Red Matter patří rozhodně mezi to lepší, co jsem ve VR hrál.
Díky ní jsem si uvědomil ale smutný fakt - hra má relativně dobré ovládání, umožňující volný pohyb, ale i dva druhy teleportu, z nichž jeden (jump) je vlastně hezky zakomponovaný do světa (používáte trysky na obleku), má hezkou grafiku, dabing, efekty, příběh s přihmouřeným okem je také docela fajn (hlavně jeho prezentace v průběhu hraní), nikde to nedrhne, nikdy z toho nečiší, že je to nějaký early access. A to jsem během hraní hrozně oceňoval. Co je na tom smutného? No u plackových her je toto naprosto samozřejmá věc. U nonVR her člověk dnes chválí, když ho samotná hra něčím zaujme, příběhem, hratelnosti, výjimečnou grafikou, … Že není hra rozbitá a nedodělaná, by měla být samozřejmost. Ve VR světě to bohužel tak ještě není a i když už uplynulo dost pátků od dokonalého Half-Life: Alyx, pořád je VR scéna prostá velkých hitů a tak člověk vzhlíží alespoň po takové úrovni, kterou nabídne Red Matter. Naštěstí takové hry jsou, ale rozhodně nejsme ve stavu, kdy bych VR nedal z hlavy.
A tím se obloukem vracím zpět k dojmům z Red Matter. Bojím se upřímně se sám sebe zeptat, kolik bych takové hře dal mimo VR, protože tam by to zapadlo i v indie scéně. Ve VR je to ale určitě kousek, který se neztratí, nečekejte ale od něj kdovíjakou pecku.
Pro zajímavost mi hra atmosférou dost připomínala Turing Test.
Díky ní jsem si uvědomil ale smutný fakt - hra má relativně dobré ovládání, umožňující volný pohyb, ale i dva druhy teleportu, z nichž jeden (jump) je vlastně hezky zakomponovaný do světa (používáte trysky na obleku), má hezkou grafiku, dabing, efekty, příběh s přihmouřeným okem je také docela fajn (hlavně jeho prezentace v průběhu hraní), nikde to nedrhne, nikdy z toho nečiší, že je to nějaký early access. A to jsem během hraní hrozně oceňoval. Co je na tom smutného? No u plackových her je toto naprosto samozřejmá věc. U nonVR her člověk dnes chválí, když ho samotná hra něčím zaujme, příběhem, hratelnosti, výjimečnou grafikou, … Že není hra rozbitá a nedodělaná, by měla být samozřejmost. Ve VR světě to bohužel tak ještě není a i když už uplynulo dost pátků od dokonalého Half-Life: Alyx, pořád je VR scéna prostá velkých hitů a tak člověk vzhlíží alespoň po takové úrovni, kterou nabídne Red Matter. Naštěstí takové hry jsou, ale rozhodně nejsme ve stavu, kdy bych VR nedal z hlavy.
A tím se obloukem vracím zpět k dojmům z Red Matter. Bojím se upřímně se sám sebe zeptat, kolik bych takové hře dal mimo VR, protože tam by to zapadlo i v indie scéně. Ve VR je to ale určitě kousek, který se neztratí, nečekejte ale od něj kdovíjakou pecku.
Pro zajímavost mi hra atmosférou dost připomínala Turing Test.
Pro: v ničem hrozné; na VR poměry tzv "polished"
Proti: v ničem skvělé