Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Josef • 34 let • ČR - kraj Ústecký

Komentář

Přejít na komentáře

Rage

  • PC 80
... je pro mě příjemným překvapením i přes fakt, že jsem od Carmacka a zbytku tlupy z id Soft viděl prostředníček jako nikdy předtím. Prvotní technické problémy v podobě vypadnutého zvuku, titulků a v neposlední řadě i ztráty savu, takhle jsem si určitě akční hru od legendárních vývojářů nepředstavoval, ale co?!

Když mi stačilo, že je RAGE příjemný atmosférou, hratelností, kvalitním pocitem ze střelby a občas i grafikou. Nástup je ovšem spíše prapodivný – i když intro bylo koukatelné – protože první čtvrthodinka ukáže pár hnusných neduh, v čele s texturami, skripty a koridorovostí. Jasně, chtělo se to nějak odlišit (od Borderlands, Falloutů), ale především zmíněná koridorovost tu smrdí nejvíce a už dlouho jsem neviděl něco tak ... NUCENÉHO. Už první procházka po "Mrtvém městě" mi přišla při nejmenším úsměvná a to jsem se tam ještě jednou musel vrátit, OMG!

"Vyjdu tyhle schody, projdu barákem a, hle, jsem na otevřeném prostranství, konečně – říkám si!" Ovšem v tom na mě vyskáče tucet spartakiádních mutantů a já nestačím přebíjet! Ještě se k tomu od někaď vydere jejich pětimetrovej taťka! Hm, oukej, tak si ho obejdu přes támhle ten násp! Chyba lávky, tupoune! Tady si nemůžeš dovolit myslet, tady musíš jednat, takže žádné obíhání/obcházení, ale zhurta do něj a kdyby jsi chtěl ještě něco zkoušet, tak jsou pro jistotu všude neviditelné stěny, muhehe! Tak asi nějak podobně vypadala v praxi moje snaha o obechcání systému RAGE. Celkově mě spíše bavily mise v interiérech, jejichž pojetí je sice stejně lineární, ale není to tak do očí bijící jako u venkovních prostorů.

Zakomponování závodů, různých miniher - v čele s brnkáním na kytaru – a skládáním předmětů mi přišlo takové ... OPĚT NUCENÉ (plnit je nemusíte)! Jasně, je fajn si odpočinout od akce a dát se jeden, dva závody, přičemž tuning na pouštní vehikl se vždycky hodí. Pestré minihry jsou zajímavé, ale portmonku nenaplní. Skládání předmětů je zase silně neúčelné, když Vám něco chybí, můžete tak akorát utřít nos! Ale jako rozšíření hry to přijímám s vděkem, svůj účel to tak nějak plní a hlavně to natáhne herní dobu, ne o moc! Až budu mít náladu to znovu rozehrát, tak zkusím i ty roboty, které mají pomáhat :)

Herní doba se u mě zastavila někde na 9 a 1/2h, přičemž jsem plnil všechny vedlejší mise, takže to s tou délkou neberte tak vážně .)

RAGE: mi přijde jako věhlasný režisér, který prožívá své období, ve kterém jen marnotrapně recykluje, či kopíruje. I přesto ve svém díle má určitou originální formu a možná to bude mít i pokračování ...

Pro: náznak příběhu, pocit ze střelby, více lokací, postavy, temné ozvučení, některé nepovinné mise vydají na jednu příběhovou, ...

Proti: neviditelné zdi, linearita, příliš lehké, sestavování věcí není úplně nejideálnější, ...

+8