Pokud chcete docenit genialitu DOOMa, zahrajte si Heretica. Pominu-li odlišnou stylizaci, vypadají obě hry velice podobně, ale už ve druhém levelu jsem si uvědomil, jak moc se liší.
Vývojáři z Raven software si ze svého vzoru vzali co se dalo. Aby přidali alespoň něco invence, rozhodli se pro fantasy prostředí a přizpůsobili mu zbraně i nepřátele. Potud dobré. Gotický vzhled úrovní podporuje temnou atmosféru a mé představě pekla se blíží více, než téměř cokoliv z epizody Inferno. Tím většina kladů končí.
Arzenál je prachsprostou kopií proslavených zbraní DOOMa, což zamrzí o to více, že pocit ze střelby je bez výjimky méně uspokojivý. Nepřátelé také neoplývají originalitou. Výběr protivníků je pestřejší, ale až Undead warriora - to je ten co hází zelené sekery, se žádný z nich svému protějšku nevyrovná. Design map je horší téměř univerzálně. Levely občas překvapí vzhledem nebo pokusem dávat vnitřní smysl, bohužel krásná a bezproblémová hratelnost se tentokrát nekoná. Některé výmysly autorů mě vyloženě iritovaly. Speciálně vodní povrch jedné z posledních úrovní je zlomyslnost která hru neosvěžuje, jen ji zdržuje. Výzdoba stěn a místností se mi zdála bohatší a hra vypadá lépe, než vzhledově občas poněkud jednotvárný DOOM.
Novinkou je inventář, který mi nejprve připadal jako skvělý nápad. Možnost schovávat předměty na pozdější potřebu přináší jistý taktický prvek a občas mě ušetřená lékárnička zachránila. V reálu je bohužel brzdou hratelnosti a využíval jsem ho jen když opravdu nebylo zbytí. Tradiční sbírání klíčů a mačkání tlačítek zůstalo zachováno, stejně jako hledání skrytých oblastí. O ty jsem přímo zakopával a občas jsem našel všechny a to jsem je ani nehledal.
Obtížnost se mi zdála trochu lehčí než v klasickém DOOMu. Bohužel mám pocit, že nepřátelé do sebe odmítají střílet. Záměrně jsem je k tomu ale nenutil. Potěšila mě hudba, která se opravdu dobře poslouchala, zvlášť The Ice Grotto - Courtyard je opravdu výborná.
Heretic je solidní střílečka, která sice proti svému přímému předchůdci ztrácí v hratelnosti, atmosféře a pochopitelně i originalitě, přesto zbylou dobovou konkurenci bez problémů předčí.
Vývojáři z Raven software si ze svého vzoru vzali co se dalo. Aby přidali alespoň něco invence, rozhodli se pro fantasy prostředí a přizpůsobili mu zbraně i nepřátele. Potud dobré. Gotický vzhled úrovní podporuje temnou atmosféru a mé představě pekla se blíží více, než téměř cokoliv z epizody Inferno. Tím většina kladů končí.
Arzenál je prachsprostou kopií proslavených zbraní DOOMa, což zamrzí o to více, že pocit ze střelby je bez výjimky méně uspokojivý. Nepřátelé také neoplývají originalitou. Výběr protivníků je pestřejší, ale až Undead warriora - to je ten co hází zelené sekery, se žádný z nich svému protějšku nevyrovná. Design map je horší téměř univerzálně. Levely občas překvapí vzhledem nebo pokusem dávat vnitřní smysl, bohužel krásná a bezproblémová hratelnost se tentokrát nekoná. Některé výmysly autorů mě vyloženě iritovaly. Speciálně vodní povrch jedné z posledních úrovní je zlomyslnost která hru neosvěžuje, jen ji zdržuje. Výzdoba stěn a místností se mi zdála bohatší a hra vypadá lépe, než vzhledově občas poněkud jednotvárný DOOM.
Novinkou je inventář, který mi nejprve připadal jako skvělý nápad. Možnost schovávat předměty na pozdější potřebu přináší jistý taktický prvek a občas mě ušetřená lékárnička zachránila. V reálu je bohužel brzdou hratelnosti a využíval jsem ho jen když opravdu nebylo zbytí. Tradiční sbírání klíčů a mačkání tlačítek zůstalo zachováno, stejně jako hledání skrytých oblastí. O ty jsem přímo zakopával a občas jsem našel všechny a to jsem je ani nehledal.
Obtížnost se mi zdála trochu lehčí než v klasickém DOOMu. Bohužel mám pocit, že nepřátelé do sebe odmítají střílet. Záměrně jsem je k tomu ale nenutil. Potěšila mě hudba, která se opravdu dobře poslouchala, zvlášť The Ice Grotto - Courtyard je opravdu výborná.
Heretic je solidní střílečka, která sice proti svému přímému předchůdci ztrácí v hratelnosti, atmosféře a pochopitelně i originalitě, přesto zbylou dobovou konkurenci bez problémů předčí.
Pro: svižnost akce, fantasy stylizace, hudba
Proti: v každém parametru o kousek horší než DOOM, nápady vývojářů brzdí hratelnost, design levelů není nic extra