Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Chameleon

  • PC 30
Takže jdu o5 se svým názorem na pranýř a nechám se o5 zmrskat mínuskovým kamením od Vás vřelých:), ale už Hus věděl, že za pravdu se má bít. Jen bych připoměl, že + a - se dávjí(nebo by se měly) za komentář, nikoli za procentuální ohodnocení hry.

Tuto hru jsem si v KK koupil už dávno na reference dh uživatelů. Proto jsem čekal kvalití stelth akci, což se nakonec ukázalo, jako úplně mylná doměnka.....

Kdyzž jsem hru rozehrál, zavzpomínal na časy hraní Mafie a relativně pozitivní z pěkné a detailní grafiky z úvodní mise. Postupem času jsem si uvědomil ovšem, že hra je z roku 2005, kdy už dávno vyšel SC: Chaos Theory, tak rozčarování hodně rychle opadlo....ale grafika byla jedno z mála +sů, když si to tak vezmu, tak žádné vyrazné + v této hře nevidím.

Prvně bych předeslal, že tuto hru vůbec neřadím do žánru stealth. Já ostatně nevím, jak to nazvat. " Move from A to B arcade"? Nvm...v tomto hra strašně zklamala. Kolikrát jsem jen šel v čopu celou misi nepozorován došel na konec mise bez jediného problému. Mise tak byly hotovi i během 5-10 minut. Což jsem se vždy divil, že se objevil nápis "Mise byla úspěšná".

Hra pokulháva na tom, že si vůbec dovolila označit se za "stelth". To je opravdu drzost. Jelikož 3rd person akcím holduji a stealth akce mám taktéž rád, opravdu jsem nepochopil, co tím autoři chtěli sdělit. Možná sem moc zhýčkaný mou oblíbenou sérií, která definovala stealth žánr - Splinter Cell, taky spolu s Hitmanem. Každá hra má trochu vlastní koncept. Chameleon se spíš řadí ke kopiím SC, jelikož by měla(ja to tam tedy neviděl) využívat stínu a tmy ke schovávání. Jenže todle byl největší joke této hry. Opravdu směšné a nevím, zda to dali do hry záměrně nebo se snad vysmívají žánru? Raděj nespekulovat To, že se postava pohybuje ve dne, na tom by nebylo až tak nic zvláštního, vždyť on už to dokázal Double Agent, že to jde a vymanil se ze zaběhlých kolejí noci. Ovšem tady je to uděláno ve vší drzosti. Jelikož je všude totální světlo je vás vidět na kilák daleko, jenže ono se dá vlést do něčeho čemu říkají takzvaný "stín", ukazatel se stáhne úplně doleva, že jste v černočerné tmě a nikdo váas zrazu nevidí. Wow to je asi David Copperfield.

S tím narážím i na zcela(s prominutím) vypatlanou AI. Stačí se schovat do stínu a strážím je fuk, že jim centimetr od nich ležím na zemi a vůbec si mě nevšimnou, je jedno že kolem nich procházim aniž by to zaznamenaly. Jsou totiž v naprosté pohodičce. Jednou si zase z ničeho nic klečím ve "stínku" a z 10ti metrů najednou doběhne a začne to do mě kropit. Pak kolem něj proběhnete za světla a nic, jindy vás vidi i snad na 100metru a začnou pálit neznámo odkud. Pak je tu případ mého screenu v diskuzi, což se mi stalo několikrát. AI zaznamená poplach, tak se de mrknout na misto, odkud to šlo, načež ho střelím, leží tam mrtvola, ale i přesto tam neustále chodí další a další stráže a ja vyzabíjím snad celý regiment, kolikrát mi na stejné místo přišlo i 20 vojáku a dobrovolně se nechali 1 kulkou střelit do palice a lehli si do té velké hromady těl. Ať ste v jakékoliv lokalitě mluví se pouze anglicky, vojáci hláškují pořád stejně dokola "We have situation here." atd. Jinak taky zajímavé, že stačí schytat 2 střeli a dead, jindy pul minuty to do mě ládují, aby mě to položilo. Taky mi párkrat střážný lítal kousek nad zemi a tak si "plul" po zemi a pomocí levitování si prolétaval mapu. Taky sem někdy zabil strážneho, ten spadl na zem, měl nějakou formu posledního stádia epileptického záchvatu a mrskal s sebou jako kapr na suchu, což na to, že nedávno byly Vánoce je tématické sic, ale jinak smutné, ale i to pobaví....

Zbraně - další fail. Jednak se k nim skoro nikde dostat nedá, občas je tedy na výběr pistole, ale to je stejně totalně sraženo pouze 2mi zásobníky. Občas je na zabití strážného málo i zásobník, né že by to nešlo i 1 ranou do palice. Jinak pistole na střední(nemluvě o velké) vzdálenosti totálně nepoužitelné. Zvuky taky nic extra, ale hlavně se vždycky do toho vloudil zvuk z pistole s tlumičem.....takže je zajímavé, když na vás střílí z AKáčka a najednou to i zabzučí jako z pistole s tlumičem, zajímavé co? Jinak k "větším" zbraním se dostavá sporadicky a taky to není žádná pastva, vyhravá ten kdo dřív. Taky se pěkně sekli. Na začátku v animačce, jde jasně vidět, že rodiče zabil vrah pomocí Galila s optikou(wtf? to sem nikdy neviděl, ale tak co) no a pak se tam v jednom hovoru zmiňují, že hledají speciálně upraveny Dragunov. Taky dobry...dragunova od Galiho poznam bezpecne, navic stejna hra je i ve hře a nazvána je správně....Ve hře sou u různá udělátka - které jsou absolutně k ničemu a je škoda času je používat. Noční vidění? K smíchu, kukátko také není potřeba, další vběci už jsou totálně k ničemu, takže akorát paklíče se využívá, což je ale ohužel automatické....zajímavost je kuše, která ovšem obsahuje 3 šipy! které jaksi ani nezabíjí. Jak se tady jako zoomuje??? i pře několkráte přenastavení to zkrátka nešlo, několkrát sem hledal nenašel, přitom zoom in/ou fungoval na dalekohledu atp, ale na zbranich vubec, tak ty sniperske mise sem strilel odhadem, zajimave že i na daleký tank/limuzinu to odhadem zabilo
. Navíc co to mělo jako být? V každém zásobníku 2 kulky. 2x vystřelit a pořád přebýjet, jak blb.
Cut sceny- všehovšudy 2 - na začátku a konci... wtf? Čím bych se dostal i k příběhu. Taková chudá gulášovka z českých jídelen základních škol. Každy asi máme s těmito věci své zkušenosti. Vyprávění je uděláno velmi nešikovně, takže příběh také neumí nic nabidnou. Také je zde nulová stránka vedlejších postav, záporáci se objeví a zmizí a co měl znamenat ten konec? Navíc hlavní hrdina je taky bezbožný suchar + jeho grafické stvárnění, totální nezžití s hl. postavou. Totálně mi bylo fuk o co se vlastně snaží, žádné hlášky nic suchařina a nuda.

Když sme u českého gulášku...hra trpí tím, co již ukázala Mafia a doufám, že se tomuto neduhu vyhnou v Mafii II. Což je, že hra je až příliš česká, občas velmi okatě. Nevidím se na Kubě, USA či kdekoli jinde, občas je to "Brno" jak vyšité. Prostě takové ty klasické kovové vrata, české vlaky a podobných věcí je plno. IS se prostě v tomto nezapřou, už v Mafii, jelikož americka infrastruktura má jasnou výstavbu, to bylo k pousmání občas až zarážející....

Mise - žádná památná, jen dojdi tam vezmi, jdi tam a tam a konec. Náplň mise je obrovsky chudá.Stereotipnost nastoupila uz ve 3ti misi, tam už sem ztrácel veškeré naděje a představy a hra přestane velmi rychle bavit.

Nejvíce mi tedy vadila absence tmy, když už si na ni hra tedy hrala a taky hlavně pouze proběhnutí vněkolika málo minutách ze začátku na konec. jediná mise na policejní stanici byla na palici, stále nahoru, dolu, hlavně že škrtime hodné poldy o 106. Chameleon mění barvy, to tam nějak nebylo(ve smyslu, že by se nějak kamufloval, převlékal), mělo se to jmenovat třeba Úžovkář:) - prostě takový žabař, který ani na to neměl si hrát na něco jiného. Samozřejmě je toho více, ale nebudu to dále rozpitvávat, nastínil sem to snad dost jasně. V každe věci Chameleon selhává dosti kriticky, v hernich principech, hratelnosti, v příběhu a celkově je to jedna velká nuda a připadal jsem si, že jsem jen držel šipku dopředu a to je vš, co stačilo k pokoření této hry, což jse smutné. Pokud si tam někdo našel něco pozitivního tak prosím, ja nevidím ani průměrnou hru. Patriotismus zcela není na místě! Mafia byla opravu skvělá a kvalitní, ale tady se IS docela sekli.

Jediné pozitivní to ve mne vyvolalo - takovou chuť dohrát všechny SC a nasledně konečne dohrát Hitmana 3 + 4 sem nikdy neměl :).

33%
-7 +9 −16