Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil 5

  • PC --
Pátý díl, dohraný z povinnosti k herní sérii. Tentokrát autoři zvolili ještě akčnější strunu, přidali dutou parťačku, která toho sama zvládne hodně málo a jedinou výhodou je její pohotovost v případě, že potřebuju vyléčit. Dávat ji lepší zbraně nemá smysl, munici by vystřílela vetšinou do zdi, nebo do mě. Naprostým vrcholem demence jsou pasáže, kde se potřebuju potichu plížit, ale Sheva prostě střílí všechno, co se hýbe. Dva příkazy jsou pro ni dost málo a většinou neposlouchá ani jeden. Zastává tak roli nosné muly, která pobere veškerý potřebný zdravotnický materiál.

Autoři pravděpodobně dostali za úkol, vytvořit co nejkrkolomnější systém práce s inventářem, a ten splnili na jedničku. Nic horšího jsem zatím neviděl. Pokud chcete cokoli odhodit z Shevinina inventáře, musíte si to nejprve přetáhnout do svého. Nemáte místo? Musíte něco vyhodit na zem - jenže vyhozená věc na zemi hned zmizí (!). Kombinovat věci v Shevině inventáři není možné - musíte si opět obě věci přetáhnout k sobě. Pokud máte prázdnou zbraň a na zemi se válí munice, nemůžete s ní automaticky nabít. Je potřeba vyhodit něco ze svého inventáře (čímž o věc přijdete), sebrat náboje a přebít manuálně. Zastaralý systém slotů už dneska bije do očí, aneb "vyhodím jeden náboj, abych si udělal místo na raketomet"... A mohl bych pokračovat ještě hodně dlouho.

Krkolomné je i ovládání samotné postavy. Panák se pohybuje jak opilý malamut, pozadu běžet neumí, o úkrocích ani nemluvě. Nějaký pohyby na úhybné manévry úplně chybí atd. Oproti čtverce je to sice posun, ale ta aspoň bodovala po stránce hratelnosti.

Samotný level-design maximálně zklamal a z originální africké vesničky se přesouvám do bažin, ohraničených hnusnou šedivou zdí potaženou ještě hnusnější texturou a dál do katakomb ala Tomb Raider, kde se zatažením za jednu obrovskou páku dá do pohybu nadčasový mechanismu tvarující obyčejné zdi na schodiště atp. Boha! Po kolikáté už?? Nesmí chybět ani podzemní ultra-komplexy. I když nedávají smysl a nebylo by reálné je vystavět ani ve Star Treku. Ani jednou jsem nebyl překvapen a když přijdu do místnosti s velkou pecí, je mi maximálně jasné, že se tady vyskytne boss, kterého v ní budu muset usmažit. Méně průhlednosti a trocha originality by vůbec neškodilo. Nechybí ani super-zlý ukecaný záporák, co mi vykecá všechny své plány a pak mi patnáctkrát řekne, že mě zabije. Typický odjezd do západu slunce po jeho poražení už mi přijde jako komedie. Capcom, go to hell!

*/5
čistý herní čas: 14hod 13min
+17