Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fak

fak

Igy • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

  • PC 90
Pro mnoho lidí hra opovrhovaná nebo přehlížená. Velká škoda.
G.R.A.W. je pomalý a rozvážný, někam se nahrnout a vystřílet to tam je zde absolutně nemyslitelné. Neuvěřitelně mě bavilo pomaloučku chodit ulicemi a hlídat si každou střechu, každý roh, krýt si neustále záda a při tom dávat povely svým parťákům. Systematicky je posouvat jak figurky na šachovnici, aby byl neustále vykryt co největší prostor kolem.

Herní systém-taktika:
Název "Advanced Warfigter" naznačuje, že půjde o vojenskou akci s pokročilými zbraněmi a výbavou. Používáte totiž vymoženosti, které jsou skutečně ve vývoji, nebo ve fázi testování pro budoucí válčení (mnoho jich je už v provozu). Jako že se vám na displeji brýlí zobrazují cíle, ale musí být v pohybu. Nejednou jsem umřel díky tomu, že voják byl bez hnutí zakempovaný někde na střeše a jeho signál se objevil sekundu před tím, než jsem viděl červenou obrazovku. Takže spoléhat se jen na symboly zobrazující nepřátele nejde, musíte se opravdu pozorně dívat.
Dále každý z členů týmu má na helmě kameru, takže když si najedete v tabulce týmu na určitého vojáka, zobrazí se v levém rohu okýnko se záběrěm, který voják zrovna sleduje. Zobrazeno je to jen "geometricky", takže jednoduché čáry ulic a případně symboly nepřátel. Co velice oceňuji na G.R.A.W. je volnost, jak misi splníte. Pohyb městem je určitým způsobem omezen, ale některé mise skýtají možnost si vybrat několik cest, pokud jdete úplně špatně, velitel vás upozorní, že jdete nezprávným směrem-pokud jdete dál tak Game Over, to je jasné. Cíl mise se zobrazuje na obrazovce ve formě průhledého ukazatele kolik zbývá metrů k cíli.

Dále před každou misí je vždy briefink o co jde atd. Zobrazí se mapa daného místa a vy si můžete předem naplánovat postup a vložit do mapy orientační body, které se zobrazují při samotném postupu. Kdybych byl opravdový šťoura, tak si celou mapu můžu zapamatovat, rozmístit body a neměl bych vážnější problém, protože co je lepšího, než znát důvěrně bojovou zónu, že.

Ovládání:
Ovládání je potřeba se chviličku učit, ale za nějakou hodinku mi úplně vlezlo pod kůži. Jde jen o to, dobře si nastavit klávesy dle svých zvyklostí. Menu pro příkazy vojákům jsem si dal na kolečko myši, potvrzení rozkazu stlačením kolečka. Tím se veškeré operace s týmem stali bleskové. Ovládat lze celou skupinu zarás nebo jednotlivě. rozkazy jsou klasické-Move, Stop, Attack, Cover. Postupem hry se díky vybavení nebo druhu mise mohou povely rozšířit o nějaké speciální. Na zemi se ukazují body kam se po udělení rozkazu kolegové přesunou. Snipera jsem nechával vždy vzadu, já uprostřed, v pravo voják s útočnou pušku, v levo voják s kulometem. Prostě když se to povede, je to krasojízda.

Obtížnost:
Další věc je, že zdraví se tu nedoplňuje a nejsou nikde!! a nikdy!! žádné lékárničky! Stačí 3 kulky a je po vás. Nejlepší je, když vás zasáhnou hned ze začátku a vy projdete hodinovou misi po špičkách se zatajeným dechem a až splníte úkol, tak místo skončení mise (neboli toliko vytoužená obnova zdraví+toliko potřebné doplnění munice), vás otočí o 180 stupňů a šup splnit další nečekanou věc na druhém konci města. Klidně i 2x za sebou. Prostě maso!!!! Střelba jedině jednotlivě, nikdy po dávkách. Hlavními průvodci jsou zde NEPLÝTVAT A ROZVAHA. Bez nich to ani nemusíte zkoušet hrát. Přesný kontrast tohoto typu hry je CoD série. S G.R.A.W. se pojí neskutečná obtížnost. Proto jsem nedohrál ani první, ani druhý díl. Prostě poslední mise je nesplnitelná, nebo já na to prostě nestačil. To připomínám že jsem hrál na Easy!!! Na Hard bych se nikdy neopovážil. Ještě další věc, pokud vám zabijou kolegu, objeví se vám až v další zbrusu nové misy, takže pokud je mise roztahána na 3 dějství a vy ho ztratíte hned v prvním, tak budete mít co dělat, na palebné síle je to hodně znát, nehledě o nevykrytí jenoho úhlu při postupu.

Zbraně:
Tak z těch jsem byl naprosto nadšen. Jak již bylo řečeno, před misí je briefink, pak následuje výběr zbraní. Briefink je radno sledovat (každý většinou ty kecy kolem přeskočí, že...), jelikož se tam mluví o vybavení nepřítele, rozmístění, počtu apod.
Od první mise není výběr zbraní a zbroje naprosto nijak omezen, můžete si vybrat prostě cokolliv co unesete, a to doslova. Brnění/obleky se liší nejen barvou, ale i odolností, pohyblivostí. Co si můžeme nést? 4 kousky-jako ve skutečnosti.
Povolena je primární zbraň (útočná puška, sniperka atp.), sekundární zbraň (samopal), osobní zbraň (pistole) a poslední je "special" (granáty 4 typů , bazuka, stinger, miny). Na každou zbraň, pokud to konstrukce a výrobce dovoluje, můžete namontovat tlumiče, nejrůznější optiky, podvěsný granátomet, prostě co vás napadne. Omezeno je to jen nosností 80kg. Když v briefinku zjistíte, že mise je jen "šup sem šup tam" jednoduchá a krátká, vezmete lehké vybavaní (cca 40kg) a pohybujete se docela svižně. Když sebou vláčíte bazuku a tunu zásobníků (cca 75kg) šouráte se ulicemi jak důchodce.
Hlavně zbraně mají perfektní účinek, opravdu stačí 2-3 kulky a je po nepříteli, stejně jako když je někdo střelí do vás. To mi přijde velice fér, všichni jsou zranitelní úplně stejně, hra nikomu nenadržuje.
Zbraně a vybavení vybíráte i svým kolegům, nebo necháte defaultní. Jediné co mi vadilo bylo, že granáty mají mizerný účinek. Ve skutečnosti tak na 100m, tady tak na 1m, to je škoda. Používal jsem je jen na vyřazení jedoucího vozidla, granát lze totiž pěkně poslat po zemi a ten doklouže až hezky pod auto, které výbuchem nadskočí, zapálí se a následně vybuchne.

Engine, grafika:
Krásná grafika, myslím že i dnes se nemá za co stydět. Celé město a lokace jsou udělány velmi vkusně a realisticky, nic přehnaného a účel to splňuje perfektně.

Vozidla:
Setkáme se zde s tanky, transportéry, jeepy, helikoptérami. Pokud má vozidlo pneumatiky, lze je rozstřílet, takže jedoucí obrněné vozidlo nabourá a máte o trošičku vyšší šanci vyřídit napřítele už při vystupování z vozidla. Žádné vozidlo nejde řídit, vždy a všude po svých (to je moje). V určitých misích dostanete jako podporu tank. Můžete ho ovládat stejně jako své vojáky-tzn. příkazy, ale ne "ručně".
Jste přece velitel a ne nějaký ucho co vylezlo ze školy, no ne?? Vy rozkazujete, vše se děje podle vás.

A.I.:
Místy neskutečně chytrá, místy neskutečně blbá (ale jen vyjmečně). Kdekoliv narazíte na nepřítele, ten se okamžitě snaží rozprostřít kolem vás (zejména na náměstích a větších prostranstvích). Přebíhají, navzájem se kryjí. Jsou velmi agresivní. Granáty jim taky nejsou rozhodně cizí. Řešení?? Maximální soustředění a pěkně po jednom čistit prostor. Před útokem hlavně dobře rozmístit své vojáky, v boji už nestíháte udílet rozkazy. No stíháte, ale zase nestíháte střílet.. Hehe, pořád ještě nemáte chuť si to zahrát??
Jedno je jasné, minimálně jednou vždycky umřete, než se vám povede danou situaci zvládnout na jedničku. Load na denním pořádku.:-))

Celkově:
Taktická akce-tento pojem zde opravdu dochází naplnění. Autoři mysleli opravdu na všechno. Technická stránka věci se ale nepovedla všude. Hra trpí několika nepříjemnými bugy, kdy se váš kolega zasekne o neviditelnou překážku a prostě s ním nehnete. A věřte že bez jednoho vojáka je to o 30% težší hraní. Dále je hra až neskutečně těžká, je to sice výzva, ale mnoho lidí bude frustrovat tak, že se na to jednoduše vykašlou. Já se na to nevykašlal (krom té poslední mise, pravda..) a jsem za to rád. Během psaní tothoto komentáře jsem nabyl přesvědčení, že až přijdu domů, musím si to okamžitě nianstalovat a teď už tu poslední misi prostě zlomím.

Výzva a hra pro otrlé a HC hráče, každá chyba znamená smrt. Máte na to??

Pro: Taktika, zbraně a jejich účinek, hi-tech vymoženosti, realistický postup ve hře, udílení rozkazů.

Proti: Pár otravných bugů a zbytečná obtížnost, jinak prostě není co vytknout.

+10