Jelikož si někdy rád zahraju kratší logickou či karetní hru, Wildfrost mi přišel při prvním pohledu atraktivní nejen rozsahem, ale i zvoleným ilustrativním stylem. Fantaskní svět byl pohlcen věčnou zimou, hrdinové osídlili poslední výspu civilizace a odtamtud se vydávají na výpravy s cílem zničit postupující mrazivou zkázu. Vše se hraje svižně a jeden úspěšný průchod trvá kolem 30-40 minut. Nicméně s úspěchy se zvyšuje i obtížnost.
Hru jsem si pořídil od Super Rare Games na Switch a vyzvedl jsem si ji akorát v den, kdy se tu objevilo první hodnocení, pak jsem ji hrál pár dní před koncem minulého roku, jelikož v začátku mě opravdu chytla a nechtěla pustit.
Většinou vše se točí kolem nezdařených pokusů, během kterých se ve vesničce Snowdwell postupně odemykají všemožné přívěsky, bonusy, artefakty, hrdinové různých kmenů a společníci do hry, díky nimž se hráč potom lépe prokousává dál (trošku na princip Into the Breach). Situaci poněkud komplikuje aspekt náhody, který jednak generuje nahodilé statistiky výběrových hrdinů, z nichž si hráč nejprve vybírá hlavního kandidáta na výpravu, jednak různými způsoby kombinuje generickou výbavu při cestě mezi souboji, a jednak náhodně nabízí nalízané karty z balíčku během soubojů.
Výprava samotná je ukázána na jednoduchém schématu mapky, kde hráč postupuje jedním směrem a občas volí ze dvou možností. Střídá eventy, z nichž získává nebo kupuje karty a vždy po krátkém úseku následuje souboj.
No a souboje pochopitelně tvoří jádro hry. Na herní plochu se dá vysázet až 6 hrdinů či společníků najednou a protivník dělá to samé, obvykle ve vlnách. Všichni bojovníci mají nějaké svoje statistiky, útok, zdraví a schopnosti a během tahů odtikává jejich counter k útoku. Cílem je, aby hráč cestou podstatně vylepšil svůj vlastní tým (na hrdiny se mohou věšet různé ability a vylepšující či zhoršující cetky obdržené po cestě). Ve spodku obrazovky se pak vytahují nalízané karty a jsou aplikovány na herní plochu. Je to celkem nezáživný popis, ale hratelnost je vpravdě návyková.
Ve výsledku nejspíš každý projde až na konec a porazí bosse. Ovšem tady nastává drobný zádrhel. Původní boss totiž tak úplně není hlavní boss hry! Kdo jím je? To je významný spoiler. Je tedy nutné vyrážet na další výpravy a porazit zlo ještě několikrát se stále horšícími se podmínkami (hráč si sám určuje míru výzvy).
Přiznám se, že po několika dalších pokusech jsem to vzdal a hru jsem zase spustil po několika měsících v klidu na chatě, kdy jsem to prošel ještě několikrát, ale stále nejsem na tom nejsprávnějším konci. V současné situaci to vypadá, že tam jen tak nedojdu, protože hra je už na mě příliš těžká.
Moc tomu nepomáhá ani fakt, že mi onen aspekt náhody nepřihrává do ruky ty správné karty a už mě přestaly bavit opakující se neúspěšné pokusy, takže to tímto oficiálně zakončuji a možná si ještě sem tam něco odehraju pro ukrácení dlouhé chvíle. Pro můj dobrý pocit jsem aspoň odemkl odhadem 90% všech dostupných upgradů (chybí pár šílených přívěsků).
Hru bych asi doporučil zájemcům o svižné karetní hry, kterým nevadí prvek náhody. Na malé ploše se dá odehrát velká výprava za záchranou světa a protivníci mají kolikrát nápadité, ale otravné ability. Prozatím jsem investoval do hry přes 50 hodin, ale já zrovna nepatřím mezi nejzkušenější karetní hráče a ostatním se asi povede mnohem lépe. Na pár kratochvilek však jistě zabaví.
Hru jsem si pořídil od Super Rare Games na Switch a vyzvedl jsem si ji akorát v den, kdy se tu objevilo první hodnocení, pak jsem ji hrál pár dní před koncem minulého roku, jelikož v začátku mě opravdu chytla a nechtěla pustit.
Většinou vše se točí kolem nezdařených pokusů, během kterých se ve vesničce Snowdwell postupně odemykají všemožné přívěsky, bonusy, artefakty, hrdinové různých kmenů a společníci do hry, díky nimž se hráč potom lépe prokousává dál (trošku na princip Into the Breach). Situaci poněkud komplikuje aspekt náhody, který jednak generuje nahodilé statistiky výběrových hrdinů, z nichž si hráč nejprve vybírá hlavního kandidáta na výpravu, jednak různými způsoby kombinuje generickou výbavu při cestě mezi souboji, a jednak náhodně nabízí nalízané karty z balíčku během soubojů.
Výprava samotná je ukázána na jednoduchém schématu mapky, kde hráč postupuje jedním směrem a občas volí ze dvou možností. Střídá eventy, z nichž získává nebo kupuje karty a vždy po krátkém úseku následuje souboj.
No a souboje pochopitelně tvoří jádro hry. Na herní plochu se dá vysázet až 6 hrdinů či společníků najednou a protivník dělá to samé, obvykle ve vlnách. Všichni bojovníci mají nějaké svoje statistiky, útok, zdraví a schopnosti a během tahů odtikává jejich counter k útoku. Cílem je, aby hráč cestou podstatně vylepšil svůj vlastní tým (na hrdiny se mohou věšet různé ability a vylepšující či zhoršující cetky obdržené po cestě). Ve spodku obrazovky se pak vytahují nalízané karty a jsou aplikovány na herní plochu. Je to celkem nezáživný popis, ale hratelnost je vpravdě návyková.
Ve výsledku nejspíš každý projde až na konec a porazí bosse. Ovšem tady nastává drobný zádrhel. Původní boss totiž tak úplně není hlavní boss hry! Kdo jím je? To je významný spoiler. Je tedy nutné vyrážet na další výpravy a porazit zlo ještě několikrát se stále horšícími se podmínkami (hráč si sám určuje míru výzvy).
Přiznám se, že po několika dalších pokusech jsem to vzdal a hru jsem zase spustil po několika měsících v klidu na chatě, kdy jsem to prošel ještě několikrát, ale stále nejsem na tom nejsprávnějším konci. V současné situaci to vypadá, že tam jen tak nedojdu, protože hra je už na mě příliš těžká.
Moc tomu nepomáhá ani fakt, že mi onen aspekt náhody nepřihrává do ruky ty správné karty a už mě přestaly bavit opakující se neúspěšné pokusy, takže to tímto oficiálně zakončuji a možná si ještě sem tam něco odehraju pro ukrácení dlouhé chvíle. Pro můj dobrý pocit jsem aspoň odemkl odhadem 90% všech dostupných upgradů (chybí pár šílených přívěsků).
Hru bych asi doporučil zájemcům o svižné karetní hry, kterým nevadí prvek náhody. Na malé ploše se dá odehrát velká výprava za záchranou světa a protivníci mají kolikrát nápadité, ale otravné ability. Prozatím jsem investoval do hry přes 50 hodin, ale já zrovna nepatřím mezi nejzkušenější karetní hráče a ostatním se asi povede mnohem lépe. Na pár kratochvilek však jistě zabaví.
Pro: Svižné; nápadité; prvek náhody
Proti: Stále náročnější; časem možná repetitivní; prvek náhody