Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radek • 123 let • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Project Warlock

  • PC 65
Project Warlock (PW) pixelartová retro-FPS, která vám může připomínat Heretika, Dooma nebo dokonce Dark Forces, a to podle toho, na co se budete soustředit a jak se hru rozhodnete hrát. PW není ani čisté fantasy, ani čisté scifi a nabízí pět rozmanitých světů zahrnujících hrady, kobky, ledové pláně, variace na Egypt, toxické kanály, klasická města nebo i samotné peklo. Stejně rozmanitý je i váš arzenál - chladné zbraně na blízko, střelné zbraně jako z Dooma nebo kouzelnické hůlky, to vše pro vás autoři nachystali a je pouze na vás, jakému stylu a způsobu boje dáte přednost. Kromě zbraní můžete používat i kouzla, která zde sice plní spíše doplňkovou či podpůrnou úlohu, ale rozhodně hru  zpestřují a zejména na vyšší obtížnosti vám některá z nich přijdou určitě vhod. Oproti svým duchovním předchůdcům nabízí PW i jednoduchý vývoj postavy, a to jak formou vylepšování základních vlastností vašeho hrdiny, tak i úzkou paletou několika užitečných perků. A komu by to stále nestačilo, může si upgradovat i samotné zbraně. Mně se například osvědčila kombinace základní sekery s vysokou sílou postavy a perkem, který při každém zásadu obnovil část zdraví. Až na pár vyjímek jsem takto odehrál celou hru, a to včetně závěrečného bosse.  Používání melee zbraní je podřízena i rychlost hry a nepřítel, která připomína první Doomy - nepřátelé jsou pomalí, lze se kolem nich pohybovat i nablízko a většině pomalu letících útoků na dálku je možné se vyhnout. To je pravý opak rychlé zběsilé akce, kterou nedávno nabídla například Ion Fury.

Zmínil jsem bossy, a tím se dostávám k tomu, jak je PW vlastně strukturován. Na rozdíl od Dooma 2 nebo Dooma 64 se nejedná o úmorně hlouhou řadu desítek po sobě jdoucích levelů, ale o pět výrazně odlišných světů, s několika malými levely rozdělenými do obvykle dvou až čtyř fází. Hra tak umí rychle střídat progress i změnu prostředí a hráč má pocit dynamiky a toho, že vidí stále něco nového. Protože jsou jednotlivé fáze mimorádně krátké, nepříliš složité a poměrně jednoduché, není v PW klasický save/load systém. Hra používá systém životů podobně jako první Dark Forces a celou část musíte projít bez úmrtí, jinak se vracíte na začátek. Na konci každého světa čeká boss, který bohužel nevyžaduje žádné přemýšlení, taktiku nebo zvláštní mechaniku a stačí do něj jen dostatečně dlouho střílet nebo sekat vším, co máte. Absence jakékoliv invence zrovna v případě bossů někoho možná zamrzí, na druhou stranu i to je návrat k jakési obyčejnosti a přímočarosti, kterou podobné hry v 90. letech zkrátka a dobře přinášely. 

Z pohledu obtížnosti jsou to, s trochou nadsázky, dvě hry v jedné. Rozdíl mezi obtížností prvních tří a posledních dvou epizod je diametrální a teprve od čtvrté epizody začíná být hra nadprůměrně zábavná a představuje nějakou výzvu. Je škoda, že se pro podobnou laťku obtížnosti autoři nerozhodli hned od počátku, hře by to podle mého názoru jedině prospělo a hráč by neměl dojem, že většinu doby hraje tutorial. Celkově však Project Warlock doporučuji.
+12