Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Divinity: Original Sin II

  • PC 100
Mno. Tak tohle byla jízda jak už se dneska ani nepatří. Pánové si zaslouží respekt, ať už to je či není nečí šálek kávy tato hra. To množství práce, empatie k hráči, ta láska s jakou ta hra je prostě udělaná, to už se dneska prostě nevidí. Tahle hra má, krom pár menších chybiček v moři luxusu, jedinou velkou chybu. A to, že prostě jednou skončí, i po několika dohrání a nezbude vám nic než prázdno. Zase už jen čekat, kdy něco Larian vydá a do té doby se potýkat s nedodělky a flákaninami od Ubisoftu a jiných magnátů, jejichž díla si nezaslouží ani zlomek pozornosti, kterou si zaslouží tento šperk.

nebudu se tu nikterak detailně rozplývat nad tím, co všechno bylo super, protože to bych tu počmáral fakt hodně místa. Řekněme jen tolik, že hra nesázela ani tolik na sílu příběhu spíš jako na to, s jakym přístupem a variabilitou byl podán hráči a jak hráč sám ho mohl ohýbat jak mladý proutek. Možností v dialozích, v plnění úkolů, stavby charakterů(skillů atp) bylo tolik, že už jen zamýšlení se nad tím, jaký kombinace skillů atp. chci vyzkoušet sežralo několik hodin.

Souboje alá tahy s nějakou přidanou hodnotou od prvního D:OS:EE , byly opět pořádnej nářez. Neřikám, že jsem tu uplně bez výtky, zrovna tady se mnohým nemusí líbit typ dvojitého brnění a jejich funkce ochranné barierý proti CC stavům. Ani mě se to příliš nezamlouvalo, ale tady je přesně ten rozdíl mezi kvalitní hrou, která vás donutí se nad tot hnidopišství povznést a přijmout to jako její součást, a špatné hry, kteoru prostě po pár faux-pass vypnete, protože to nemáte zapotřebí.
Taky se tu začalo hrát s výškovým převýšením, což zrovna nevim, jestli se do hry tohoto typu uplně hodí, ale proč ne. Co mi místy vadilo bylo, že jsem si nebyl jistej, jak vlastně fungují překážky a jestli tady nebo támhle vůbec uvidim atp. Strávil jsem nemálo minut ,,zaměřováním'' na určitý bod, abych trefil fireballem větší kupku nepřátel jen proto, že ta myš musela bejt v konkrétní poloze. To by se mohlo rozhodně zlepšit.

Z čeho jsem nebyl uplně nadšenej byl deník. To v jistých chvílích byl opravdu mrdník. Jeden quest, rozdělenej dotří dalších podquestů, kde se psalo všude trošku něco jinýho.
Taky by neuškodilo, aby když už má člověk tedy tu svobodu pohybu a jednání, aby se tomu taky ta hra uměla lépe přizpůsobovat. Nejednou se mi stalo, že se mi deník zaktualizoval o informace, na který jsem čuměl jak puk, no pak jsem zjistil, že to byla informace od NPC, se kterym jsem se do tý doby vůbec nebavil, jen proto, že jsem ho přeskočil v jistym pomyslnym sledu, v jakym by se ten quest měl správně dělat. Žádný ulehčování. nebavil ses s timhle, tečka nevíš, nepokračuješ. Tohle ,,ulehčování'' je nejen zbytečný, ale hlavně matoucí. To už by bylo lepší, aby hra líp poskytovala k určitym věcem lepší vodítka, než to řešit takto.

No a jsem u poslední věci, ze který jsem nebyl nadšenej naprosto vůbec , a tou je crafting. Je to funkce hry, kde měli vývojaři mezery největší z mýho pohledu. Ze začátku se to může jevit jako ta stará dobrá funkce, kde si třeba upečete chleba, postavíte zeď. jenže tady trošku logika zastagnovala atak se stane, že neni ,,obilí'¨jako obilí. Od konce 2. aktu/ dosáhnutí jisté úrovně se totiž stane, že NPC obchodníci nahradí obyčejné verze jistých surovin za jejich vyšší formu, ze které ale povětšinou už ten základ neuňahňáte. Něco jo, něco ne. Taky ta variabilita mohla být o dost větší. Ano, počet různých kombinací nebo receptů se logicky zvětšil o hafo přidaných předmětů oproti předchozímu dílu, ale také jich nemálo zmizelo a absence nekterých kombinací je až smutná. Kupříkladu taková Augmentor kytka. Ne že by byla uplně k ničemu, ale šetřit lahvičky na lektvary v téhle hře opravdu muset nebudete a to je tak to jediný k čemu to je dobrý. Namísto, aby se s nim dali vylepšovat i lahvičky zlepšující atributy, , rezistance atp. tak se vesměs dá použít jen na vylepšení health potionů, což je dost smutný.

Naštěstí neexistuje nic lepšího, než kvalitní modérská komunita, která dokáže mezery ve fantasii zaplácnout a účel světí prostředky. Toto opravdu neni jedna z těch her, u které jsem si smutně říkal ,, Vy ty modaře nemít, tak ta hra ani neexistuje'' jako u většiny Total war titulů.

Celou hru doprovází nádherná muzika. Vzhledem ktomu, že hra i trochu potemněla, tak vám tam občas zavrže hororově i housle, tu klavír. Nakecanej je snad opravdu každej rozhovor, obdivuju plíce vypravěče. You see yourself in a mirror, its quite a sight. :D :D

Trošku mě zarazil zrovna ten můj ending, čekal jsem že si godkinga podám. Od druhé půlky hry jsem to už jel jen se dvěma postavami, protože další dvě ve mě neviděli dostatečnou oporu. Byl jsem trošku zoufalej, protože jsem přiznával svýmu namástrovanýmu glasscanon kušiníkovi hodně kreditu. Parta a jejich osobní příběhy prořídla, bylo trošku smutno, ale co se fightu týče, nic co by lonewolf nespravil, ba to bylo o dost jednodušší.

Co víc napsat. Jsem rád, že mám za sebou teprve první run a minimálně jeden či dva před sebou. Když vidim kluky z Larianu a jejich odvedenou práci, tak mým největším přáním, hráčským tedy, je to aby se konečně ostatní přestali koukat jen na svoje peněženky a vzali si od nich trochu příklad.

Pro: Celej svět Rivellon, muzika, péče, se kterou je hra dělaná

Proti: Slabší deník, crafting.

+18