Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gothic 3: Forsaken Gods

Gothic 3: Forsaken Gods Enhanced Edition

49
107 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
21.11.2008 PC
Vývojáři:
Po více než dvou letech od vydání Gothic 3 byl vydán datadisk. Ovšem tvůrci původních Gothiců, Piranha Bytes, se s vydavatelem JoWood rozhádali a datadisk dělá indická firma Trine Games. Příběh je mostem mezi Gothicem 3 a titulem Arcania: Gothic 4 (od studia Spellbound).

Dva roky po událostech Gothicu 3 se svět trochu změnil. Válka mezi skřety a lidmi skončila porážkou skřetů a vznikly čtyři lidské frakce, které mezi sebou bojují o moc, a vedou je staří přátelé hlavního hrdiny. Gorn vede Gothu, Thorus Trelis, Lee Vengard a Sildenu velí Anog. Zatímco Gorn a Thorus chtějí sjednotit lid násilně, tak Lee a Anog věří v mírovou cestu.

Datadisk se odehrává jen v jedné třetině světa Gothicu 3, a to v Myrtaně. Je vylepšena grafika (například bylo přidáno HDR), jsou přidány nové zbraně a brnění, nové bojové chvaty a monstra. V březnu roku 2011 vyšla oficiální Enhanced Edition, za kterou stojí modeři zodpovědní za Community patch pro původní hru.


Poslední diskuzní příspěvek

DonSnake: zkus ancarii fall of setarif....zjistis, že forsaken gods ještě jde

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Nemám ve zvyku psát komentáře k nedohraným hrám, ale tady udělám výjimku, protože tenhle paskvil by mi tak akorát zkazil vzpomínky na sérii Gothic. Verze 1.07 mi po hodině spadla s klasickou otázkou, kde je Guru. Drzost, s jakou je nám servírován tanto datadisk nemá obdoby.

Vzít svět Gothic 3 skrze ctrl + c, uříznout z něj sever a jih a nechat jen Myrtanu. Ta byla stejně nejlepší, tak co. A necháme tam i questové předměty ze trojky? Jasně. A zakážeme hráči, aby je mohl sebrat, budou tam jen tak ležet. Ok. Máme to optimalizovat? Ne, to je zbytečnost, hráči už si zvykli. Vždycky nám to po pěti minutách hraní tak na 10 vteřin zamrzne, máme to spravit? Ne, není čas. Na intro taky není čas, dejte tam statické obrázky. A vymyslete něco, kvůli čemu Bezejmenný Hrdina opět přijde o své schopnosti a bude muset opět všechny zachránit a sjednotit vesmír... ne, počkat, Myrtanna stačí. A s questama se moc nepárejte, přines/zabij naprosto stačí. S dabingem se taky moc nemazlete, nadabujte to sami, nejsou peníze na zaplacení dobrých dabérů. Soubojový systém předělat - dejte tam staminu, taxe nestane, že hráče uklove pštros s razancí šicího stroje. A nevypadá to blbě, když na sebe dva reci s obouručáky jen tak koukají a čekají, až se jim doplní stamina? Ne, to je dobrý. Máme to betatestovat? Zbytečnost. Není čas, nejsou peníze - vypusťte to, ať hráči platí... nadávat můžou až potom.
+38
  • PC 65
Moje dvouměsíční putování světem Gothica je u konce, alespoň prozatím. Z přídavku Forsaken Gods jsem měl docela strach, obzvlášť po zdejších ohlasech. Nakonec to zas tak uplně špatné nebylo, ale…

…začněme příběhem. Ten je krapet lepší než u trojky, ale na první dva díly stále nemá. Na rozdíl od trojky je o mnoho lineárnější. Přesto jsem ale často nevěděl co dělat. Skončil quest a já kolikrát netušil, kam se vydat. Tento problém postihuje cca 1/3 všech questů. Většinou jsou to úkoly typu „Najdi osobu XY a odveď ji někam“. První fáze je danou osobu vůbec najít. Bohužel jsem na tohle fakt neměl a všechny tyto questy jsem dohledával v návodu. Ono v původním Gothicovi bylo zábavné prozkoumávat krajinu. Tady to už je nuda podruhé běhat v tom samém prostředí. Druhou fází bylo určenou osobu dovézt na místo určení, což bylo většinou minimálně přes půlku Myrtany. Občas to bylo fakt o hubu, díky dementní AI, která se zasekávala o každej šutr. Zbylé 2/3 questů už jsou normální a veskrze zábavné. Sice jsou furt na jednou brdo, ale jsou zamaskované zajímavými rozhovory a okolnostmi, takže v tomto směru docela pokrok od G3.

Začátek hry je hodně zajímavý. Často kritizovaná animace mi nevadila a příjemně navnadila na budoucí dění. Po ní jsem se probudil (klasika) zmlácený a oslabený v Sildenu, pokecal jsem s Inogem a už se šlo na věc. Pár lidí si také stěžovalo na prázdnotu světa, ale to mi také nijak nevadilo. Aspoň jsem se nemusel s*át na každém rohu se skupinkami vlků. Na začátku mě bavilo hledání nějaké zbraně, protože jsem nic od nikoho nedostal. Časem jsem se dostal do Nemory a tam jsem hned po pár hodinách hraní našel hodně našláplé brnění, z čehož jsem měl radost a po pár okamžicích i meč, který mi vydržel do konce. Postupem času jsem nacházel po světě truhly bez popisků, v nichž se nacházely opravdu našláplé itemy. Bohužel mi to přišlo děsně nevyvážené. Šokovalo mě naprosto stejné rozmístění itemů po světě, jako tomu bylo v G3. V datadisku také odpadávalo adrenalinové plížení do domů obyvatel a následné vykradení truhlice. Proč? Protože nikomu nevadí, když jim „Bezejmenný hrdina“ před xichtem vybere truhlu, tzn si hráč může vzít vlastně, co chce a kde chce. Nuda. Potěšil mě vylepšený bojový systém. Jakmile dojde stamina, tak hrdina prostě přestane bojovat, protože „už nemůže“. Takže je nutno trochu i taktizovat. Áno, to se mi líbí.

Některá města jsou krapet upravená a předělaná, asi aby byl vidět posun v čase. Je to pěkné, ale tím se naskýtá problém s itemy. Ano, některé objekty zmizely a věci na nich ležící si prostě jen tak levitují. A hráč to vidí na každém rohu. Lítající penízky, lítající lektvary, lítající stromy, lítající provazy... Ale nejsou to jen předměty, ony se i některé domky a kusy mapy se prolínají do sebe a i tak celkově je vidět brutální nedoladěnost. Chvílemi to opravdu působí jako nevyladěná fanouškovská modifikace, jak už to zmiňoval kdosi přede mnou. Bugy v samotných questech mě naštěstí nepostihly. Optimalizaci se taky moc nikdo nevěnoval. Hrál jsem na střední detaily a stejně se to trochu sekalo a občas to i po loadnutí spadlo s hláškou „Where is guru?“ a jakýmsi výpisem paměti. Graficky to vypadalo hůř, než G3 (CP na původní hře udělal hodně). Ve hře se nachází sada nových brnění, štítů a helem. Brnění jsou rozdílná a některá fakt nádherná. Helmy i štíty jsou pěkné, ale jsou též bugnuté. Všechny mají stejné hodnoty obrany, což mi ani tak nevadí. Vadí mi ale, že některé přilby se vůbec nezobrazují na hlavě a téměř všem štítům chybí zadní textura. Tzn zepředu vypadají nádherně, ale jakmile je hrdina vytáhne, Hráč vidí průhlednou texturu z druhé strany. Nechápu tohle!

Česká lokalizace byla celkem slušná, chyb jsem moc nenašel. Každopádně mě ale drtil jiný překlad, než měly předchozí tři díly. „Číhač“ místo „Číhavec“, „Brouk masák“ místo „Žravá štěnice“ a nebo, a to by mi ani nevadilo, „Ork“ místo „Skřet“. Určitě toho bylo ještě víc, ale nějak jsem to nezkoumal.

Závěr se mi líbil a bitka v jeskyni s mágy byla i docela hardcore. Zato „Netvor“, na kterého jsem se prý připravoval celé první dva díly, byl neskutečně slabý. Já jenom zůstal stát na kopci a seshora do něj kropil lukem. On se jen zasekl a blbě čuměl. Funny. Samotný konec a korunovace byla hezky provedená a závěrečná, byť primitivní animace to hezky ukončila. I přes mnoho chyb mě Forsaken Gods bavil a proto uděluji docela vysokých 65%. Už se brutálně těším na Arcanii…

Statistiky: Hrál jsem 13 herních dní a postavu jsem měl kolem 35 lvl.

Pro: slušný příběh, staří známí, pěkné zakončení ságy bezejmenného, je to docela dlouhé

Proti: šílená technická stránka, hromada bugů, občas podivné chování bezejmenného, boj s netvorem, domrvený vývoj postavy, nevyváženost itemů

+26
  • PC 30
Jednání Jowood: Tak ten Gothic 3 už máme za sebou, ale měli bychom z toho ještě dostat nějaký zisky ne? Já vím uděláme datadisk vzpomínáte jaký měl úspěch Night of Raven? Ale mi vývojáři jsme ještě unavení, to sami neuděláme. Nebojte dnes je populární outsourcing přenese veškerou práci a starosti do třetího světa kde nám to vytvoří rychleji a levněji. To je nápad!

V jedné předaleké zemi zvané Indie. Háre Krišna bratři vývojáři, dostali jsme výhodná kontrakt z Evropy na úspěšnou RPG sérii. Máme vytvořit datadisk s pár novými nápady a nějakou tou příběhovou omáčkou. Tak se na to podíváme... Hm ten svět je velký co kdybychom ten příběh odvyprávěli na menší ploše. Pche vidíte ty pouště a nomády to je jak z Persie, to vyškrtneme, a ten Sever brr tam je zima tu mi neradi, pryč s ní. No tak zbylo nám tu prostřední oblast, prostřední je vždy nejlepší tak to tam necháme jen přeházíme budovy a uděláme nepatrně jinak, jo támhle kde vedla cesta dejte hory, a zde kopec výborně Sáhibe tak to vypadá skvěle.

Co ta grafika, vyzkoušíme z toho dostat maximum. Skvělé takové krásné obrázky jak jdou za sebou a na každé prohlídnutí jednotlivého výtvoru necháme hráči tak 10-15 vteřin ať ocení co jsme pro něj vytvořili. A jak to bude s dabingem, necháme to udělat minulým týmem? Kdepak Sandžeji svolej rodinu která prodává věci do Ameriky přes teleshopping a bude hotovo. Jo v minulém díle byly prý nějaké bugy? Bugy? Co to je, mrkni do slovníku. Joo to jsou brouci, tak jich tam dáme co nejvíc ať je může hráč objevovat a kochat se jakou sbírku bugů jsme pro něj připravili.

Abych nezapoměl šéfe, prý se u her dělá nějaký Alfa a Beta testing píšou v této příručce Vývojářem, snadno a rychle. Kdepak, pryč jsou doby kdy se museli najímat lidi kteří úmorně hráli hru a hlásili co je špatně. Dnes jsou zde přeci fandové hry, ti provedou betatesting a ještě nám za to zaplatí, ještě abysme my vyhazovali peníze za takovou věc. Geniální. A nakonec tam dejte pro ti kteří by se snad rozhodli to chtít dohrát, speciální překvápko aby veděli co nejvíce o naší kultuře a dozvěděli se něco nového, shazovací soubor s otázkou Where is Guru?

Vše je hotovo a v rekordním čase, budeme vytvářet nějaký patch a testovat to? Ale kdeže, teď už je to problém komunity, my jdeme roztočit těch 100 000 rupií co jsme za to dostali!

Závěrem po celé této anabázi, mě mrzelo do čeho jsem do vložil své peníze, hru jsem prodal a jsem rád že se mi aspoň něco vrátilo.

Pro: Jde to odinstalovat a při troše štěstí prodat

Proti: Viz. komentář

+26(27-1)
  • PC 25
Co. To kurva. Bylo?...

To to dělal Tommy Wiseau či Uwe Boll, nebo co? A to bylo v té době cool vydávat nedokončené hry? Datadisk na třetí Gothic se pokusil zaplnit mezeru v příběhu ze trojky, pokud se hráč rozhodl to táhnout se Xardasem. Očividně ho na tom trůnu prostě chtějí mít. Hmm, to je fajn... Gothic 3:FG je nicméně opravdu ohavnost z několik základních důvodů:
1. Hlavní hrdina. Tak odporné a nechutné znásilnění charakteru jsem nikdy v žádné hře ještě nezažil. Kdysi sympatický a vtipný rošťák z předešlých dílů je nyní nechutný mix nacionalistickýho ortodoxního paladina a inkvizitora, který dělá vlastní rozhodnutí za hráče a chová se jak mentál. (Ještě k tomu je opět předabován, ovšem nebojte, jeho hlas ze trojky se magicky navátí, jakmile někoho požádáte u výuku. To jsou kouzla, co?) Ještě nikdy v životě jsem při hraní za nějaký určitý charakter tolik netrpěl. Ta změna je opravdu úděsná a depresivní. Asi jako kdyby se Geralt z Rivie najednou začal chovat jako Mirek Dušín, nebo Komandér Shepard jako Halina Pawlovská.
2. Bugy, zoufalé animce atd. V předchozím Gothicu se taky něco našlo, zde to však nabírá zcela nový rozměr. Aby mě k smrti vyděsil zvukový bug kdy místo hlasu postavy na mě vybafne hlasité zabzučení (a to nejednou), to už nedávám.
3. Dabing a dialogy. Hrůzný dabing ještě dokážu odpustit, byť to bylo zoufalý, uši to netrhalo, ale ty dialogy!!! Jsem člověk, který kvalitu dialogů v celé téhle sérii velebil, i ta trojka v tomhle byl slušná. Proto byl pro mě totální šok číst naprosto nezáživný, nezajímavý řádky od postav, mezi kterými jsem nenašel snad jedinou, jenž by mi přišla nějak výrazně zapamatovatelná. (Pokud ovšem nepočítám postavy z předešlých dílů)
4. Příběh ani pořádně nedává smysl, zničil jsem svaté artefakty, abych osvobodil svět od di(c)ktatury a vlivu bohů jen proto, abych se jako jeden z těchto(!!) vlivů vrátil zpět a nastolil vlastní diktaturu? Protože tak se ten váš idiot většinu času chová, jako fašistický dement. Odsuzuje k smrti jednu postavu za druhou bez toho, aniž by mně, hráči dal na danou situaci nějaký názor. Co za hru tohlecto je??

Má to vůbec nějaký pozitiva? Ale jo. Potěší kecat se starými parťáky z předešlých dílů, plus potloukat se tou válkou zmítanou Myrtanou je vlastně docela zajímavý. Jakmile ji ale celou projdete, což moc dlouho netrvá, švanda končí.

Raději bych si za hluboké deprese pustil všechny epizody Black Mirror nebo koukal na desetihodinové video znělky Teletubbies, než abych tohle musel hrát znovu. Gothic sérii mám velmi rád, proto tuhle hru taktéž chápu jako nesmírnou urážku. Veškeré aspekty, které činily předešlé díly skvělými, jsou prostě pryč. Vaporizovaný...
Jestli tohle byl úspěšný pokus o zabití značky nevím, ale rozhodně to byla opravdu velká a těžce krvácející rána.

Pro: Staří parťáci, průzkum změněné Myrtany

Proti: Hlavní hrdina (!!!), bugy, animace, pekelné dialogy, dabing, nepůsobí to gothicovsky

+24
  • PC 40
G3:Forsaken Gods svěřili Piranha Bytes neznámému indickému studiu Trine Games a na kvalitě hry se to bohužel podepsalo. Asijští autoři měli patrně za úkol hru dokončit v co nejbližším termínu, jinak si nelze vysvětlit jejich lemplovství. Celý datadisk na mě působil velmi amatérským dojmem. Questy navazují na Gothic 3 a většinou se skládají z jednoduchých úkolů typu "Běž do jeskyně a dones 4 rostlinky". Nebo "Doruč zprávu do Montery." či "Běž na mýtinu a zabij 5 vlků".

Při pohledu na některé budovy je vidět, že autoři si moc hlavu s jejich umístěním do terénu nedělali a je normálním, že například prkennou zdí chatrče prorůstá strom nebo je část srubu umístěna v zemi či ve skále. Vrcholem bylo, když ten samý proslov, který přednáší skupince posluchačů v G3 orkský velitel ve Faringu jsem v datadisku slyšel z úst jednoho šamana stojícího u Montery. Takové vykrádání a odfláknutí hry jsem jinde neviděl.

Hru jsem začal hrát bez patche, tak jak byla vydána, bohužel každou chvíli mi zamrzala nebo padala do Windows. Po stáhnutí patche to bylo již lepší. Hraní mi také velmi znepříjemňovalo množství bugů, které autoři nedokázali odstranit. Dokonce snad ani TES2:Daggerfal nebyl tak zabugovaný jako neopatchovaný G3:Forsaken Gods. Celá hra mi připomínala fanouškovský mod, který nebyl dostatečně vyladěn.

Pro: Potkáte staré známé z G3, celkem dlouhá hrací doba.

Proti: Zbytek.

+21