Half-Life jsem několikrát rozehrál, ale nikdy nedohrál. Přitom tu sérii miluju, akorát jsem se k ní dostal až moc pozdě a na hraní tak staré hry mi chyběla nostalgická vzpomínka. Teď už jsem si ji vytvořil.
V dnešní době, kdy se většina studií podělala a nesmyslně cpe do open-worldu tituly, které tam nepatří, pro mě byla Black Mesa balzám na duši. Je to moderně pojatá old-school lineární střílečka s AAA obsahem, která zůstala věrná svým základům. Protáhne hráče intenzivním příběhem, který působí naléhavě a má tah na branku. Nedrolí tempo zbytečnými fillery typu lezení na stožáry. Cesta Gordona Freemana skrz tajné výzkumné zařízení je neuvěřitelně různorodá a precizně udržuje tempo a pozornost neustálými změnami (noví nepřátelé, zbraně, typy překážek, ...).
Crowbar Collective odvedli obrovský kus práce a lokace působí nyní mnohem víc jako skutečné místo, kde opravdu pracují lidé. Naprostý vrchol je překrásný Xen. Celá hra vypráví příběh hlavně lokacemi, ale Xen dotahuje umění imaginace k dokonalosti. Bez jediného slova dokázali tvůrci nevídaně emočním způsobem předat historii jedné dimenze. Krásná panenská příroda, která je postupně transformována nepřátelskou formou života. Zubožení původní obyvatelé, pracující jako otroci v továrnách, vytvářející zbraně pro invaze dalších planet. Ta krásná paralela s Citadelou z HL2... Vše bez jediného dialogu. Svůj díl na tom má i perfektní hudební doprovod. Šel mi z toho mráz po zádech, a několikrát jsem zůstal jen s úžasem sedět, když mi došla nová skutečnost. Nejednou mi Xen připomněl Amnesia: Rebirth , což jsem od HL univerza vůbec nečekal a myslím to jako nejvyšší poklonu. Xen prosně předčil o několik tříd všechen ten už tak skvělý obsah, který do té doby hra nabídla.
V dnešní době, kdy se většina studií podělala a nesmyslně cpe do open-worldu tituly, které tam nepatří, pro mě byla Black Mesa balzám na duši. Je to moderně pojatá old-school lineární střílečka s AAA obsahem, která zůstala věrná svým základům. Protáhne hráče intenzivním příběhem, který působí naléhavě a má tah na branku. Nedrolí tempo zbytečnými fillery typu lezení na stožáry. Cesta Gordona Freemana skrz tajné výzkumné zařízení je neuvěřitelně různorodá a precizně udržuje tempo a pozornost neustálými změnami (noví nepřátelé, zbraně, typy překážek, ...).
Crowbar Collective odvedli obrovský kus práce a lokace působí nyní mnohem víc jako skutečné místo, kde opravdu pracují lidé. Naprostý vrchol je překrásný Xen. Celá hra vypráví příběh hlavně lokacemi, ale Xen dotahuje umění imaginace k dokonalosti. Bez jediného slova dokázali tvůrci nevídaně emočním způsobem předat historii jedné dimenze. Krásná panenská příroda, která je postupně transformována nepřátelskou formou života. Zubožení původní obyvatelé, pracující jako otroci v továrnách, vytvářející zbraně pro invaze dalších planet. Ta krásná paralela s Citadelou z HL2... Vše bez jediného dialogu. Svůj díl na tom má i perfektní hudební doprovod. Šel mi z toho mráz po zádech, a několikrát jsem zůstal jen s úžasem sedět, když mi došla nová skutečnost. Nejednou mi Xen připomněl Amnesia: Rebirth , což jsem od HL univerza vůbec nečekal a myslím to jako nejvyšší poklonu. Xen prosně předčil o několik tříd všechen ten už tak skvělý obsah, který do té doby hra nabídla.
Pro: linearita, tempo, příběh, prostředí, Xen, soundtrack
Proti: nedokonalá podpora gamepadu, nekonzistentní grafická úroveň některých lokací