Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Antumbra Saga

  • PC 60
Uživatelských kampaní pro Shadowrun vzniklo poměrně dost, ale mezi ty nejznámější a nejlépe hodnocené patří tři kampaně situované do California Free State (CalFree) uživatele Cirion. Antumbra Saga je první z nich a budete k ní muset mít zakoupený Shadowrun: Dragonfall.

California Free State vzniklý po rozpadu USA se rozkládá na západním pobřeží severní Ameriky s hlavním městem San Franciscem. Na severu sousedí s Tír Tairngire. Tír Tairngire je elfský stát založený v r. 2035, který v roce 2036 napadl CalFree, ale byl zatlačen zpět, aby mezi oběma zeměmi dále panovalo napětí. Kampaň zpracovává události v r. 2053 dohledatelné v oficiální timeline, takže pokud si nechcete vyspoilovat závěr, doporučuji nenahlížet.

Hra však začíná jak jinak než v Seattlu, kde jako řadový shadowrunner dostanete od pana Johnsona (přezdívka pro zprostředkovatele misí pro shadowrunery), za úkol doručit balíček do nově vzniklého klubu Antumbra, který vede zpěvačka a podnikatelka Kali. Tato mise je však jen úvodem a odráží fakt, že Antumbra Saga nevznikla jako jednolitá kampaň, ale vznikala postupně po epizodických částech, které na sebe volně navazují. Tyto "akty" jsou tři a na Steamu je možné je hrát i jednotlivě v rámci Shadowrun Returns (což však nedoporučuji).

Po úvodní misi se pak přesunute do San Francisca v California Free State, kde Kali rozjela nový klub Eclipse. Protože San Francisco ovládá vojenský diktátor Kejdži Saito podporující hnutí jsoucí proti metalidem (elfové, trpaslíci, orkové a trolové), je Eclipse jedním z jejich útočišť a Kali vás najme na další mise. Po příběhové lince v San Franciscu se pak přesunete na sever do Reddingu, kde kampaň také grandiózně vrcholí.

Tato určitá rozdrobenost je jednou z výtek, které bych měl a to navzdory tomu, že se Cirion snaží události z jednotlivých částí provazovat. Ke cti mu však je, že se (jak je zřejmé z výše popsaného), drží lore a navíc dokáže budovat nejen poměrně napínavý příběh, ale napsat i zajímavé postavy, takže jsem se po celou dobu nijak nenudil, naopak mají jednotlivé mise vzrůstající kvalitu a finální boj je popravdě mnohem epičtější, než jakýkoli závěr z oficiálních Shadowrunnů.

Co se týče vašeho týmu, tak v Seattlu i v San Franciscu si budete členy najímat a v Reddingu budou někteří shadowrunneři verbovatelní zdarma. Struktura poslední části pak kopíruje Dragonfall a Hong Kong, tj. máte základnu a budete si moci vybrat v jakém pořadí budete mise plnit. Mise jsou oproti těm oficiálním více bojové, takže doporučuji vytvořit spíše postavu orientovanou na souboje, než čistého deckera nebo obranného šamana (ty koneckonců budete mít v týmu). Dočkáte se však i celkem velkého množství skillchecků (nejvíce asi na etiketu shadowrunner a pak security, gang nebo corporate). Zmínil bych také fakt, že nebudete mít přístup ke cyberware na úrovni bioware, takže až se vám u obchodníka v Reddingu zpřístupní verze Alpha, už nemusíte dál šetřit. Karmy je poměrně dost (ve finále něco málo přes 100 bodů), ale já hrál za pistolníka a skillu disarm se mi dosáhnout nepodařilo (na finální souboj jsem ale měl chain shot). Délka kampaně pak odpovídá zhruba Dead Man's Switch.

Dávám 60%, ale kampaň určitě doporučuji. Navzdory jisté zkratkovitosti a místy určitému pocitu prázdnoty se jedná o velice solidní přídavek, který předznamenává další dvě pokračování The Caldecott Caper a CalFree in Chains. S ohledem na Cirionův literární talent (některé paragrafy si nezadají s těmi oficálními) a zjevnou vzrůstající kvalitu Antumbry je jistě nač se těšit.
+17