Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ondřej Vašíček • 37 let • Webový programátor, kodér, grafik light a generátor nerealizovaných ná • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Red Matter

  • PC 70
Red Matter patří rozhodně mezi to lepší, co jsem ve VR hrál.

Díky ní jsem si uvědomil ale smutný fakt - hra má relativně dobré ovládání, umožňující volný pohyb, ale i dva druhy teleportu, z nichž jeden (jump) je vlastně hezky zakomponovaný do světa (používáte trysky na obleku), má hezkou grafiku, dabing, efekty, příběh s přihmouřeným okem je také docela fajn (hlavně jeho prezentace v průběhu hraní), nikde to nedrhne, nikdy z toho nečiší, že je to nějaký early access. A to jsem během hraní hrozně oceňoval. Co je na tom smutného? No u plackových her je toto naprosto samozřejmá věc. U nonVR her člověk dnes chválí, když ho samotná hra něčím zaujme, příběhem, hratelnosti, výjimečnou grafikou, … Že není hra rozbitá a nedodělaná, by měla být samozřejmost. Ve VR světě to bohužel tak ještě není a i když už uplynulo dost pátků od dokonalého Half-Life: Alyx, pořád je VR scéna prostá velkých hitů a tak člověk vzhlíží alespoň po takové úrovni, kterou nabídne Red Matter. Naštěstí takové hry jsou, ale rozhodně nejsme ve stavu, kdy bych VR nedal z hlavy.

A tím se obloukem vracím zpět k dojmům z Red Matter. Bojím se upřímně se sám sebe zeptat, kolik bych takové hře dal mimo VR, protože tam by to zapadlo i v indie scéně. Ve VR je to ale určitě kousek, který se neztratí, nečekejte ale od něj kdovíjakou pecku.

Pro zajímavost mi hra atmosférou dost připomínala Turing Test.

Pro: v ničem hrozné; na VR poměry tzv "polished"

Proti: v ničem skvělé

+3