Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Hired Guns: The Jagged Edge

  • PC 70
Po shlídnutí traileru k Jagged Alliance 3 jsem dostal strašnou chuť si zase nějakou JA zahrát. JA2 a JA2 UB už znám zpaměti, a ve svém archivu jsem objevil právě Hired Guns, které jsem si kdysi před lety koupil u Xzone za pár korun. Tenkrát mě to moc neoslovilo, ale teď jsem tomu tu šanci dal a hru jsem rozjel a tak nějak mě chytla a už nepustila.:-D Tenkrát to opravdu mělo být přímé pokračování, regulérní třetí díl JA plně 3D, ale bohužel pak autoři přišli o licenci, tak se hra přejmenovala (narážku byste určitě nepoznali:-D).

Hratelnost je dobrá, souboje zábavné a návykové, hra neobsahuje bugy ani glitche, je česky, čeština je velmi kvalitní a podobností s Jagged Alliance 2 je spousta. Vytvoření vlastního žoldáka podle testu osobnosti, najímání dalších žoldáků, vybavování lepším materiálem, vylepšování statistik, osvobozování sektorů, cvičení milicí. Tak proč to vlastně nevyšlo a hra se neprosadila? Když už jsem napsal, že hratelnost soubojů je parádní? Jsem dalek hodnotit grafiku, protože to po deseti letech ani nejde, ale na nejvyšší detaily a v nejvyšším rozlišení nevypadá špatně ani dnes..

Inu.. hra působí strašně ploše a podle mě zejména nedodělaně. Na bugy a glitche jsem ve hře nenarazil, přesto máte při hraní pocit, že hře něco chybí. Něco, co tam bylo původně zamýšleno, ale pak na to nebyl buď čas, peníze a nebo chuť. Tak například:

1) Ve hře jsou celé dva questy. Paráda. Hned v prvním sektoru dostanete úkol od průvodce, že se bojí nějakých místních povstalců, kteří mu škodí. Hra obsahuje i možnosti, jak quest splnit. Buď mu zaplatit, aby mohl i s rodinou uprchnout ze země, uplatit povstalce, aby mu dali pokoj, vystřílet je, s vysokým vůdcovstvím je snad možná i překecat, aby mu dali pokoj (nevím, neměl jsem). Druhý úkol je hned ve druhém sektoru. Povstalci zatkli ministra, který se snaží uprchnout ze země, ale bývalý diktátor ho chce živého. Opět máte možnost povstalce zabít, uplatit, domluvit se s nimi, že si s ministrem jen promluvíte a dál ho můžou věznit. A to je všechno. Do konce hry na další quest nenarazíte. Teda vlastně úplně na konci je náznak, kdy Vám přijde zpráva, že se s Vámi chce Váš chlebodárce před útokem na palác sejít, ale je to past. Údajně ji na Vás přichystal bývalý zaměstnavatel a musíte to prověřit, ale jaksi to vyzní do ztracena..

2) V celé hře se kromě prvního sektoru nevyskytují žádní civilisté. Sakra, koho to vlastně osvobozujeme?? Tím pádem není s kým pokecat, není u koho nakupovat, není kde prodat kořist z bojů. Nakupovat lze pouze přes e-shop, prodávat nejde..

3) Při vytvoření postavy je možné získat spoustu specializací, které jsou sice stejné jako v JA2, ale v Hired Guns nemají absolutně význam. Je libo specialistu na noční mise? - hra neobsahuje denní dobu, všechny boje se odehrávají ve dne, bez ohledu na čas. Nebo snad specialistu na vrhací zbraně? - ty ve hře vůbec nejsou. Nebo specialistu na páčení zámků? - žádné dveře ve hře nejsou zamčené. Hra neobsahuje ani páčidlo či paklíč. Nebo byste rádi Trenéra? No, milice se hře netrénují. Teda aspoň ne tak, jak bylo v JA2. Z testu Vám vyjde i charakter, kdy moje postava byla Klaustrofobik, ale nebojte se, žádné uzavřené prostory ve hře nejsou. Těch pár bambusových chatrčí, do kterých nepřátelé stejně nelezou, se asi nepočítá.. Moje první postava byla specialista na nože, které na začátku nedostanete, v eshopu se neprodávají a nepřátelé je nepoužívají, takže z nich ani nepadají. Jediná možnost, jak získat nůž, je najmout jednoho ze čtyř žoldáků, který má nůž v základní výbavě, vzít si ho od něj a pak ho můžete v klidu propustit.

4) Obrazovka mapy obsahuje u každého sektoru vlaječku, komu patří a vedle seznam dostupných frakcí. Tohle mi na začátku přišlo skvělý. Samozřejmě jsem nečekal nějakou politiku, ale aspoň nějaké přelévání síly a boj i mimo Vás by byl asi fajn. Přece jen Hráč, Klient, Diktátor, Povstalci, OSN a nějaký domorodý kmen - mohlo to působit zajímavě. V praxi to vypadá tak, že Hráčův je první sektor, kde začíná, povstalci mají druhý sektor, kde je ministr, OSN mají jeden sektor, kde je údajně nemocnice, zbytek je Diktátor, po osvobození sektor připadne Klientovi. Na domorodce jsem za celou hru nenarazil. Když povstalce vystřílíte, je sektor opět Klienta. Sektor OSN obsahuje chatrč, heliport a asi tři nereagující vojáky s modrými barety.

5) Outro je úplně stupidní. Nastupujete do letadla, že jste osvobodili zemi, v letadle Vás někdo zastřelí. Žádné vysvětlení nečekejte.

Jako benefit působí jistá správa sektorů, kdy kupujete milici a potom různé budovy, které zvyšují denní příjem (na letišti další hangáry, heliport pro turisty - v přístavu místo pro nákladní lodě - v dolech další důlní vybavení atd.), ale opět - po osvobození sektoru jen naklikáte těch pár budov a jdete dál.

Nechci, aby můj komentář vyzněl po posledních odstavcích negativně, hra mě opravdu bavila, jen je strašně plochá a jednotvárná. Přirovnal bych jich k Silent Storm - velmi zábavné a návykové souboje, které Vás u hry udrží, ale nečekejte absolutně žádnou nástavbu a hra začne být brzy opravdu velmi repetetivní.

Pro: Zábavné a návykové souboje, vytvoření vlastního žoldáka, vylepšování, kupování lepšího vybavení

Proti: Ploché, jednotvárné, brzy repetetivní, spousta nedomyšlených nápadů

+15