Alan Wake II ukazuje, jakou cestu Remedy ušlo od prvního dílu. Poměrně komorní jedničku následuje hra schopná konkurovat i takovým velikánům, jako je moderní část série Resident Evil. Sice se jí ještě úplně nevyrovná, možná i proto, že se vydává trochu jinou cestou, ale pokud se dočkáme stejného skoku i u případného třetího dílu, tak se máme na co těšit.
Neurčitý příběh sledovaný z pohledu dvou protagonistů zde vykresluje mozaiku spletitého univerza, kdy až do samotného závěru, hráč, podobně jako oba hrdinové, nemá jasnou představu o stavu věcí. Přiznávám, že části za agentku Sagu jsem, si užíval o dost více, než za poněkud zarostlého Alana. Možná i proto, že městečko Bright Falls mi je podstatně sympatičtější oproti zatemnělému imaginárnímu New Yorku. Je škoda, že samotná města nelze trochu více prozkoumávat a lépe poznat místní obyvatele. Takhle plní pouze roli jakési kulisy.
Stejně tak akční pasáže jsou veskrze průměrné. I přes očividné odsunutí na vedlejší kolej jich není málo a třeba u střetů s "bossy" lze cítit, že vývojáři se s nimi moc netrápili. Naštěstí ostatní aspekty už v dosahují nejvyšších kvalit. Povedená atmosféra, skvělá hudba i příkladné využití filmových sekvencí. Řešení případu/příběhu v hlavách obou postav je zajímavý nápad, ač by si asi zasloužil propracovanější provedení.
Hra se snaží být Silent Hill a Resident Evil současně a možná právě proto, aspoň pro mě, vyznívá hůř, než obě zmíněné značky. V obou případech je totiž "jenom" velmi dobrá a na etalony žánru to přeci jen ještě nestačí.
Neurčitý příběh sledovaný z pohledu dvou protagonistů zde vykresluje mozaiku spletitého univerza, kdy až do samotného závěru, hráč, podobně jako oba hrdinové, nemá jasnou představu o stavu věcí. Přiznávám, že části za agentku Sagu jsem, si užíval o dost více, než za poněkud zarostlého Alana. Možná i proto, že městečko Bright Falls mi je podstatně sympatičtější oproti zatemnělému imaginárnímu New Yorku. Je škoda, že samotná města nelze trochu více prozkoumávat a lépe poznat místní obyvatele. Takhle plní pouze roli jakési kulisy.
Stejně tak akční pasáže jsou veskrze průměrné. I přes očividné odsunutí na vedlejší kolej jich není málo a třeba u střetů s "bossy" lze cítit, že vývojáři se s nimi moc netrápili. Naštěstí ostatní aspekty už v dosahují nejvyšších kvalit. Povedená atmosféra, skvělá hudba i příkladné využití filmových sekvencí. Řešení případu/příběhu v hlavách obou postav je zajímavý nápad, ač by si asi zasloužil propracovanější provedení.
Hra se snaží být Silent Hill a Resident Evil současně a možná právě proto, aspoň pro mě, vyznívá hůř, než obě zmíněné značky. V obou případech je totiž "jenom" velmi dobrá a na etalony žánru to přeci jen ještě nestačí.