Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sid Meier's Civilization III

  • PC 85
Tak koukám, že trojka má ze všech civilizací nejnižší hodnocení (i když 84, co by za to jiní dali). Každopádně pro mě to byl, i přes mnohé zápory, nejhranější díl. Ve svém komentáři počítám nejen core hru, ale i datadisky (Sid Meier's Civilization III: Play the World a Sid Meier's Civilization III: Conquests). Hrál jsem všechny díly obyčejné civilizace kromě nejnovějšího (pětky).

Oproti starším dílům je zde řada vylepšení (hranice, národní jednotky, jednodušší ovládání, zajímavější souboje). Ocenil jsem asi nejvíc automatickou práci workera:D. Lodě, letadla či katapulty už nefungují jako normální jednotky, ale trošku jinak, můžou bombardovat beze strachu z protireakce, pokud není odpovídající protizbraň. Je tu řada nových staveb vně (třeba pevnosti) i uvnitř města. Okouzlující hudba se mění podle doby, poradci jsou opravdu užiteční a obrazovky na nich pomáhají (například pozice jednotek či porovnání síly a vyspělosti).

Trojka je podle mnohých v AI a mechanice hry horší než IV (neumím posoudit), ale je tu pár věcí, kde je podle mého trojka lepší. První věc je vizuální stránka věci, nejen že je hra plynulejší, ale izometrická grafika je také hezčí a přehlednější. I obyčejné menu, mapy a statičtější obrázky mi připadají mnohem vkusnější, méně "konzolovité" a obrázky vladařů věrnější. Největším plusem však pro mě je editor. Možná se s tím ze IV dá dělat víc věcí, ale vidím že nových grafik, jednotek a modů je podstatně méně, editor III byl velice jednoduchý a intuitivní, sám jsem vytvořil několik modů (Československo 1938, Čechy ve středověku) nebo jsem do hry přidal Čechy jako národ. Editor IV už vyžadoval nějaké znalosti scriptů a více detailů. Oficiální mise Conquestu byly opravdu výborný dosud vzpomínám na napoleonský války nebo středověké Japonsko, ale neoficiální mody byly legendární. Pravda Rhye´s civilization pro čtyřku byl taky žůžo, ale je jich podstatně míň...

Pro: zjednodušení ovládání a mnoho nových prvků oproti dvojce, grafika a hlavně super editor

Proti: podle mnohých AI, systém armády mi přišel nevybalancovaný (příliš velká výhoda)

+17