Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Marty McFly • 35 let • pracuju • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

Alice: Madness Returns

  • PC 85
EDIT: Jedna z nejlepších skákaček současnosti, ač má mnoho chyb, tak má také příběh a atmosféru hodné kdejakého filmu.

Kvalitní skákačka, která splnila vše, co jsem od ní čekal. Důstojné pokračování předchozího dílu, i když možná trochu méně děsivé. Tehdejší engine dokázali autoři vymáčknout na max a jak vypadal hranatě a z dnešního pohledu zastarale, atmosféře to vlastně pomohlo (být ještě strašidelnější, tak aby se vám dostala pod kůži).

Na hře mi zas tak moc věcí nevadilo. Pár velkých věcí, ale jinak bych se musel fakt snažit si na nějaké problémy vzpomenout.

* Některé hrany Alice nedokázala přelézt (hrany vysoké 5-10cm), zkrátka se o ně zasekla. Stejně tak se zasekává o (neviditelné) hrany klíčové dírky, občas i v půli nakloněné roviny (řešení je skok, ale než to člověka napadne).
* Protože se SPACE mačká hodně často, tak se mi párkrát stala nemilá věc v podobě odkliknutí videa zmáčknutím skákání. Video totiž přišlo nečekaně a já ho odmáčkl, protože jsem chtěl vyskočit.
* Trochu mi vadí, že sice hra silně spoléhá na sbíratelné předměty, ale nedá se vracet do navštívených levelů, třeba pro znovusebrání něčeho, na co jsem zapoměl. Maličkost, dá se pochopit proč to tak není. Ovšem to by se dalo pochopit, málokterá hra vám dovolí hrát znovu levely. Tady však vidím dvě cesty, tak se vydám jednou (jakože tam budou sbíratelné předměty), ale ona je to příběhová cesta. Hra se uloží a dostat zpátky se nedá. Smůla, vybral jsem si blbou cestu, takže mi třeba vzpomínka uteče. Jen proto, že systém je hloupě udělán.
* Myš - kamera citlivá ve hře, ale myš extra pomalá v menu.
* Neviditelné zdi, jedny z nejhorších, co jsem kdy viděl. Chápu, že je jako plošinovka lineární, ale občas jsou celé metry čtvereční nepřístupné. Jakoby tam je plocha objektu, ale narazím a spadnu. Využít je by bylo zajímavější.
* "Městské" části, které jsou depresivní (chápu, to je pointa hry), ale nejde v nich nic dělat, kromě toho jít za nosem.
* Ukradení kamery na některých místech, docela to dezorientuje a nemožnost otáčet pohled myší je svazující. Nemám toto rád (kromě Alone in the Dark, ta hra je na kamerách založená). Je to taková (a nebojím se to říct) konzolovost, taková ale hnusná - nucená. Nejhorší je ale když se mám někam dostat a v tom místě se změní kamera.
* Nikde není popis toho, co dělá upgrade zbraně. Když člověk tak dlouho pečlivě sbíral, hodila by se informace co vylepšení vlastně dělá. Zvlášť když vše ostatní ve hře je tak dobře popsané (bestiář, příběh...)
* A pro velký úspěch ještě jednou - obrovské neviditelné zdi, které jsou všude. Dělají ze hry totální koridor, kde jsou dvě cesty - cesta dál a cesta pro skryté předměty. Jinam se nesmí, protože je to zakázáno vývojáři. A pokud by tam někdo chtěl, tak narazí do (neviditelné) zdi a spadne.
* Dost bugů - Alice sama běží dopředu - zřejmě při držení W když vběhnu do další části, která se načte, ale ona stále běží. Problémy se střílením kanónu v mezihře pod vodou a také když je Alice obrovská (a šlape na prcky). Vlastně nejdříve šlapat nemohla, protože levé/pravé tlačítko nedělalo nic. Musel jsem to až nastavit.
* Některé nepřátele jde zničit jen pomocí zapnutého TARGET modu (Caps Lock). V tomto módu je ale orientace v prostoru dost na nic. Je vskutku pekelná, ovládnout jí se mi za celé ty hodiny co hraji nepodařilo. Chci utéct od mlátícího tří-děťátka, ale nejde to, protože Alenka běhá v blbém směru. Mě by úplně stačilo, kdybych měl pořád svoje ovládání myší a jen měl zaměřeno na vždy jednu potvoru. Ale ne, hra mě nutí mít vycentrováno na potvoru a obíhat jí jak planety slunce.
===>Kdyby aspoň deštník fungoval bez Capsu, ale nene, to by nebylo ono. Takže to stejně musím používat.
* Hudba, která se začně rychle opakovat

AMR má ale spoustu dobrého.

* Velice dobře optimalizovaná grafika. Engine není využíván na max a to je možná dobře, hra vypadá pořád docela dobře a nemá velké nároky.
* Architektura hry. Teď nemyslím město (nudné), ale Wonderland. Atmosféra je báječná, i když je fakt, že hodně věcí je jen na oko. Trochu odfláklá byla zamrznutá krajina. Pustá, to ano, ale mohla být mrazivě krásná.
* Na třetí obtížnost občas dost těžké souboje, při kterých jsem často byl dost vynerven. Dají zabrat, musíte neustále hlídat okolí a SHIFTovat, protože nepřátel se na vás valí hodně a obecně jsou zvládnuty dobře.
* Příběh, velké to lákadlo. Tak šílené, zvrácené a temné dobrodružství jsem hledal.
* Hra běží bez problémů, zatím mi spadla jen jednou, když jsem ALT+TABoval (předtím jsem 15x skočil do Windowsu bez problémů).
* Občas pěkně vyvedené hnusárny (není to protimluv?), ze kterých se mi sice zvracet nechce, ale jsou dost divné (plameňáci v klecích, zamrzlá sova, asylum, všemožné jazyky a chapadla...)
* Mezihry šachů jsou skvělé. Mohlo toho být víc, ale i tak.
* AMR je velice dlouhá, což mi plně vyhovuje

Takže jak jsem řekl, velice dobře udělaná hra, solidní práce, kvalitní zástupce druhu pro 2011. Konzolovost není skoro vůbec znát pro ty, které to potěší.

Pro: Atmosféra, příběh, délka

Proti: Dosti bugů

+8