Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Vladimír • 33 let • ČR - kraj Karlovarský

Komentář

Přejít na komentáře

Warhammer 40,000: Mechanicus

  • PC 80
Další hra z universa Warhammer 40k, ve které tentokrát nepřevezmete kontrolu nad žádnou z kapitulou známých Space Marine ani jednotek Imperiální gardy, ale nad technokněžími kultu adepta mechanika. Nikdy jsem nebyl velký znalec Warhammer loru, takže pro mě byli členové této skupiny vždy hlavně inženýři a mechanici. Tady se s nimi můžete trochu lépe seznámit.

Vy, jakožto velitel, vedete výpravu na planetu Silva Tenebris Zde se při průzkumu setkáte s rasou nebezpečných Necronů, kteří se právě začali probouzet a vylézat ze svých hrobek. Je na vás, aby jste je zastavili. Příběh je vyprávěn především prostřednictvím rozhovorů mezi jednotlivými veliteli a s pomocí textu popisujícího průzkum podzemních hrobek.

Hra by se dala rozdělit na tři části. Tou první je správa základny a starání se o vaše jednotky. K dispozici můžete mít až šest technokněží, které můžete libovolně upravovat a vylepšovat. Vzhledem k tomu, že členové kultu adepta mechanika považují tělo a maso za slabost, týkají se tato vylepšení nahrazování jednotlivých částí těl vašich svěřenců a přidáváním dalších mechanických součástí. Na konci tak můžete mít k dispozici například člena svého týmu vybaveného pavoučími nohami, párem mechanických paží s řetězovými pilami, dalším párem mechanických rukou pro dvě střelné zbraně a do vlastních pak může váš technokněz popadnout třeba sekeru. Je jen na vás, jak si své jednotky upravíte. Kromě nich pak budete mít k dispozici ještě řadu podpůrných jednotek.

Druhou částí, je holografická mapa, po které se pohybujete směrem ke svému cíli. Cestou můžete narazit na různé předměty, zásoby, události které vám poskytnou bonusy, nebo postihy a pak jsou tu střety s nepřáteli. Ty probíhají na tahy. Nečekejte ale žádný X-com. Z počátku ho to možná trochu připomíná, ale je tu pár menších odlišností. Tou první, je krytí. Prakticky žádné tu neexistuje, pokud nepočítáte ukrývání za zdi a sloupy, které znemožňují jednotkám míření. Dalším rozdílem, jsou takzvané CP body, které sbíráte na holografické mapě, nebo přímo v boji. Ty vám umožňují útočit se silnějšími zbraněmi, pohybovat se dále, nebo používat speciální schopnosti. Pokud jich máte dost, můžete v řadách nepřátel způsobit slušnou paseku i s jednou jednotkou.

Mise se odehrávají pouze uvnitř Necronských kobek a hrobek, které jsi sou chvílemi dost podobné a občas se některé mapy dokonce opakují, což může časem člověka začít nudit. Čas na jejich průchod a následné souboje máte omezen, protože s každým dalším tahem se zvyšuje ukazatel probuzení. Nepřátelských jednotek je pak víc, rychle ji se oživují a podobně. To vám dává důvod k dobrému plánování svého dalšího postupu.
Náplň misí je různorodá, ale ve výsledku budete mít za úkol asi čtyři věci. Někam dojít, něco oskenovat/zničit, ubránit se, nebo něco zabít. Toho posledního si užijete nejvíce.

Obtížnost hry je dle mého názoru mírně nevyvážená. Z počátku, když jsem byl ještě nevybavený a s malým počtem jednotek, cítil jsem se ohrožený a byl jsem nucen více taktizovat, případně obětovat podpůrné jednotky. Souboje byly o využití všech dostupných prostředků, ale postupem času začalo být všechno příliš jednoduché. Hrál jsem na normální obtížnost a neměl jsem žádné velké problémy. Obzvláště mě zklamaly souboje s některými bossy (většinou), kteří v mnoha případech padli na první pokus a během prvního, nebo druhého kola.

Fanoušci Warhammer universa by neměli být zklamaní. Hru bych ale doporučil i ostatním hráčům tahových her. Já osobně jsem se i přes drobné problémy dobře bavil.

Pro: Vylepšování jednotek, souboje, hudba

Proti: Stejné prostředí, Nevyvážená obtížnost

+11