Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Broken Sword 2.5: The Return of the Templars

  • PC 70
Ačkoliv jsem velký fanda celé série Broken Sword a o tomto amatérském počinu jsem věděl, tak jsem se mu vždy tak nějak vyhýbal. Po přečtení několika komentářů na tomto webu jsem ale změnil názor a rozhodl se dát hře šanci.

Nejprve mě mile překvapilo hezké intro a následně i grafický vzhled hry, kdy jsem se až divil, jak se vývojáři dokázali přiblížit originálním hrám. A tento trend si drží po celou hru společně i se vzhledem jednotlivých lokací. Ty jsou z počátku použity stejné, jako v jedničce, ale i následné nové lokace vypadají fakt dobře. I hudba si drží styl původních her, nehraje nijak extrémně často, ale ve vhodných situacích dokresluje atmosféru. Opět palec nahoru.

Co se příběhu a game designu týče, tak zde už je hodně cítit amatérský původ hry. Některé části se mi celkem líbily, hlavně ty v Paříži, ale časem jsem narážel na stále více věcí, které tak úplně nedávaly smysl a nebo byly zbytečně na sílu. Vtípek se sbíráním velké věci je fajn, ale když se opakuje ve více lokacích (zmrzlina, dům, nástěnka), tak se ta vtipnost vytrácí. Když už zmiňuji zmrzlinu, je divné, že si George nemůže dovolit koupit zmrzlinu nebo baterie v obchodu. Beru že nemá hotovost, ale to v celé Paříži nejsou bankomaty? Když Flap a Guido chytnou George a ten následně uteče do hotelu Ubu (kde recepční taky značně vyměkl), proč na něj jednoduše nepočkají? Nebo scéna v havarovaném metru, kdy George musí nahánět psa po krocích, to nemůže dát píšťalku nevidomé Mirandě nebo naopak zavést Mirandu za psem? Pro následné upozornění cestujících ve vlaku, že je zde bomba, musí zaštěkat pes? To nemůže prostě zakřičet? A takových věcí je tam fakt hodně.

Další podivností je návrat Khana, který je tam přidaný dost na sílu, nebo třeba nevysvětlené počínání Andrého. No a ten filozofující chlápek svázaný na lavičce po cestě, ten byl pro mě asi tím největším WTF momentem. Abych ale jen nehanil, jsou tu i povedené momenty, např. scéna v letadle, nebo úplný závěr s odváděním pozornosti, aby mohl agent instalovat bombu.

Samotný game design je pak celkem snadný. Obvykle je přístup jen do několika lokací a těch předmětů zase tak moc není. Takže to často vypadá tak, že poberu pár věcí a ty hned použiju. Více lokací je fakticky přístupných jen v Paříží a dost často tak, že se tam provede jedna věc a pak už tam není potřeba vůbec páchnout. Příklad za všechny je kavárna, kde se servírka opakovaně nabízí, že Georgovi s čímkoli pomůže, ale na žádnou pomoc nakonec nedojde.

Další výtkou jsou pak dialogy, až na pár výjimek v závěrečné fázi hry jsou spíše strohé a nudné. S tím pak souvisí i dabing, kde mi znatelně chyběl specifický hlas George. Ze zvědavosti jsem na část hry zkusil hrát i s dabingem od Fénix Prodabing a neznělo to zase tak špatně. S profi dabingem se to samozřejmě nedá srovnávat, ale bylo to pro mě v pohodě poslouchatelné. Jedinou výtkou pak bylo rozcházení dabingu a českých titulků a faktická chyba, kdy prohodili jména Guida a Flapa. Ale je to zdarma, takže se to dá snadno odpustit.

A to stejné se dá vlastně říct i o většině zmíněných nedostatků. Je to hra zdarma od nadšenců Broken Swordu pro nadšence Broken Swordu. A i se svými nedostatky je mnohem zábavnější než některé jiné počiny od plnohodnotných vývojářů za nemalou cenu, takže za mě palec nahoru a klobouk dolů.
+20