Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Lubomír Štrougal • 40 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Dark Seed

  • PC 80
Dark Seed je přísná hra, dávající nový význam pojmu znovuhratelnost. Jinde to znamená možnost si hru znovu zahrát a zažít při tom něco odlišného od minulého hraní(hodně volný výklad, vím), zde to představuje nutnost, bez které nemá hráč možnost dobrati se úspěšného konce. A tak je nucen procházet stále dokola několik lokací a zkoušet vše možné, dokud nenalezne ten správný postup umožňující postup ve hře. A zde se projevuje herní přísnost. Vezmeš předmět dřív, než si měl? Zemřeš ve vězení, cha. Nevšimneš si předmětu a tím pádem ho v určité chvíli u sebe nemáš? Znova umřeš. Neprozkoumal si prostor v přesně daný moment? Máš smůlu, předmět už tam později není. A tak dále. Prostě žádný krok zde nezůstane bez odezvy a několikrát jsem z frustrace nad nějakým přehmatem hru vypnul a s nadávky na rtech a zlým pohledem koukal na složku a uvažoval o smazání. Což by ovšem z mnoha důvodů byla škoda.

DS má totiž mnoho aspektů, kterými vyniká nad průměr a díky nimž opravdu stojí se s obtížností porvat. Počínaje příběhem, jenž možná není výjimečný, ale rozhodně dokáže zaujmout natolik, abych chtěl znát konec, přes paralelní prostředí a koncept vzájemného ovlivňování obou světů, kladoucí tak větší zátěž na hráčovu pozornost v dobrém slova smyslu až po technické zpracování, které obstojí i přes své stáří a vhodně podporuje tíživou atmosféru. Navíc lokace v paralelním světe jsou vytvořeny na základě tvorby H.R.Gigera a i přes můj nepříliš kladný postoj k autorovi musím uznat, že to celé vypadá značně působivě. A ona i ta obtížnost nakonec není tak hrozivá, až na iritující výjimky se postup dá odvodit z indicií, které hra nabízí. Pouze je nutné být dostatečně pozorný.

Ve výsledku jsem byl spokojen. Dostalo se mi herního zážitku ve formě, kterou mám rád a je mi jasné, že až budu po čase na hru zpětně vzpomínat, tak i momenty provokující mě k vzteklému brblání a mnohdy i vulgárním výrazům na adresu tvůrců hry budou zabarveny nostalgickou mlhou a brány jako doklad obtížnosti hry, kterou jsem dokázal úspěšně překonat. A to mi přijde fajn.
+29