Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jaryn • 32 let • Svatá masová kulička • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Alice: Madness Returns

  • PC 90
Když už zas jednou zlomím nad EA hůl, oni mi poskytnou nadprůměrně dlouhé, vrchovatě kreativní audiovizuální orgie. A teď, když je mám konečně za sebou, musím říct, že Alenka doposud nikdy nebyla v lepší formě.

Konzolí to smrdí už v hlavním menu a jak tak tento zápach roste při samotném hraní, jeden by od PCčkáře čekal zhnusení. S radostí ale můžu veškeré obavy vyvrátit – kamera je na tripu téměř nonstop a především pak při soubojích, a ovládání má taky na světelný léta daleko k jakémusi komfortu. Ale to nevadí, protože hra je i tak velmi svižná, neskonale zábavná, neuvěřitelně nádherná a šíleně pohlcující. No považte – já jsem tady před Alenkou nehrál jedinou hru dobrý tři měsíce (nedostatek času kvůli studiím a práci atd.) a za tu dobu mě nějak celkově na hry přešla chuť. Několikrát jsem se k tomu zkoušel vrátit, ale žádné hře se to holt nepovedlo. Alenku jsem ale musel hrát 4 hodiny v kuse hned po prvním zapnutí.

Neříkám, že to něco značí, a už vůbec neříkám, že by to byla hra pro každého. Krom neposedné kamery a místy těžkopádnějšího ovládání totiž Alenka trpí i mírnými bugy (které ale někdy nutí vrátit se k poslednímu checkpointu, a zdejší checkpointy jsou od sebe rozmístěny pěkně vzdáleně), framerate není právě stabilní, textury se občas načítají poněkud dlouho, a dohromady třikrát mi to celý spadlo. Já se na tu hru ale zkrátka nedokážu zlobit. Až úchylně hravý a kreativní design (Dollhouse hraničí s genialitou), pestrá hratelnost (shitloads miniher, a že mnohé z nich by to klidně mohli někam dotáhnout jako samostatné hry), famózní soundtrack, skvělý příběh, skvělé dialogy, sem tam parádní easter egg…já tomu prostě, až na ty občasné nervy, nemám co vytknout. Říkal jsem, že to není hra pro každého? Argh, sere pes předsudky, tohle by si měli zahrát všichni.

Herní čas: 14hod 16min
Dokončení: 92%
Personal screenshot collection (ale bacha, některé můžou být docela spoileroidní).

Pro: audiovizuální stránka věci, hratelnostní stránka věci, herní doba, něco tak kreativního/originálního/geniálního už letos nejspíš nevýjde, epický koncept finálního bosse

Proti: kamera by chtěla zklidnit, ovládání by chtělo doladit, mohlo být víc zbraní, ten hardcore platforming mohl být ve všech kapitolách (takhle je pouze ve dvou)

+15 +17 −2