Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
balič padáků • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

Chameleon

  • PC 75
To, že Chameleon skončil tak zapomenutý je opravdu trestuhodné a naplňuje mě to smutkem, kvůli vývojářům, kteří na mnoha místech odvedli mistrovskou práci...no a někde zase ne...:-/

Víceméně se kompletně shodnu s pipboyem, co se týče negativ - některé skriptované sekvence (např.Irsko a bohužel i konec) jsou fakt moc, to samé příšerně napsané dialogy (nejen lacině, ale i tak, že nedávají smysl) a celkem mizerně podaný příběh, který tak nějak spojujou různorodou nabídku misí, aby se neřeklo (jak napsal pipboy, mise prostě "jsou").

Dialogy naštěstí nedělají většinu hry, takže pokud člově překousne pomalý a až extrémně skriptovaný začátek, situace se RAPIDNĚ zlepší. Od Baltimoru jsou pak skoro všechny mise opravdu stealth slast, kdy musí každý milovník plížení zaplesat-víc možností průchodu levelem, skoro zádné dveře nejsou zamčené a všemu dominuje až úchylný cit pro DETAIL - to se prostě musí vidět. Na policejní stanici máte kanceláře, archiv, bezpečnostní místnost, jídelnu, automaty na pití, ale i pitevnu... V přístavu jsou všechny ty haldy kontejnerů, jeřáby a sila, suché doky pro lodě, stráže v budce na kraji koukají na televizi...mazec.

Co se mi líbilo je jak je ta nelinárnost organická a tak jakoby PŘIROZENÁ - není o tom, že by vám vývojáři řekli "tak buďto můžeš tohohle sejmout a jít dveřma a nebo to obejít po střeše". Ne, máte otevřené prostředí, budovy i místnosti jsou často průchozí, a tak vzniká hned několik tras, které si můžete vybrat a hlavně zkombinovat.

Ještě k záporům: Kromě špatných hereckých výkonů a podání příběhu celkově mě vadilo i jakési nadpřirozené údílení cílů misí (objectives). Něco seberete a hra najednou řekne kam máte jit... To mi přišlo jak pěst na oko, jako kdyby ke mě mluvil tatíček Vochozka - kdyby si např.hlavní hrdina zamumlal pod vousy, co teď musí udělat (ono to tam párkrát je, ale rozhodně ne vždy) nebo ta informace byla součástí briefingu, neřeknu, ale tohle je fakt zvláštní. Neviditelnost ve stínu na úrovni 3 odpoledne v zimě je u stealth akcí evergreen, takže to asi nemá smysl komentovat...

Celkem rozhodně stojí Chameleon za zahrání i v dnešní době, protože stealth prvky má většinou povedené a hlavně většina úrovní je precizně navržená. Nicméně, nebudu mu dávat větší hodnocení jako cenu útěchy, chyb a nedostatků má dost a je vidět, že nějaký ten dolar rozpočtu chyběl (nejen na marketingu)...(pár bugů taky bylo, včetně fatálního pádu hry).

Pro: nelineární mise, různorodost prostředí, dobře implementované stealth prvky a pouzití gadgetů

Proti: mizerně podaný příběh, špatně napsané dialogy, skriptování v některých případech, nadpřírozené udílení cílů misí

+13 +15 −2