Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect 2

  • PC 85
Tak teď, když je na straně hráčů i vývojářů konečně jasno jaký druh hry/RPG Mass Effect má být, hned je všechno lepší.

V Bioware se vykašlali na zbytečné "RPG prvky", které v prvním díle stejně moc nefungovaly (vývoj postavy byl ještě víc zjednodušen, střelbu už neovlivňují skilly, inventář zmizel) a vypilovaly ty, aspoň pro mě, důležité. Perfektní dialogy a volby a jejich následky.

V RPG části se tedy škrtalo a v té akční se pilovalo. Přidání chladících článků (obdoba nábojů) prospělo. Používání schopností je zábavnější (Vanguardův charge je perfektní). Zrušení automatického krytí byl taky dobrý nápad.

Mass Effect 2 opět exceluje ve filmovosti a vtažení do děje. Celá hra je krásně nadesignována okolo příběhu o sebevražedné výpravě na záchranu lidstva. NPC jsou banda panchartů, kteří se pro ní hodí dokonale. Takže je to sbírka vrahů, žoldáků a narušených jedinců. Když jsem plnil jejich úkoly, abych poznal něco z jejich minulosti a získal jejich loajalitu, tak to dávalo smysl. Chtěl jsem mí posádku na kterou se můžu spolehnout. Stejně tak scanování planet a hledání surovin. Už zde nebylo jen pro nesmyslný achievement jako v prvním díle, ale protože jsou potřeba na upgrady zbraní/lodi/NPC, na kterých bude záviset výsledek poslední mise.

Nejvíc oceňuji propojení prvního a druhého dílu, které je svým rozsahem vskutku nevídané. Už si ani nevzpomínám na hru, která by ve svém pokračování aspoň trochu smysluplným způsobem pracovala s předchozími událostmi. Tady se vesmír opravdu posunul a vyvinul. Hra navíc zareaguje i na to, jak jste se zachovali na důležitých místech v předchozím díle. Je to fajn pocit, když vám někdo připomene co jste udělali v minulosti nebo, když někdo koho jste zabili v ME1 je v ME2 opravdu mrtvý.

Tak si představuji kvalitní hru, které se může říkat akční RPG.

Jako zápory musím uvést už dvě skoro nedílné součásti dnešních her. První jsou nudné, opakující se hackovací minihry, ve kterých úplně chybí aspoň minimální pocit výzvy. Jde jen o bezmyšlenkovité klikání. Druhým záporem je DLC, kdy je nutné šaškovat okolo stahování obsahu, který by měl být na dvd, ale ve jménu boje proti pirátství/bazarovým hrám je nutné ho dodatečně stahovat.
+12 +14 −2