Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Adam Hron • 34 let • Hlavní profukovač hlavní • Karlovy Vary (ČR - kraj Karlovarský)

Komentář

Přejít na komentáře

3-Demon

  • PC 80
O téhle hře jsem prakticky do dnešních dnů nevěděl vůbec nic. O to víc mně překvapilo, když jsem v jedné edici starých klasik našel i tuhle pradávnou zajímavůstku. U většiny obdobných old school her se dnes už moc dlouho vydržet nedá, tak jsem si nedělal iluze, že bych se snad mohl zabavit na víc než minutu. Nevím čím to, ale 3-Demona už pár dnů na disku mám a snad každý den udělám pár nových levelů a vůbec se nedá říct, že bych se nudil. Snad na mne sáhla nostalgie, nebo se jen z nějakých infantilních důvodů se snažím hru dohrát co nejdál, nevím. Pravda je, že se u 3-Demona bavím.

Proto jsem byl celkem zaskočen zdejším přístupem. Nechci se do nikoho navážet, ale nezlobte se na mě, vyčítat hře z roku 1983 že to není opravdová 3D, že má slabý interface, nebo dokonce že má na dnešní dobu primitivní zpracování, to snad nemůže být myšleno vážně. To je stejný přístup jako podívat se na fotku stařeny z mládí a i když to byla krasavice, řeknete ji, že je to hnusná jenom proto, že je fotka 50 let stará a paní je dneska nad hrobem. Jasně, je to falešná 2D hra a pohyb logicky není plynulý. Pohybujete se po čtvercích stejně jako v pozdějších dungeonech, ale uvědomujete si vy hnidopiši, že první opravdová 3D hra postavená na plnohodnotném 3D enginu byl až Quake z roku 1996?

Grafika je vektorová, jednoduchá ale účelná. Nevím, zda vlastním totožnou verzi jako ostatní (podle data výroby v menu soudím, že ano), ale po spuštění je mi nabídnuto, zda chci hrát na modrém či černém pozadí. V tomto případě rozhodně doporučuji černou, modrá je vážně příšerná. Jediné co za sebe mohu hře vytknout je nemožnost ustupovat, tedy couvat před nabíhajícím duchem, a detailnost mini-mapy, na které nejsou zobrazeny zdi (i když to je vcelku pochopitelné, přítomnost detailní mini-mapy by odváděla pozornost od hlavního 3D zobrazení). Co říct víc, já jsem spokojen a vím, že tím spíš bych byl v roce 83 ze hry opravdu hodně odvařený.

Pro: poměr hodnot roku výroby/ zpracování/ zábavy, první lepší zpracování (falešného) 3D prostoru, zvuky, bonusová výměna rolí mezi lovcem a kořistí, nenáročná a zábavná

Proti: nemožnost couvat, detailnější minimapa by občas přisla vhod

+13