Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sid Meier's Alpha Centauri: Alien Crossfire

  • PC --
Budete se mi divit, ale tuto hru jsem dohrál porpvé dokonce asi před měsícem. Milionkrát jsem ji intaloval a zjišťoval jestli se mi rozběhne na emulátoru jako jakýsi featuremark, ale poprvé jsem se do ní ponořil až dnes, kdy jsem se z heltického freelancera přeorieotoval na průměrného vesničana, alespoň v životním stylu, a právě proto, abych mohl hrát tyto hry a psát tyto recenze.

Hra je to temná a depresivní a kdo nemá cit pro hard sci-fi jako heinlein, assimov, aldis, wyngham a pod. tak nemá cenu tuto hru dneska hrát. Alpha Centauri je totiž překvapivě temnou a v porovnání s technologicky optimistickým vyzněním civilizace dosti nihilistickou a multikurturně feministickou verzí 4X her.

Vyšla totiž na konci 90. let, kdy se odehrávala tatáž blamáž pseudopokrokového bigotismu jako dnes. Jsme pokrokový, proto budeme zakazovat. A byla rozbita legendami jako The Demolition Man a The Simpmsons.

Já jsem v té době hrál call to power a musím říct, že call to power je ve všech ohledech lepší - až na RPG a tady máte možnost podívat se zpětně na identitární politiku zlatých devadesátých, která naštěstí v českých zemích neproběhla jinak něž v podání České Sody.

Kromě bizardního spojení multikulturních a femi-nazi stereotypů jednotlivých frakcí je to uplně normální 4X s trochu nekvalitním ovládáním - například kolečko na myši bylo tehdy dost novum.

Na nejvyšší obtížnost jsem to dohrál a vyhrál už několikrát score cca 250%, a nemám chuť snažit se to maxovat, ani mi nejvyšší obtížnost neposkytovala tolik variability jako call to power. Tady to máte: co nejrychleji letadla a pak co nejrychleji atomovky a pak co nejrychleji obrana proti atomovkám, zatímco ničíte nepřátele atomovkama, protože první atomovka jde na skupinu jejich nejsilnějších měst.

A to je tak asi všechna strategie. Máte tu sice špiony "probe team", ale taky tu máte wonder(special project), který ničí všechny special špiony.

Nejsou tu právníci zaládající frančízi ve městech spojenců, televangelisti přenášející populaci migrací na vaše území .... hmmm dneska by se to asi bralo jako negativum.

Jediná výhoda proti call to power je ten hard-scfi setting a roleplaying jednotlicých frakcí, kdy každá má svoje výhody a nevýhody a především diplomatický přístup.

Nakonec ale vymyslíte atomovku a všchny je vyhladíte.

Pro: Hard Sci-fi, multikukti karikatury z 90. let myšleny naprosto vážně

Proti: Nelehké je naučit se ovládat hru, neumožňuje scrollovat kolečkem v seznamu měst, příliš jednoduché 4x

+5 +6 −1