Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 75
* HODNOCEN POUZE SINGLEPLAYER, CO-OP ANI MULTIPLAYER JSEM NEHRÁL *
* HERNÍ VÝZVA – BOD 4 – HRU NEZASTAVÍŠ – HRÁNO OD 8:15 DO 14:15 V JEDEN DEN *

Modern Warfare 3 začíná vlastně přesně tam, kde MW 2 skončil. Žádný časový posun jako u dvojky, ale stejná scéna jako na konci dvojky. A opět, oproti předchozímu dílu se to graficky posunulo jen opravdu malinko, většího zlepšení se dočkaly alespoň zvuky, kdy zbraně už zní opravdu jako opravdová zbraň, a ne jako dětská kuličkovka. Vrací se i staré známé postavy, které doplní opět pár nových. Vše to vyvrcholí v posledních pár misích, kdy se budeme muset vice méně se všema hlavníma postavama smutně rozloučit. Srdceryvná scéna, kdy v Praze umírá John “Soap“ MacTavish, nemůže nechat opravdu nikoho chladným. A jediný, kdo tak přežije celou hru, je vlastně nesmrtelný Kapitán John Price. vám prozradí víc. Poslední věcí, která se vrací z MW2 je UI, které se víceméně vůbec nezměnilo.

Příběh, jak jsem již zmínil, navazuje na předchozí díl, kdy je ruská invaze do USA v plném proudu a z Price a MacTavishe jsou psanci. Během několika misí se však misky vah začnou přelévat spíše na stranu USA a Rusové se pomalu z USA stáhnou. Rusové dokonce chtějí vyjednat s USA mír. To se však rozhodně nelíbí Makarovovi a vymyslí jiný plán, kterým není nic jiného než dobití Evropy. Pro tento plán unese i ruského prezidenta, aby z něj vymámil kódy k atomovým zbraním. Plán na dobytí Evropy mu z části vychází a víceméně každé velké město Evropy je obsazeno ruskými silami. A tady se ke slovu znovu dostáváte vy, abyste jeho plán zmařili. Prostě klasika jako z učebnice. Ten příběh je opravdu velké, neuvěřitelné klišé, nicméně drží docela dobře pohromadě a vyvrcholí spektakulárním koncem, který završí jednu trilogii.

Nicméně, na příběhu mě až tak neštvalo to, jak byl prediktivní a ohraný, ale fakt, že autoři udělali z Rusáků prakticky nadpozemsky silnou a neporazitelnou zemi, která během pár dní (možná hodin) nejprve ovládla skoro půlku USA, poté během chvíle měli obří základny v obsazených městech Evropy. Tímto nechci nijak znevažovat Rusko, ale takovouhle invazi by v tak krátké časové době nezvládly ani USA s jednotkami NATO dohromady. To je prostě nemožné. Ale co, je to přece virtuální realita a tam je možné vše.

Ve hře je 17 misí, o jednu méně než v druhém díle. Časově však vychází obě hry prakticky nastejno, s MW3 jsem byl hotov asi o půl hodiny později, přičemž čas se zastavil na hodnotě 5 hodin, 58 minut a 59 sekund. Škoda, minutka a sekunda chyběla do čistých 6 hodin. Opět se podíváme do různých částí světa, namátkou do rozbořeného New Yorku, Paříže, Berlína a Londýna, do Sierra Leona a Somálska, na palubu ruského vládního speciálu (kde se ujmete role agenta FSB a budete chránit prezidenta – docela zajímavá mise) a hlavně do našeho hlavního města, do Prahy. Tam se budete moct podívat na virtuální Karlův most, Prašnou bránu nebo na Staroměstské náměstí. Taktéž se bude v Praze odehrávat docela zásadní část celého příběhu této trilogie.

Stejně jako v druhém a prvním díle, některé mise byly stealth, některé byly útočné, některé nudné a některé vopruz. Abych pravdu řekl, ze všech 3 dílů byl tenhle nejméně zábavný. Snad kromě mise na palubě ruského letadla byly všechny víceméně o tom samém. Jdi, najdi, zachraň/zabij, uteč. Oproti předchozím dílům, kde takové mise samozřejmě také byly, si zde autoři už rozhodně nedali tolik záležet na obsahu a nepodařilo se jim je udělat, aby byly tak zábavné, jako předtím. Nepřidal tomu ani opět naprosto stejný gameplay, který se od dvojky až na pár drobností zase nezměnil. Jedinou, docela znatelnou, novinkou je zde možnost si v průběhu mise zavolat dron a střílet po nepřátelích řízené rakety nebo na dálku ovládat kulomet bitevní helikoptéry. Návrat hlásí taktéž AC-130, s kterým si v jedné misi jak pěkně zastřílíte, tak ho budete používat pomocí kouřových granátů jako palebnou podporu.

Z předchozího dílu se vrátila většina zbraní, navíc jich ještě několik přibylo. Vím, že zmizel například Walther WA2000, CheyTac Intevention, M-16, SCAR-H a M240, na druhou stranu přišly nové kousky jako PP-19 Bison, FAD, Five Seven, PKP Pecheneg, MG36, FMG-9, SCAR-L nebo RSASS. Abych pravdu řekl, některé kousky jsem do dnešního dne vůbec neznal.

Nemám, co bych ještě dodal ke kladům a záporům, vše jsem víceméně shrnul v článku.

AI je tam stejně do***ané jako v předchozím díle, takže se o tom ani nehodlám zmiňovat. Stejně jako přehnaná zásoba munice, kterou unesete.

Ve stínu vyřčeného, hlavně ohledně většiny misí, dávám 75%.

Pro: + Zbraně (a hlavně neokoukané kousky) + Lokace misí po celém světě + Příběh se mi i přes tu klišovitost docela líbil + Některé opravdu parádní mise + Návrat starých známých postav

Proti: - Herní doba - AI spolubojovníků - Nadpozemsky mocné rusko - Některé vyloženě nudné a otravné mise

+13