Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Wasteland 2

  • PC 80
Vzhledem k tomu, že jsem do hry investoval 53h, tak mám nutkání se taky vyjádřit, ačkoliv většina věcí byla již zmíněna. Musím několik věcí ale také podtrhnout. Wasteland 2 je RPG ze staré školy. Tím není myšleno nic rádoby drsňáckýho nebo pozérskýho. Znamená to, že některé prvky jsou dnes zastaralé a zbytečně žerou čas. Dvakrát jsem tvořil jinou skupinu rangerů s tím, že jsem špatně roztřídil body. Vše je totiž o těch zasraných bodech...
Z počátku se můžete v tom systému lehce ztratit právě díky enormnímu množství všemožných skillů. Ve výsledku se ale hodí možná tak polovina věcí. Prakticky totiž budete hlavně střílet zlobivce a věřte nebo ne, nemůžete se ze všeho vykecat. To je zklamání pro všechny pacifisty, kteří se rozhodnou bušit bodíky do třech různých odvětví konverzace. Většinou je totiž to nejlepší slovo RPGčkem do ksichtu. Tudíž velmi záhy zjistíte, že by jste měli věnovat bodíky do střelných zbraní. Brokovnice znějí bezva, že? Z nějakého důvodu uštědří pozdějším nepřátelům jen lechtání na zátylku i když budete mít fakt vymazlený maras v prackách. Spoléhat by jste tedy měli převážně na útočné pušky a odstřelovačky. Tím se vyřeší spousta problémů. Těžké zbraně jsou příliš nákladné a těžké. Rozhodli jste se tedy nabušit bodíky při tvorbě postav právě do zbraní? Tak to jste v hajzlu. Ze začátku nemáte prostředky na získání zbraní nebo obstojného množství munice. Takže znovu. Nějaký bodík do chladných zbraní a vymazlit medika. To už funguje obstojně, ale když dáte zase moc bodů všem do chladných zbraní, tak se nestihnete dostat blízko nepříteli, aniž by jste vyvázli se střevama v rukou. Najít balanc mezi těmito schopnostmi je celkem oříšek. Na druhou stranu vás správné rozhodnutí odmění. To je právě jedna z těch věcí ze staré školy, která je fakt otravná. Nedodává tomu ani zbytečné množství všemožných schopností (zaříkávání zvířat jsem použil za celou hru asi 2x?). Tomuto se ale prostě věnovat musíte, jinak to daleko nedotáhnete.
Tak to máme ve zkratce schopnosti. Jak je na tom příběh? Upřímně, hodně slabě. Zkuste si ale vzpomenout na to, co jste měli dělat ve Fallout 1 a 2. Vodní čip a hledání zařízení na vytvoření potencionální rajské zahrady? To taky není zrovna něco, u čeho by se scenáristi předřeli. Jde převážně o mikropříběhy určitých frakcí. Ty už jsou na tom o něco lépe, ale nedokáží skrýt ten fakt, že drtivou většinu herní doby běháte po pustině a chcete zapojit vysílače. To je samo o sobě ubíjející. Takové typy questu už jsou přeci dávno mrtvé. Nemluvě o postraních úkolech, kde děláte poslíčka. K tomu se už ale správně vyjádřili ostatní.
Souboje jsou hodně X-comové. Sice tolik nesejde na taktice, ale vše musíte dohánět právě body. Pokud jste hráli nějakou taktickou hru, tak by neměl být problém. Musím ale uznat, že jsou zábavné. Z určitých vítězství cítí člověk tu správnou satisfakci.
Proč jsem tedy hru dohrál a udržela mě až do konce? Převážně výzva. Chtěl jsem tu hru pokořit. Také spoustu docela zajímavých příběhů. Některé jsou lepší (Angel Oracle) a některé zase horší (Highpool je fakt kýčovitě napsaný). Ale hlavně mi ze všeho nejvíc chybí původní Fallout ve velkém. Ten specifický humor totiž Wasteland má. Je černý a drsný. Pokud tohle hledáte, tak si prostě moc vybírat nemůžete. Wasteland 2 je v podstatě jediná volba.
Já si hraní ale užil. Vím, že jako hra je na dnešní poměry Wasteland 2 fakt špatná a zbytečně matoucí. Otázkou však je, jestli to zkousnete vy. Chcete se vydat do pustiny a strávit tam několik desítek hodin jen proto, aby jste přimhouřili obě oči a občas spokojeně pokývala nad tím, jak moc se to podobá Falloutu? Má odpověď je jasná. Naval rangerskou hvězdu!
P.S: Obrovský dík za češtinu. Musela dát neuvěřitelné množství práce.

Pro: souboje, mikropříběhy, atmosféra, humor, ozvučení, zbraňový arzenál, guilty pleasure

Proti: hlavní příběh, stereotypní úkoly, mrtvé mechanismy, nejasnost, zmatenost, až moc pro specifické publikum

+17