Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic 3: Forsaken Gods

  • PC 65
Moje dvouměsíční putování světem Gothica je u konce, alespoň prozatím. Z přídavku Forsaken Gods jsem měl docela strach, obzvlášť po zdejších ohlasech. Nakonec to zas tak uplně špatné nebylo, ale…

…začněme příběhem. Ten je krapet lepší než u trojky, ale na první dva díly stále nemá. Na rozdíl od trojky je o mnoho lineárnější. Přesto jsem ale často nevěděl co dělat. Skončil quest a já kolikrát netušil, kam se vydat. Tento problém postihuje cca 1/3 všech questů. Většinou jsou to úkoly typu „Najdi osobu XY a odveď ji někam“. První fáze je danou osobu vůbec najít. Bohužel jsem na tohle fakt neměl a všechny tyto questy jsem dohledával v návodu. Ono v původním Gothicovi bylo zábavné prozkoumávat krajinu. Tady to už je nuda podruhé běhat v tom samém prostředí. Druhou fází bylo určenou osobu dovézt na místo určení, což bylo většinou minimálně přes půlku Myrtany. Občas to bylo fakt o hubu, díky dementní AI, která se zasekávala o každej šutr. Zbylé 2/3 questů už jsou normální a veskrze zábavné. Sice jsou furt na jednou brdo, ale jsou zamaskované zajímavými rozhovory a okolnostmi, takže v tomto směru docela pokrok od G3.

Začátek hry je hodně zajímavý. Často kritizovaná animace mi nevadila a příjemně navnadila na budoucí dění. Po ní jsem se probudil (klasika) zmlácený a oslabený v Sildenu, pokecal jsem s Inogem a už se šlo na věc. Pár lidí si také stěžovalo na prázdnotu světa, ale to mi také nijak nevadilo. Aspoň jsem se nemusel s*át na každém rohu se skupinkami vlků. Na začátku mě bavilo hledání nějaké zbraně, protože jsem nic od nikoho nedostal. Časem jsem se dostal do Nemory a tam jsem hned po pár hodinách hraní našel hodně našláplé brnění, z čehož jsem měl radost a po pár okamžicích i meč, který mi vydržel do konce. Postupem času jsem nacházel po světě truhly bez popisků, v nichž se nacházely opravdu našláplé itemy. Bohužel mi to přišlo děsně nevyvážené. Šokovalo mě naprosto stejné rozmístění itemů po světě, jako tomu bylo v G3. V datadisku také odpadávalo adrenalinové plížení do domů obyvatel a následné vykradení truhlice. Proč? Protože nikomu nevadí, když jim „Bezejmenný hrdina“ před xichtem vybere truhlu, tzn si hráč může vzít vlastně, co chce a kde chce. Nuda. Potěšil mě vylepšený bojový systém. Jakmile dojde stamina, tak hrdina prostě přestane bojovat, protože „už nemůže“. Takže je nutno trochu i taktizovat. Áno, to se mi líbí.

Některá města jsou krapet upravená a předělaná, asi aby byl vidět posun v čase. Je to pěkné, ale tím se naskýtá problém s itemy. Ano, některé objekty zmizely a věci na nich ležící si prostě jen tak levitují. A hráč to vidí na každém rohu. Lítající penízky, lítající lektvary, lítající stromy, lítající provazy... Ale nejsou to jen předměty, ony se i některé domky a kusy mapy se prolínají do sebe a i tak celkově je vidět brutální nedoladěnost. Chvílemi to opravdu působí jako nevyladěná fanouškovská modifikace, jak už to zmiňoval kdosi přede mnou. Bugy v samotných questech mě naštěstí nepostihly. Optimalizaci se taky moc nikdo nevěnoval. Hrál jsem na střední detaily a stejně se to trochu sekalo a občas to i po loadnutí spadlo s hláškou „Where is guru?“ a jakýmsi výpisem paměti. Graficky to vypadalo hůř, než G3 (CP na původní hře udělal hodně). Ve hře se nachází sada nových brnění, štítů a helem. Brnění jsou rozdílná a některá fakt nádherná. Helmy i štíty jsou pěkné, ale jsou též bugnuté. Všechny mají stejné hodnoty obrany, což mi ani tak nevadí. Vadí mi ale, že některé přilby se vůbec nezobrazují na hlavě a téměř všem štítům chybí zadní textura. Tzn zepředu vypadají nádherně, ale jakmile je hrdina vytáhne, Hráč vidí průhlednou texturu z druhé strany. Nechápu tohle!

Česká lokalizace byla celkem slušná, chyb jsem moc nenašel. Každopádně mě ale drtil jiný překlad, než měly předchozí tři díly. „Číhač“ místo „Číhavec“, „Brouk masák“ místo „Žravá štěnice“ a nebo, a to by mi ani nevadilo, „Ork“ místo „Skřet“. Určitě toho bylo ještě víc, ale nějak jsem to nezkoumal.

Závěr se mi líbil a bitka v jeskyni s mágy byla i docela hardcore. Zato „Netvor“, na kterého jsem se prý připravoval celé první dva díly, byl neskutečně slabý. Já jenom zůstal stát na kopci a seshora do něj kropil lukem. On se jen zasekl a blbě čuměl. Funny. Samotný konec a korunovace byla hezky provedená a závěrečná, byť primitivní animace to hezky ukončila. I přes mnoho chyb mě Forsaken Gods bavil a proto uděluji docela vysokých 65%. Už se brutálně těším na Arcanii…

Statistiky: Hrál jsem 13 herních dní a postavu jsem měl kolem 35 lvl.

Pro: slušný příběh, staří známí, pěkné zakončení ságy bezejmenného, je to docela dlouhé

Proti: šílená technická stránka, hromada bugů, občas podivné chování bezejmenného, boj s netvorem, domrvený vývoj postavy, nevyváženost itemů

+29 +30 −1