Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
František Hampl • 24 let • ČR - kraj Královéhradecký

Komentář

Přejít na komentáře

Batman: Arkham Knight

  • PS4 70
Nemohu si pomoct, ale Arkham Knight je pro mě bezpochyby nejslabším dílem Rocksteady trilogie (Origins jsem nehrál). Bohužel Rocksteady se nechali svézt na vlně klasických sequelových slabin. Všeho bude víc, všechno bude větší, prostě čím více tím lépe. Holt méně je někdy více a toto pravidlo se dá krásně ukázat právě na trilogii Dark Knighta, ale pojďme popořadě.

Příběh
Scénáři nelze nic moc vytknout, je zajímavý a originální. Dějové zvraty jsou nepředvídatelné a co více, velmi baví. Občas si člověk říká, kolikrát ještě Scarecrow unikne, kolikrát se ještě něco zvrtne a tak dále, ale výsledný dojem to nekazí.

Svět
Gotham vypadá parádně, bohužel během první minuty intra je celý vyklizen, takže ačkoli se na něj dobře dívá, jedná se o naprosto mrtvé město, ve kterém se náhodně vyskytují absurdní počty zločinců. Tuto prázdnost ještě navíc umocňuje openworld. V předchozích dílech mě bavilo prozkoumávat, byl jsem zvědavý, jak vypadá další křídlo blázince, co je za dalšími dveřmi. Tady? Tady jsem chodil jen tam, kam mě nutily mise. Ono od průzkumu odrazují i ty věže a prostě celé oblasti plné nepřátel, které je nutná vyčistit, jinak nemůžete šlápnout na zem.

Hratelnost
Tady je největší kámen úrazu, což je u hry dost velký problém. Batman skvěle vypadá, ale spoustu času ho není zábava hrát. Kombat i pohyb zůstaly prakticky beze změny, takže jedinou novinkou je Batmobil a tuhle vymoženost bych ze hry odstranil úplně. Jednak se ne moc dobře ovládá, druhak ho člověk musí používat přespříliš. Na Batmobil je kladen obrovský důraz a nikdy to není dobře. Ve městě na vás neustále útočí tanky, těch je jen pět typů, takže pořád bojujete s tím samým, ale počty se neustále zvyšují a to nehorázně. Poslední pětinu hry jsou si i snížil obtížnost, protože jsem už na tankové, stokrát opakované bitvy, vážně neměl náladu. V půlce se ještě navíc začne Batmobil používat stealthově a to už jsem si vážně ťukal na čelo. Batmobil se používá i na hádanky, Riddlerovy challenge a dokonce i bossfighty. Ano, hra nemá klasické bossfighty, jenom ty v autě, které jsou všechny nudné a prostě nezábavné. Repetetivnost na velmi vysoké úrovni.

Člověk se raduje, když může jít po svých, ale ani tady to není hitparáda. Stealthu je zde velmi málo, boj je identický jako v předchozích dílech a chybí bossfighty. Bez unikátních bossů jako v předchozích dílech je boj jen nudným drcením pár tlačítek. Enemáků je pár druhů a mění se jen barevně, podle toho ke komu patří. Repetetivní je tedy i boj pěstmi, protože mlátit 20 hodin furt ty samé nezajímavé nepřátele opravdu zábava není. Navíc i tady se projevila mnou nenáviděná lenost tvůrců, kdy místo originálních nepřátel se jen zvyšuje počet těch základních. Ke konci jsou ty počty opravdu obrovské a já jen kroutil hlavou a říkal si, jestli je to opravdu nutné.

Vedlejší mise
Vedlejších aktivit je moc, až příliš moc. Riddlerových challengích je asi 216 (!!!). Pak tu máme kupu věží, aut k odstranění a lidí k zachránění. Všeho toho je moc, všechno se to opakuje a já vzdávám holt všem lidem, kteří aktivovali Knightfall protokol, já na to nervy neměl. Kdyby radši Rocksteady udělali tři vedlejší propracované linky, udělali by mnohem lépe.

Závěr
Batman: Arkham Knight má skvělý příběh, krásný Gotham a někdy herně skvělé momenty. Má ovšem taky otravný Batmobil, repetetivní souboje i mise a celé město je příliš velké a příliš mrtvé. Zábavy je ve hře dost, jen ji může být občas těžké najít.

Pro: Příběh, Grafika, Atmosféra

Proti: Batmobil, Repetetivnost, Vyprázdněný svět

+14 +16 −2