Další Mafia. Je to dobré? Je to plnohodnotné pokračování? Jaký je dabing? Je to ještě česká hra? Samé otázky. Zkusím na některé z nich odpovědět. 
Hned na začátek musím říct, že jsem se na to moc těšil a snažil jsem se vyhýbat trailerům a uniklým informacím, abych si nic nevyspoiloval a nijak si neovlivňoval průchod. A jsem za to rád. Hrou jsem profrčel za jeden velmi intenzivní víkend a byl to zážitek. Ale hezky postupně.
Jestli je Mafia ještě česká hra je patrné z toho, až se člověku pustí závěrečné Credits a vidí, že se to tam jen hemží českými jmény. Hru totiž vyvinuli ve studiích Hangar 13, jedno ze čtyř sídlí v Brně. Jsou to v podstatě bývalí 2K Czech. Samozřejmě asi nejvíc je to poznat na českém dabingu, který si troufám říct nemá absolutně žádnou konkurenci a ačkoliv jsem byl nadšený z českého dabingu KCD2, tady je to na ještě vyšší úrovni. Myslím, že není nadsázka když řeknu, že lepší kvalitu českého dabingu zkrátka nenajdete v žádné současné ani minulé hře. Výběr herců, jejich výkony, poměry hlasitostí, všechno funguje excelentně a nepřišel jsem si o nic ochuzen, že přepínám z originálního znění, jako tomu u některých dabingů bývá.
Je to plnohodnotné pokračování? Samozřejmě spíš duchem, jelikož je to příběhově zasazený před první díl. Je to pokračování určitě ne třetího dílu, ale Remasteru jedničky. Způsob vyprávění, otevřenost/neotevřenost. Všechno je podřízený příběhu, open-world tam slouží jen pro cestování a pro atmosféru, žádné vedlejší aktivity tam nečekejte. Jestli je to dobře, nebo chyba si musí posoudit každý. Já už jsem upřímně docela přesycen adventurama a RPGčkama, kde “každé rozhodnutí nese následek” a nemyslím si, že takhle musí fungovat vyprávění každé hry. Je to prostě úplně jiný typ zážitku a já mám rád jak velká open world RPG, ale stejně tak lineární hry typu Uncharted. A je potřeba podle mě tyhle dvě kategorie her vnímat odděleně, ne že jedna nebo druhá je lepší. Samozřejmě aby to fungovalo, tak musí být příběh zajímavý. Tady to za mě funguje dobře. Mafia: Domovina má pomalý rozjezd, ale zase je to pochopitelné vzhledem k tomu, že hrdina začíná jako kluk, co byl prodán do dolů do otroctví. Dobře pak vynikne postupné stoupání v rámci rodiny a jak se mění dynamika toho jak se hlavní hrdina chová k ostatním ve svém okolí.
Graficky to funguje skvěle. Sicílie je zpracovaná nádherně, dle komentářů od lidí, co na Sicílii žijí je to údajně velmi autentické a ač se jedná o smyšlenou část, dobře to prý zachycuje atmosféru ostrova. Stejně tak zvuková stránka hry, nejen hudba, ale zvuky přírody fungují skvěle, imerze tu funguje výborně.
Naprosto chápu, že na Vortexu Mafia dostala 10/10, jelikož po dohrání jsem měl úplně stejnou emoci. Upřímně si nepamatuji, kdy jsem se od hry nebyl schopen odtrhnout, protože jsem potřeboval vědět, co se bude dít dál, a hrál to v podstatě od rána do večera. Ale když se zamyslím, pár drobností mě přesto trošku zamrzelo. V několika případech, kdy je buď stealth nutný, nebo - je plus, když se povede - může být hráč jakkoliv šikovný, ale na konci se stejně spustí cutscéna, po které zjistí, že byl odhalen a přijde přestřelka. A v některých případech to bylo opravdu iracionální. Neproběhl žádný výstřel, zkrátka najednou celá lokace ví, že tam má nějakého vetřelce. Není to tam mockrát, ale působilo to na mě fakt hloupě. A jasně, mapa působí trochu prázdně, ale i tak jsem se tam v rámci volné jízdy ještě párkrát rád projel. A nic dalšího mě vlastně vůbec nenapadá. Ještě několik dní po dohrání jsem naprosto nadšený. PS: kdo bude dávat pozor, narazí tam hned na několik pomrknutí po první Mafii, ale nic z toho prozrazovat nebudu :)
			Hned na začátek musím říct, že jsem se na to moc těšil a snažil jsem se vyhýbat trailerům a uniklým informacím, abych si nic nevyspoiloval a nijak si neovlivňoval průchod. A jsem za to rád. Hrou jsem profrčel za jeden velmi intenzivní víkend a byl to zážitek. Ale hezky postupně.
Jestli je Mafia ještě česká hra je patrné z toho, až se člověku pustí závěrečné Credits a vidí, že se to tam jen hemží českými jmény. Hru totiž vyvinuli ve studiích Hangar 13, jedno ze čtyř sídlí v Brně. Jsou to v podstatě bývalí 2K Czech. Samozřejmě asi nejvíc je to poznat na českém dabingu, který si troufám říct nemá absolutně žádnou konkurenci a ačkoliv jsem byl nadšený z českého dabingu KCD2, tady je to na ještě vyšší úrovni. Myslím, že není nadsázka když řeknu, že lepší kvalitu českého dabingu zkrátka nenajdete v žádné současné ani minulé hře. Výběr herců, jejich výkony, poměry hlasitostí, všechno funguje excelentně a nepřišel jsem si o nic ochuzen, že přepínám z originálního znění, jako tomu u některých dabingů bývá.
Je to plnohodnotné pokračování? Samozřejmě spíš duchem, jelikož je to příběhově zasazený před první díl. Je to pokračování určitě ne třetího dílu, ale Remasteru jedničky. Způsob vyprávění, otevřenost/neotevřenost. Všechno je podřízený příběhu, open-world tam slouží jen pro cestování a pro atmosféru, žádné vedlejší aktivity tam nečekejte. Jestli je to dobře, nebo chyba si musí posoudit každý. Já už jsem upřímně docela přesycen adventurama a RPGčkama, kde “každé rozhodnutí nese následek” a nemyslím si, že takhle musí fungovat vyprávění každé hry. Je to prostě úplně jiný typ zážitku a já mám rád jak velká open world RPG, ale stejně tak lineární hry typu Uncharted. A je potřeba podle mě tyhle dvě kategorie her vnímat odděleně, ne že jedna nebo druhá je lepší. Samozřejmě aby to fungovalo, tak musí být příběh zajímavý. Tady to za mě funguje dobře. Mafia: Domovina má pomalý rozjezd, ale zase je to pochopitelné vzhledem k tomu, že hrdina začíná jako kluk, co byl prodán do dolů do otroctví. Dobře pak vynikne postupné stoupání v rámci rodiny a jak se mění dynamika toho jak se hlavní hrdina chová k ostatním ve svém okolí.
Graficky to funguje skvěle. Sicílie je zpracovaná nádherně, dle komentářů od lidí, co na Sicílii žijí je to údajně velmi autentické a ač se jedná o smyšlenou část, dobře to prý zachycuje atmosféru ostrova. Stejně tak zvuková stránka hry, nejen hudba, ale zvuky přírody fungují skvěle, imerze tu funguje výborně.
Naprosto chápu, že na Vortexu Mafia dostala 10/10, jelikož po dohrání jsem měl úplně stejnou emoci. Upřímně si nepamatuji, kdy jsem se od hry nebyl schopen odtrhnout, protože jsem potřeboval vědět, co se bude dít dál, a hrál to v podstatě od rána do večera. Ale když se zamyslím, pár drobností mě přesto trošku zamrzelo. V několika případech, kdy je buď stealth nutný, nebo - je plus, když se povede - může být hráč jakkoliv šikovný, ale na konci se stejně spustí cutscéna, po které zjistí, že byl odhalen a přijde přestřelka. A v některých případech to bylo opravdu iracionální. Neproběhl žádný výstřel, zkrátka najednou celá lokace ví, že tam má nějakého vetřelce. Není to tam mockrát, ale působilo to na mě fakt hloupě. A jasně, mapa působí trochu prázdně, ale i tak jsem se tam v rámci volné jízdy ještě párkrát rád projel. A nic dalšího mě vlastně vůbec nenapadá. Ještě několik dní po dohrání jsem naprosto nadšený. PS: kdo bude dávat pozor, narazí tam hned na několik pomrknutí po první Mafii, ale nic z toho prozrazovat nebudu :)
 
							 
						 
					 
							
Pro: perfektní dabing, zpracování Sicílie, atmosféra a autentičnost, filmovost, způsob vyprávění příběhu a příběh samotný
Proti: občas nepochopitelný outcome stealth částí, relativně prázdný open-world