Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Darkest of Days

  • PC 75
Darkest of Days byla vydána jako klasická budgetová střílečka. Ovšem, že je to natolik kvalitní hra, jsem opravdu nečekal. Námět hry je opravdu zajímavý: Bojujete ve válce proti Indiánům, ale jste překvapeni jejich početní převahou. Jste těžce zraněn a na poslední chvíli se vedle vás otevře prapodivná koule, z které vyjdou jakési postavy, které hlavní hrdina mylně považuje za bohy. Ti vás vezmou s sebou do koule, která vás přenese daleko do budoucnosti. Je to organizace KronoteK a vy jste nový rekrut s jediným cílem - ovlivňovat důležité momenty historie. Herně to znamená, že chodíte na mise zpět do minulosti a ovlivňujete určité události tak, že prostě vystřílíte, co se dá. Tady je vidět první ze dvou velkých slabin hry a tou je naprostá nelogičnost. Jedná se o FPS akci ve stylu Call of Duty a vy doslova vykropíte půlku Ameriky. A každý, kdo se aspoň trochu zajímá o cestování časem ví, že je to naprostá pitomost. Je fakt, že někteří nepřátelé jsou označeni modrou aurou, která značí to, že jsou důležití a že je nesmíte zabít, ale jinak si můžete užít naprostou genocidu. I přes tuto nelogičnost je to hra vcelku zábavná.

Hratelnost staví na různorodém prostředí. Tu jste v občanské válce, tu jste v první světové, tu jste pro změnu v druhé světové a tu… No vlastně to je všechno pokud nepočítám závěr. Lokace se hodně mění a nuda nehrozí, přesto mi toto téma přišlo vcelku nevyužité. Jaká by to byla sranda infiltrovat se do středověkého hradu v brnění rytíře anebo třeba si zahrát na farmáře ve starověku. No nic, jde tu hlavně o akci a ta je opravdu výtečná. Kosíte stovky nepřátel a pak ještě kosíte a kosíte a taky kosíte to, co ještě vykosené není. Druhou velkou slabinou hry je AI. Ta je neskutečně dementní. Většina nepřátel stojí na místě a jenom (a někdy ani ne) střílí. I když v té rychlosti jsem popravdě moc AI neřešil, stejně většina nepřátel ryla rypákem zemi dřív, než stačila říct KronoteK. Jakmile jsem je začal trochu pozorovat, tak ty nedostatky výrazně vidět byly. Bojiště jsou opravdu velká, jen tu místy kazí požitek neviditelné zdi, které jsou občas opravdu na nesmyslných místech. Zbraně využíváte většinou dobové, stejně tak občas dostanete do ruky hightech kousky. Nelogika je zpět! Zbraň jsem mohl klidně odhodit a nikdo to neřešil. Co kdyby ji někdo našel a začal zkoumat? To by snad nezměnilo historii?

Ale abych jen nekritizoval. Hra se vyznačuje mnoha detaily. Teď zrovna si vzpomenu na plížení kukuřicí, cestu v bažinách při měsíčku a houkání sovy. Dále se mi líbilo plížení okolo tábora, kde si vojáci hráli na kytaru a zpívali. Kapitola sama o sobě byla mise v koncentráku. Ta byla fakt cool. I ten závěr byl hodně zajímavý, ale úplný konec to trochu zabil.

Graficky DoD vypadá opravdu pěkně i na nejnižší detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná a na full s vypnutým vyhlazováním a PhysX jela konstantně okolo 50 fps. Pochválit musím ještě krásné xichty, modely postav celkově a hezký efekt „koule“. Na „válečnou“ střílečku je DoD hra i vcelku dlouhá a to je další plus.

Verdikt: DoD je výborná budgetová střílečka se zajímavým nápadem a hodně nelogickým příběhem. Graficky je to hra skvělá, AI má slabší. Hra mě bavila a dohrál jsem ji dnes podruhé i přes slušné technické problémy spojené s mojí grafickou kartou. 75%

Pro: zajímavý námět, grafika a optimalizace, hratelnost, délka, některé detaily, kosení nepřátel po stovkách těžkým kulometem je bžunda :)

Proti: tupé a dost nevyužité, slabá AI

+22 +24 −2