Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

King's Bounty: Warriors of the North

  • PC 50
Bez ohledu na to, že žánr kings bounty patří mezi mé nejoblíbenější. Bez ohledu na to, jaké osvěžení mi přineslo objevní Legendy a jak hravě si mě dokázala získat. I bez ohledu na to, co vše dobrého, nového a lepšího přinesl KB: WoTN oproti předchozím dílům, tenhle díl je prostě propadák.

Záčátek hry jsem si docela i užíval. Nová rasa Vikingů a jejich jednotky mě bavily a byly dobrym osvěžením po té stereotypní skladbě z minulých dvou dílů. Valkýrie namísto smrtelných společníků a zároveň jako rage abilities pro mě také nebyl žádný probém, se kterým bych se nesmířil. Největší radost jsem měl, když jsem dostal Pegase prakticky hned na začátku hry. Lokace se odkrývali tak, že vám někdo vyžvanil souřadnice a tak nebylo zapotřebí překonávat Über deadly, immortal army jako tomu bylo v KB: Orc on the march, ačkoliv takové tam byly skoro všechny. No a tak vznikla určitá svoboda cestování a mnohem větší variabilita jednotek než v kterémkoliv předchozím díle a to především mnohem dřív tak, abyste se jich mohli zavčasu nabažit. Jenže nabažit na čem?!

WoTN prakticky nepoznalo slovo balance, Jak už zmínila spousta lidí. Projíždíte se lokacemi, ve kterých se promenádují tak 2-3 velmi slabé-rovnocenné(dle tooltipu) armády nepřátel na pár čtverečních metrech, které byste nemuseli ani porážet manuálně, ale bohužel musíte pokud nechcete aby vám unikly expy pro Valkýry. Dokonce i ty, které jsou označeny deadly, vyžadují jen o něco málo víc úsilí a přemýšlení abyste je dali beze ztrát. A proč to všechno je vlastně nuda? Když pomineme ty slabé, ve kterých se nemusíte ani obtěžovat kouzlit nebo používat rage, tak i ty silnější jsou složeny v drtivé většině ze stovek až tisíců low lvl jednotek, které byť mohou na začátku 1. kola vypadat zkázonosně, ve druhém kole z nich už většinou neni nic, jen popel a prach.

Mám celkem podezření na to, že většina z téhle megalománie, jako jsou zástupy slabých nepřátel, zlata že by i kačer Skrblík záviděl, run atp má nasvědomí novinka v podobě achievementů. A nemyslím těch ocenění, za které dostáváte i bonusy , o ty se aspoň máte důvod snažit. Myslim tim takovej novej ,,spell book'' kde jsou dosažitelné achievementy, mezi kterými např. je i to, že máte nasbírat 10 milionů zlata( pro boha,fakt důvtipný), což ovšem nezapočítává již utracené zlato.

A ono by mi ani nic z toho výš zmíněného až tak nevadilo. No co, tak by to byl takovej oddechovější, stereotypnější díl. Ale ta technická stránka hry-na naprosto zanedbanej pathfinding si už snad ani nebudu ztěžovat, to snad ani nemá smysl.

Bugy a nedodělky na každym kroku. Kamkoliv jsem se podíval. Minimálně 2 ocenění(to s bonusy) nefungovalo vůbec. Bonus za sbírání krystalů se mi zasekl na 2úrovni a na třetí mě to nepustilo,neustále se to resetovalo po 20ti nasbíraných( žeby bug kvůli rozbíjení věcí?). Nefunkční, špatně interpretované dovednosti jednotek, pasivky jednotek atp. Je to vůbec poprvé ze všech dílů, kdy jsem nebyl schopnej po celou hru pochopit funkci a mechaniky určitých věcí.

S naprostou novinkou přišli developeři do WoTN v podobě crashů do winu, zamrzání hry atp. Jako že používaj engin furt ten samej jak za krále klacka je jejich věc, ale že to neumí ani úvést do kompatibilního stavu s novými winy, 64x operačnimi systémy atp. to je jako co za diletanství. Abych se díval snad 5 minut na zamrzlou obrazovku jen proto, že se chci podívat do nastavení? Samotné pády hry jsou častější s průběhem hry. Už v Demonisu mi to začlo padat jen tak, že sem si jel uličkou dokoupit jednotky.

V Textech se tentokrát ale překonali uplně. Naprostý nesmysly. Kolikrát jsem odpovídal tim, co mělo řikat NPC mě. Nejednou jsou v dialozích 2 stejné odpovědi. Narozdíl od KB Ap jsem se u některých opět zasmál, ale tohle všechno mi úsměv vymazalo velmi rychle a nadobro. Ale abych pravdu řekl, nejsem si uplně jistý, jestli v tom neměla prsty špatně nainstalovaná čeština.

Čeština a teď budu velice netaktní, byť znehodnotim něčí práci a já sám jsem byl rád alespoň za to. Kdo to proboha překládal? hrubky mi vypalovaly oči téměř v káždé druhé větě. já sám nejsem dokonalej, ale tohle bylo moc. nehledě na to, že dotyčná osoba si evidentně u překladu vůbec nelámala hlavu s tim, že překládá sračky a nesmysly a vklidu to tam prskla. Buďto autor češtiny hru v životě nehrál, to by nemohl překládat co překládal u jednotek atp. a nebo se omlouvám za to, že jsem měl nekompatibilní češtinu s hrou,

KB je jednoduchá hra, která by měla být zaměřená na to, aby i ten sebemenší detail fungoval. Mělo by to překvapit tím, že to málo skriptů a hovadinek co tam je, budou fungovat Bohužel. Zkoušel jsem hledat manuál k tomuto dílu ale nic a na poslední díl po tomhle chuť fakt nemam. Zapomněl jsem zmínit, že se pánové v mainmenu zapomněli zmínit, že Song of Ice and Fire(či jak se to jmenuje) je rozšířená verze základu, což jsem zjistil až v půlce hry asi.

Poslední věc a pak už s tim rozčilováním přestanu. V komentu u KB:AP jsem nadával jak ani neumí vybalancovat jednotky(potažmo ty nové), konkrétně skřety a jejich adrenalin. Těšil jsem se, že společně s Berserkerem a dalšími jednotkami vyzkoušim konečně toho gobliního šamana. No netušil jsem, že z něj mistři balancu udělaj totálně useless jednotku. jeho astrální útok( to co bylo v AP OP) dává menší poškození než jeho zakládní a ještě to může jednou za kolo. je mi krapet na blití jak se na to na všechno vybodli, až to vypadá totálně bez nějakýho betatestu. Ale hlavně že DLC. Je mi z tý dnešní doby na blití.

A BTW: hrál jsem za warriora. Dost možná bych se na to vysral už u prvního bosse kdybych hrál za mága. Dovedu si představit ten jeho pofidérní dmg kouzel v týhle fázi hry.

Pro: svoboda cestování/dříve dostupné jednotky různých ras

Proti: stereotyp/bugy/pády/texty/blbosti/ PATHFINDING!!!!

+8