Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 75
Pokračování úspěšného X-Com: Ufo Defense (u nás spíše známého pod názvem Ufo: Enemy Unknown). Hra se odehrává přibližně 40 let od velkého vítězství nad mimozemšťany v prvním díle. Tentokrát se hra přesouvá především pod vodu, protože zničením základny mimozemšťanů na Marsu způsobilo ukončení hibernace podvodních mimozemských organismů a ti se chystají na velkou odvetu za předchozí porážku svých vzdálených příbuzných.
Hra de facto kopíruje první díl, změn je velmi málo. Na první pohled je to hlavně vybledlá grafika, která dává všemu podvodní nádech. Dále tu máme nové rasy cizáků, jejichž typová podobnost je velmi podobná k prvnímu dílu. Přibylo ale více teroristických ras. Dále tu máme vícefázové mise při útocích na cizácké báze, kolonie nebo teroru na výletních lodích. Zajímavou novinkou jsou i mise, kde se nachází více druhů cizáků. Zbraňové systémy, budovy a výzkum jsou však téměř identické (lidské magnetické zbraně mají oproti předchozím laserovým zásobníky), jsou jinak pojmenované, mají jiný vzhled, ale funkce je de facto stejná. Přibyly jen tři "pilky" pro útok na blízko.

Hra navýšila svoji obtížnost, obzvláště na teroristických a bázových misích (Ty Tentaculaty, kteří mají tuny časových jednotek, takže se často zjeví "odnikud" a s prakticky stoprocentní jistotou promění nejbližšího vojáka v zombie, navrhoval nějaký herní sadista). Hra bohužel trpí stejným problémem jako ostatní díly: po čase jsou mise stereotypní a když se objevují desítky mimozemských ponorek měsíčně, končilo to často tím, že jsem je jen sestřeloval a na mise vůbec nešel. Naštěstí to stačilo.

+ Vyšší obtížnost
+ Atmosféra
+ Musím vyzdvihnout lepší technologický strom, kde je některé věci možné kompletně vyzkoumat až např. po provedení pitvy či výslechu nějakého konkrétního cizáka.
- Je zajímavé, že ačkoliv průběh hry je značné obtížný, samotný závěr zase tak těžký není (nejsou tam vůbec Tasothové, takže téměř žádný mind control, atd.)
- Oproti původní dosové verzi došlo v aktuálních verzi ke značnému zjednodušení technologického stromu, protože dříve bylo potřeba pro vyzkoumání magnetické navigace - a tím i pokročilejších technologií - získat živého Lobstermana navigátora. To již není nutné, takže je mnohem snazší získat lepší ponorky a zbroje.
- Hodně (převážně teroristických) misí končí tím, že je někde schovaný poslední cizák, který se nehýbe a hráč jej prostě musí najít. Vzhledem k tomu, že budovy jsou oproti jedničce mnohem rozsáhlejší a obsahují spousty "komůrek", je jeho hledání někdy opravdu na dlouho. A vzhledem k faktu, že po čase dochází vojákům energie, tak toho ani moc neujdou, je ono hledání opravdu jedna velká nuda. Obzvláště při terorech na lodích.
- Technologický strom v původních verzích obsahoval chybu, kdy se při vyslechnutí Deep one dříve než se vyzkoumaly další prerekvizity mohlo zcela přijít o technologie pokročilých zbrojí. Je ale možné, že aktuální verze to již opravila.

Hra je tedy velkou kopií předchozího dílu, které byla značně navýšena obtížnost. To může být výhodou i nevýhodou. Každopádně si myslím, že pokud někoho bavila jednička, bude ho bavit i teror z hlubin. Doporučuji hru hrát prostřednictvím aplikace OpenXCom.

Pro: Atmosféra, obtížnost

Proti: Kopie předchozího dílu, hledání schovaných cizáků

+20