Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

At Dead of Night

  • PC 80
Začnu na nejvíce pozitivní notu, jak jen to půjde. Autoři totiž téhle hře věnoval neskutečné množství lásky a je to vidět. Hra je nesmírně dobře technicky zpracovaná, a je to zřejmě to čím hra nejvíce září.

Hra spojuje filmové scény s herní grafikou. Nikoliv pouze elementárním způsobem, tedy prolog a epilog, ale filmové scény jsou protknuté celou hrou. Prakticky jakákoliv cutscéna je hrána skutečnými herci. A co víc, ono to je fakt dobré. Nepůsobí to kostrbatě či neohrabaně, herní grafika koresponduje s hranými scénami zcela přirozeně a vytváří to jeden z nejunikátnějších zážitků v současné herní scéna.

Je třeba ocenit smysl pro detail nejen z toho hlediska, ale i ve zbytku hry. Autoři vytvořili nesmírně příjemný tutorial, menu, a dokonce i odchod ze hry je pojat kreativně. Ono si pak člověk říká – je to vážně tak těžké? Autoři se prostě vyhnuli všem technických a stylistickým problémům, protože zřejmě věděli, že tam být nemají. Kdyby se tím řídili všichni vývojáři, máme vystaráno.

Hra se odehrává v hotelu na kraji moře, kde musí přenocovat hlavní hrdinka, Maya, se svými kamarádkami kvůli špatnému počasí. Zde se setkání s Jimmym, poněkud neohrabaným ale milým majitelem. Pod jeho slupkou se však skrývá psychotický vrah, který brzy většinu hostů uvězní. Na Maye je pokusit se odhalit Jimmyho tajemství a jak jej porazit.

 K tomu jí pomohou tři věci. Za prvé kompas, který pomáhá hráče dovézt k anomáliím v hotelu. Zrcátko, které aktivuje Mayinu zvláštní schopnost vidět do druhého světa, a které dává hráčům rady, jak postupovat dál. A nakonec, nejpodstatnější, zařízení na komunikaci s duchy. Tento přístroj pomáhá odhalit Jimmyho minulé zločiny, a nakonec dovézt hráče k řešení, jak z hotelu uniknout. Zrcátko navíc funguje jako ochrana před zákysy – odhalí vám kam jít a hned to najít. Není to však zadarmo. Použít zrcátka vždy spolehlivě přivolá Jimmyho minimálně na stejné patro, což je především na začátku hry problém. Lze jej sice použít i v bezpečné zóně, ale tam je háček v tom, že vidina vám odhalí jen patro, kam jít, ne místnost či lokaci. Pro to už musíte být na patře.

Příběh není nijak originální, ale dávkování dobré a postupné odhalování zábavné. Ve hře na vás čekají celkem čtyři duchové, s kterými postupně komunikujete, odhalujete jejich zkušenosti s Jimmym, a ptáte se jich na různé předměty které jsou rozprostřené po celém hotelu.

Hotel má celkem tři patra, přízemí a sklep. Zatímco přízemí i sklep jsou považovány za bezpečné zóny kde vás Jimmy nikdy nenapadne – a toto pravidlo vážně dodržuje celou hru – tak jednotlivá patra se stanou kolbištěm mezi vámi a běsnícím psychopatem. Máte samozřejmě mnoho možností, jak se bránit. Schovávat ve místnostech, snažit se ho vylákat špatným směrem, či ho dokonce ve správných okamžicích někde zamknout. Pokud vás však chytne, tak vás nezabije. Pouze omráčí a sebere vám pár věcí. Nikdy to nejsou příběhové předměty, protože ty Maya obvykle nesbírá ale pouze „zapamatuje“. V ohrožení jsou tedy je přístroj, zrcátko, kompas a klíče. Před závěrem hry jsem myslím „zemřel“ jedenáctkrát a vždy jsem ztratil přístroj, občas klíče. Zbytek nikdy.

Jak hra postupuje, Jimmyho kvalitní AI je čím dál lepší a agresivnějším. Také se čím dál rychleji přesouvá mezi patry – od 80 % příběhu nahoru nemáme prakticky žádný čas navíc a Jimmy se přesouvá s vámi.

A tím se dostáváme k největšímu mínusu hry. Frustrujícími a monotónnímu gameplayi. Zatímco komunikace s duchy a hledání předmětů je zábavné, honičky s Jimmy jsou časem už jen otravné. Znáte to – zdržuje to od příběhy, aspoň ten pocit máme. Svého vrcholu to dosáhne ve finále hry, kdy musíte osvobodit svých pět přátel, ale hra vás upozorní, že až vás Jimmy chytí příští tak vás zabije, a navíc jeho AI inteligence je také na vrcholu. The End tak blízko ale tak frustrujícím způsobem daleko…

Přesto, pro to být fér, já nevím, jak jinak to autoři měli udělat. Nakonec je částečně o tom se vyhýbat nějakému vrahovi a bez toho by to byl jen walking simulátor který navíc nemá smysl.

Abych to zkrátil, skvělé technické zpracování, dobrý příběh ale poněkud frustrující gameplay, především čím dále ve hře jste. Rozhodně to stojí za zahrání už jen proto, abyste viděli, jak vypadá technicky kvalitně zpracovaná hra.
+15