Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Bongo

Bongo

David Jirovec • 37 let • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge

  • PC 90
Konečně jsem se po delší době (bakalářka hotová :) ) dostal k tomu, abych si něco nového a pěkného zahrál. Volba padla na Mirror's Edge a ukázala se býti volbou dobrou.

Vývoj hry jsem příliš nesledoval, takže jsem byl ze začátku mírně zklamán - očekával jsem větší volnost, něco ve stylu Assassin's Creed. To zde sice nenajdeme, ale nakonec mi to ani tolik nevadilo. Samotné zpracování pohybu z pohledu hlavní hrdinky je skvělé, po chvíli nebyl problém se plně sžít s ovládáním. Velmi se mi líbilo, že ve hře sice jsou nějaké zbraně, ale využívají se pouze okrajově - po "vypůjčení" od protivníků a jsou použitelné stejně pouze na pár výstřelů a kromě obyčejné pistole všechny zbraně silně omezují pohybové schopnosti hlavní hrdinky, takže si je není možné odnést někam dál.

Grafické zpracování je celkem unikátní a velmi napomáhá skvělé atmosféře. Převládá bílá barva, občas překrytá jasnými, pastelovými barvami. Ty kromě estetické stránky hráče nenásilně navádějí dál.

Pokud se nemýlím, je Mirror's Edge Prvním AAA titulem, který využívá Nvidia PhysX. Výhod této technologie je nemožné si při hraní nevšimnout, zpracování např. látky je skvělé. Hra běží na Unreal Enginu a ač je to multiplatformní záležitost, PC verze je skvěle optimalizovaná, v rozlišení 1920*1200, s 2xAA, zapnutým PhysX a dalšími nastavením na "střední" běžela na už poněkud obstarožním hw (Core 2 Duo 3,5 GHz, 4 GB RAM, Geforce 8800 GTS 512 MB) skoro celou dobu 40+ fps a také skvěle vypadala.

Příběh je poněkud plytký a klišovitý, nezachrání to ani pěkné kreslené filmečky mezi jedntlivými levely. Délka hry je v dnešní době průměrná, konec je otevřený, na další díl jsem zvědav.

Pro: zpracování pohybu, grafika (technicky i stylem)

Proti: suchý příběh, mezerník se moc nehodí jako klávesa pro přeskočení ingame videa (může dojít k omylu ;) )

+8 +9 −1