gameplaye byla především ratatatatata lets kill´em all, ale díky tomu se to hrálo fakt zábavně. Ale MNOHEM lepší nápady fungovaly při coopu.

Koordinace bo bojišti byla samozřejmě s živým hráčem lepší, než s botama. Ti nebyli úplně blbí, ale když jste potřebovali oživit, tak si tam ještě stříleli do posledního panáka kilometr vzadu, zatímco vy jste jim chcípali metr od nohou. Každopádně zpátky k těm dobrým nápadům. Jsou úseky, kdy jeden musí jít vlevo a druhý vpravo. Jenomže úseky jsou propojené, takže zatímco hráč dole v hale nemůže moc rychle postupovat, protože má před sebou dobře kryté potvory, může mu je ten druhý pomoct odstřílet z boku z balkóna, protože na ně ve stejnou chvíli vidí. Další památný okamžik je noční mise, kdy nesmíte vstoupit do tmy, jinak vás sežerou ptáci. Jeden hráč je ve vysokém baráku, kde ovládá světlomet, aby mohl ten druhý bezpečně přejít přes temnou ulici a zapnout světla. Prostě výborný nápad a spolupráce byla opravdu třeba.

Grafika oslnila tehdá, dneska už jen středně. Barevná paleta se celkem často měnila, což bylo hezké, ale místama se mi zdálo, že se prostředí dost opakuje. Potešily efekty jako krev na obrazovce, když někoho rozřežete motorovou pilou. A samozřejmě tehdá trpěl unreal engine těžkým doskakováním textur, takže nebylo moc dobré, když probíhala animace a váš hlavní hrdina vypadal jako čmouha, než se na něm pomalu začalo objevovat brnění.
Hodnocení: 85%



Gears of War 2
Tady nevim, co se stalo, ale už od menu, už od první animace, byla vidět neskutečná epičnost tohohle dílu. Grafika dostala šílený facelift. Většinu úrovní sem procházel pomalu a s otevřenou hubou, protože mapy byly nejen detailní, ale i obrovské. Obrovské a ještě na nich probíhaly obří bitvy. Teda ve smyslu tady máš hráči svůj úsek a tihle nepřátelé jsou pro tebe, ale zleva zprava se dělo to samé s botama a trošku jste do toho mohli i zasahovat.

Tady trošku popíšu gameplay - je stejný, jako u jedničky, akorát máte pár nových zbraní (granátomet a gatling stojí za zmínku), pár nových bojových funkcí (granáty se dají přilepit na nepřítele, položivé nepřátele můžete vzít jako štít) a pár nových nepřátel. A ještě třeba funkce živých zídek, kdy musíte sestřelit ovoce, a odněkaď vyleze neprůstřelná stonožka, za kterou se můžete chvíli krýt. To bylo zajímavé. Vraťme se k epičnosti.

Úrovně byly neskutečně různorodé a hlavně až do konce epické. Nikdy nezapomenu na úroveň uvnitř obřího červa, který vás spolknul s půlkou města a váš quest s řezánim jeho srdcí. Nově se jezdí i v dopravních prostředcích. Další epická část, kdy projíždíte přes zamrzlé jezero, které se rozpadá, protože ho z břehů odstřelují minomety. A těmi dopravními prostředky sem nemyslel jenom ty neživé, co se dokáží hýbat akorát po zemi. Je pravda, že řídíte je jen asi dvakrát a u zbytku akorát běháte od turretu k turretu a bráníte, aby vám vozítko nezničili. Průběh toho bránění je však, jak už bylo možná řečeno, epický. :) Mise, kdy bojujete v baráku, který padá z útesu. Kdy na malé lodičce musíte projet několik vodopádů, během čehož vám jí ohlodává obří piraňa. Boss fightů je tu mnohem víc a jsou mnohem větší. A k tomu je tu ještě lehce zničitelné prostředí. Z větší části jenom na okrasu, ale je pravda, že se nyní musíte víc hýbat, protože hodně rozstřílená zídka vás kryje jen na 50%.

Příběh doznal větší osobitosti. Zatímco u jedničky sem svojí partu bral jenom jako bandu hláškovacích drsňáků, u dvojky mě zajímala i jejich minulost. Dokonce se odvážili pár postav zabít a mě jich bylo fakt líto. Hlavní příběh je ve zkratce - začínáme vyhrávat, pojďme je zmasit ještě víc na jejich vlastnim území WHAM! všechno je jinak, než se zdálo. Tadá.

Coop funguje stejně jako minule. Zase pár vychytanějších misí, kdy třeba musíte ve dvou každý jednou rukou táhnout těžkou krabici a druhou střílet po nepřátelích. Mimo kampaň ale přibyl mód Horda. Překonal jsem se ve dvou lidech 50 vln a můžu říct, že je to zábavné. Záleží teda na mapě.

A ještě bych si zanadával na českou verzi. Locust = Kobylky. Really?! Schovejte se, Kobylky útočí minomety. REALLY?! A to je vpodstatě jeden z mála názvů, co přeložili. Hammerburst je furt hammerburst. Lancer je lancer. Brumak je brumak. Ale locusti jsou kobylky. Achjo.
Hodnocení: 95%



Gears of War 3
A tady taky nevim, co se stalo. Finální vyvrcholení ságy. Je pravda, že jsem po druhém díle čekal hodně. Pro jistotu znova dohráno s kamarádem na coop, abych se ho pak mohl zeptat, co si o tom myslí. A oba jsme se shodli, že tohle je nejslabší díl.

Novinky = nové kvéry, noví nepřátelé (na jejich překlad si zanadávám dole)... a to je všechno.

Jde o to, že tady nejsou žádné památné mise. Pamatuju si na misi v ponorce, protože mě srala, jak jsem ztrácel orientaci. Trošku si pamatuju závěrečné mise, protože architektura vypadala jako v BioShock. Rozhodně si pamatuju smrt jedné důležité postavy (během kterého hrál Mad World), ale to byl vpodstatě vrchol hry, který jsem dostal už někde v polovině. Prostředí (tropické) se, až na pár výjimek, skoro vůbec neměnilo. Dokonce zmizelo kooperační ty jdeš vlevo já vpravo a vidíme na sebe. Obtížnost dokonce prudce klesla, protože jdou s váma minimálně další 3-4 parťáci, takže oživujou celkem rchle. Za blbost považuju boss fight s Brumakem, kterého jsme v předchozích hrách museli zabít vždycky nějak speciálně. Tady ho ustřílíte v šesti lidech samopalama. A celkově z průběhu hrou zbylo akorát to známé ratatatatata. Je to stále zábavné, ale bohužel, v tomhle díle už není nic navíc.

Příběh - už se nemáme kam schovat, aha, vždyť se celou dobu pracuje na superzbrani, která všechno zachrání, musíme jí najít. Támhle je. Tadá.

Coop vpodstatě obyčejný. Zachraňuje ho vylepšená Horda, kde se nyní vydělávají peníze a na mapách se dají stavět různé ploty, muniční posty, atp.

Překlad - když si myslím, že nic horšího, než Kobylky, přijít nemůže... Lambent = Plápolaví. Are you kidding me...
Hodnocení: 75%
+11