Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Terminator: Resistance

  • PC 80
Tak po necelých 14ti hodinách, co mi trvalo dohrání hry, musím s radostí konstatovat to nejdůležitější - že se jedná o velice solidní FPS. Což bylo velice milé překvapení po jejich prvotině Rambo: The Video Game a po prvních dvou hodinách hry...

Rozjezd je totiž celkem tristní. Běhání koridorem, kdy za 5 minut (kdy ani JEDNOU NEVYSTŘELÍTE!) se spustí 3 cutscény a následně souboje s nějakýma pavoučkama, hold nejsou to pravé ořechové. Co si budem, jako odkojence old school FPS mi z toho bylo hodně blivno. Na začátek jsem čekal spíše primárně pouze stealth postup proti T-800. Ti se sice na začátku právě v cutscénách objeví, aby ale následně další 3 hodiny s nimi člověk nepřišel skoro vůbec do styku.

Musím ale přiznat, že čím se člověk dostává ve hře dál, tak terminátor zraje jak víno. Začnou se objevovat první otevřenější mapy, další nepřátelé, další zbraně a možnosti. A co další level, to posun v každém ohledu - jak výzvou, tak zábavou, tak kvalitou level designu, atmosféry a příběhu. Hru jsem začal na obtížnost hard a ze začátku to i tak byla procházka růžovou zahradou. Když ještě člově poprvé zkusí hackovací minihru a dostane dalekohled, který odkrývá pozici terminátorů, tak může být i zklamán, jaké pomocné berličky člověk dostává. A opravdu po té první až druhé hodině má pocit, že hraje nějakého terminátora pro děti z mateřské školky (viz i úděsný gameplay klukú z hrej.cz, kteří tu hru právě po hoďce hry naprosto ztrhali). V poslední třetine hry je ale hackování (i když je to jen variace frogera) slušná výzva a dalekohled dobrý pomocník (terminátoři v noci pěkně splývaj s prostředím a jejich počet bývá už větší).

Nakousl jsem prostředí a tady musím zatleskat. Jako velký fanda prvních dvou (i toho třetího bych vzal na milost) mi doslova srdce radostí zaplesalo, jak neskutečně to kluci trefili. Hlavně ty mise v nočních troskách LA jsou naprosto strhující. Tma, která by se dala krájet, podtržená všudypřítomným prachem a popelem, troskami a mrtvolami, je jedno z nejlepších vyobrazení postapokalyptického světa a opravdu dokáže nabudit pocit děsu a bezmoci. Vše to dokresluje i zvukový podtext, který je taktéž velmi podařený a svou nálehavostí dokáže zahrát na nervovou soustavu hráče (a variace na úvodní znělku hrající v menu je dost možná její nejlepší zpracování, které jsem kdy slyšel). Kde naopak hra lehce ztrácí, jsou animace postav a hlavně obličeje. Chybí na nich víc polygonů a odpovídaj standartu pár let zpět. Jinak narozdíl od jiných s grafikou problém nemám, naopak kvituju, že zde nejsou žádné rádoby moderní efekty, kdy se vše musí lesknout v dvaceti odstínu lesku jak psovy kulky.

Rád bych zmínil i příběh, který mě nijak neurážel a i když z počátku se tváří jako blbina největšího kalibru, tak ke konci si dokáže zachovat tvář a překvapí i, že vaše rozhodnutí se odrazí v příběhu. Samotný závěr je komorně epický dobývání stroje času pod velením Johna Connora a děj působí pěkně uceleně.

Potud to zní vše užasně a dokonale, až se člověk může ptát, proč hodnocení jen 80% a ne vyšší. Popravdě, hra by objektivně zasloužila něco kolem 65 - 70%. Všechny prvky hry jsou totiž načrtnuty dost povrchně a chybí jim jakákoliv hloubka - hra je ve svých mechanikách i rozmanitosti prostě až ke škodě dost jednoduchá - postavy, u kterých se sice člověk dozví nějaké pozadí příběhu, ale jsou napsány dost ploše a působí jen jako figurky na prokecnutí; omezený výběr zbraní jak klasických, tak laserových, kdy upravovat jdou jen ty laserové pomocí jednoduché skládanky o třech čtverečcích; hackování i páčení zámků taky podle jednoduché minihry, které se postupem času opět ztíží, ale jsou pořád na jedno brdo a principiálně dost jednoduché; v troskách sbíráte pořád ty stejné křápy, které můžete přetavit po celou hru v pořád ty stejné věci, jen schované pod jinou grafikou a lepšími staty - takže jen paklíče, lékarničky, bomby. A poslední věc - mapy. I když jsou mise od mise větší a větší, tak je to též pořád variace na to stejné téma - žádná tajná místa, nějaké osvěžení v podobě speciálních zkratek nebo míst. To stejné takový lehký systém expení a levelování, kdy je nastaveno jen pár odrážek, které nejdou nijak větvit či kombinovat. Takový prostě jen matematický systém pro systém.

Někomu se bude zdát, že tu plácám nesmysly, že ne každá hra musí být dokonalá. Ale po samotném zahrání zjistítě, že potenciál je zde rozhodně větší, než hra ukazuje.

A proč tedy nakonec 80% a ne míň? Prvak oceňuju totiž to, že zde není autoheal, lootboxy a podobné srance, ale je to variace na staré podctivé střílečky. A hlavně, i když je gameplay po celou dobu víceméně stejný, tak mě hra ani jednou nenudila ani nepřišla zdlouhavá. Po celou dobu hra solidně baví a klade alespoň na hráče nové a nové výzvy. Souboje s T-800 už jsou totiž slušná výzva a dokud nemá člověk vylepšené laserové zbraně s fialovými projektily a nalevelovanou výdrž. A druhak terminátor a jeho svět je moje srdcová záležitost již od dětství. A toto je s přehledem nejlepší hra s tímto motivem. Hru jsem měl v plánu koupit za plnou cenou tak i tak, i kdyby to měla být sebevětší kravina. Jen abych podpořil tuto značku a vývojáře. Nakonec jsem velmi rád, že jsem dostal hru, kterou jsem si užil a bavil se s ní. Která naopak moje nizká očekávání předčila.

Pro: atmosféra (jak grafická, tak zvuková), hratelnost, příběh

Proti: malá variabilita a komplexnost ve všech směrech (zbraně, herní mapy, nepřátelé)

+23