Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Doom

  • PC 90
Nářez! Tento typ her nehraji často, většinou mě rychle omrzí, avšak zde jsem se bavil od začátku do konce. Jednak je třeba pochválit návrat ke kořenům. I když jde spíše o návrat do kulis původního Doomu, přičemž hratelnost se té původní tolik neblíží. Určité propojení Doomu s hratelností Quake mě však zaujala. Monstra, zbraně kterými je likvidujete, design některých lokací, prvky hratelnosti (barevné karty a lebky) a řada dalších věcí Vás nechá vzpomenout na ty úžasné časy se strarým Doomem. Vše však v novém a moderním kabátě, který sice není špičkou současných grafických možností (a poměr kvalita x výkon není úplně ideální) ale zcela postačující pro intenzivní zážitek z masového vyhlazování pekelných spoluobčanů. Co musím také pochválit je vybalancování obtížnosti která velmi dobře graduje. Hudební doprovod jen umocňuje prožitek ze hry a zvuky a prožitek ze střelby tomu dávají korunu. Prostě dle mého není v současnosti hra, která nabízí takovou intenzitu arkádové First person střílečky jako je Doom. Arény jsou velmi dobře udělány a jsou relativně různorodé, takže se v nich člověk nenudí. Musím zde však zmínit i jednu drobnou výtku. Někdy jsou ty lokace poměrně složité. To nevadí, když jste v akci a nepřemýšlíte o tom, kam jdete, prostě se jen hýbete, skáčete a střílíte. Když však vystřílíte všechno živé, stalo se několikrát, že jsem se zamotal nebo chvilku marně hledal cestu. Stalo se to však jen párkrát (hlavně v prostřední části hry), navíc to nebylo nijak hrozné, každopádně u této hry se mi nechce přemýšlet, kam nebo kudy jít, ale chci jít co nejrychleji do akce. Hra tak trochu ztrácela dynamiku. Ale jak říkám, je to spíše drobnost. Na závěr je možné zmínit příběh, který je pro tuto hru typicky plochý a jednoduchý, ale současně celkem dobře zakomponovaný do celkového obrazu hry. V Doomu člověk opravdu nehledá vrstvený příběh nebo filozofické přesahy, právě naopak, nechce se zdržovat. A to příběh zvládá skvěle, protože se jen tak lehce vznáší na pozadí, neruší a hru dobře drží po kupě.

Shrnuli tedy, je Doom úctyhodným nástupce slavné série, který mě královsky zabavil na cca 20 hodin hraní. Výborná hratelnost v kombinaci s návratem některých osvědčených prvku (zbraně, monstra, kulisy atd.) ze starého Dooma mě přikovaly k židli a nepustily. Některé drobnosti by se vytknout daly, ale jsou zanedbatelné v porovnání s intenzivním zážitkem, který hra přináší.

Pro: Hratelnost, zbraně, kulisy klasického doomu, monstra, zbraně, grafika

Proti: Lokace jsou občas zbytečně komplikované. Příběh o ničem, ale neruší u hraní ;-)

+22