Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Council - Episode 1: The Mad Ones

  • PC 80
Lze říct, že tahle hra stojí na jediném – atmosféře. A to v každém smyslu, který si pod tím slovem představíte. Absolutně každá část hry je postavena na budování atmosféry. Od prostředí, přes hudbu, až po gameplay.

Shrňme si to. Hra se odehrává během francouzské revoluce. Jste obklopen významnými osobami historie (Napoleon, George Washington…). Jste v absurdně luxusním a vkusném sídle na kamenném ostrově. Nehrajete v prostředí poctivých rolníků, ale inteligence, která ví, jakou moc mají slova. Do toho přidejme, že vaše postava je součástí řádu zkoumajícího okultismus a tajemné vidiny. A to jen k příběhu. Vtip je v tom, že i gameplay je naprosto věrný svému prostředí.

I vy máte roli intelektuála, který může na začátku zvolit jednu cestu. Diplomata, Okultisty nebo Detektiva. Každý má bonus do jiných schopností, ale pěstovat lze následně všechny. Schopnosti vám pomáhají zkoumat prostředí či na někoho zatlačit v rozhovorech. Nejste jen pozorovatel hry, jste její součástí a zkrátka na ní musíte přistoupit. Ať už si zvolíte jakoukoliv cestu. Neskutečně mě ve hře baví hudba. Nejen OST jako celek, ale právě během rozhovorů, kdy se cítíte vážně jako při valčíku, při kterém se partneři přetahují a bojují on dominanci.

Hra je nesmírně bohatá, co se týče RPG systému. Po každé části hry (nikoliv epizodě, ale částech epizody) vám hra udělí expy, jejíchž množství je určené tím, kolik se vám toho povedlo v dané části objevit. Každá nová úroveň vám dá čtyři zkušenostní body, které můžeme rozdělit. Body do schopností však také můžeme získat z knih které během hry naleznete – přičemž na konci každé části můžete přečíst jednu – ale také z různých úspěchů či rozhodnutí. Pokud se například rozhodnete někomu svěřit svůj život do rukou, tak získáte úspěch „trusting“ což vám dá bod do psychologie. A tak dále…

Upřímně zcela nerozumím, jak hluboko ten systém jde a budu o tom informovat v komentáři v poslední epizodě, pokud se tam tedy dostanu. Nicméně, využít schopností stojí „energii“. Čím je úroveň nižší, tím to stojí více bodů a od třetí úrovně by schopnosti měli být zdarma. Nicméně, tak daleko jsem ještě nedošel. Energie lze dobíjet pomocí „royal jelly“ a stejně tak lze najít i další lektvary které mají různé schopnosti.  Ve hře lze také nalézt kousky jantaru, přičemž když najdete čtyři, dostanete bod energie na víc.

Hra je postavena na principu větveného příběhu a osobně mě překvapilo, že to není nadarmo. První epizodu jsem hrál už po druhé, a s nesmírným překvapením jsem zjistil, že první epizoda může mít dva absolutně odlišné závěry a upřímně mě to donutilo přemýšlet, co vše v příběhu se může měnit.

Hru lze tedy shrnout takhle – Agatha Christie v 18.století s notnou dávkou mysteriózna. A funguje to. Asi nebudu psát komentáře k dalším epizodám, ale snad se dostanu k dalšímu shrnutí u páté epizody
+16